کد خبر: ۴۸۴۱۳
 
 

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در پی مطرح شدن شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، گفت: این شایعات بی‌اساس و کذب محض است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر نایب فدایی» اظهار کرد: سلامت آب، روزانه با  کلرسنجی  (حداقل ١٦ نوبت در طول ٢٤ ساعت) و تعیین  ph و نمونه میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان بهداشت محیط پایش می‌شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در تمام نقاط شهرستان، روزانه و به طور مستمر سلامت آب شهری را مورد پایش و سنجش قرار می‌دهند. تمام این سنجش‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شود. همچنین آزمایشات میکروبی آب آشامیدنی شهری و  کلرینه  بودن آن نشان از سلامت آب و قابل شرب بودن آن است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: دلیل دیگر رد این شایعات این است که تأسیسات آبرسانی شوشتر از چاه‌های  فلمن  تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالم‌سازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می‌شود. چاه‌های  فلمن  یکی از منابع آب زیرزمینی بوده بنابراین عملیات تصفیه فیزیکی و رسوب‌گیری مواد معلق توسط زمین به خوبی انجام می‌شود. حتی با وجود آب آلوده سطحی می‌توان آب بهداشتی و تمیز از لایه‌های زیرین برداشت کرد.

نایب گفت: از همه مردم می‌خواهم شایعات بی‌اساسی که در فضای مجازی می‌بینند را به سادگی باور نکنند و تا از صحت مطلبی مطمئن نشده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.

 

نظر شما
ادامه