کد خبر: ۴۸۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر


رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در دیدار با رئیس دامپزشکی شیلی از توسعه همکاری های دو کشور در حوزه سلامت آبزیان استقبال کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در دیدار «دکتر علیرضا رفیعی پور»، رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با «دکتر آلیسیا گالرادو»، رئیس دامپزشکی شیلی که در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام درباره سلامت آبزیان در سانتیاگو برگزار شد؛ رئیس دامپزشکی کشورمان ضمن تشکر از میزبانی و برگزاری مؤثر سمینار سالانه جهانی بهداشت دام در خصوص سلامت آبزیان در کشور شیلی، گفت: با توجه به اینکه شیلی رتبه دوم جهانی در تولید ماهی سالمون در دریا (قفس) را دارد، خواستار همکاری متخصصین دامپزشکی شیلی در حوزه آموزش با محوریت اپیدمیولوژی و تشخیصی مدیریت بهداشتی پرورش ماهی در قفس برای کارشناسان دامپزشکی کشورمان شدیم.

وی در تشریح محور صحبت‌های خودش با همتای شیلیایی اش افزود: در این دیدار با اشاره به تلاش سازمان جهانی بهداشت دام برای افزایش دو برابری تولید آبزیان پرورشی در کشورهای آبزی پرور و تصمیم ایران طی چند سال گذشته برای ورود به تولید ماهی در قفس برابر برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای، همکاری کشورهای پیشرو و موفق در این صنعت مهم و جدید جهانی الزامی عنوان شد.

رفیعی پور به نقل از تصمیم رئیس دامپزشکی شیلی پس از این مذاکره گفت: بر اساس قول مساعد و مشتاقانه رییس دامپزشکی شیلی، امکان این همکاری از سوی طرف شیلیایی بررسی و پیگیری خواهد شد.

رفیعی پور ادامه داد: حضور پر رنگ روسای دامپزشکی کشورها و فوکال پوینت های آبزیان در شیلی نشان دهنده علاقه مندی ورود بیشتر کشورها به حوزه تولید و تجارت آبزیان به‌عنوان یک جایگزین مناسب گوشت قرمز و دیگر پروتئین‌های حیوانی است و همکاری کشورهای مختلف جهان به این تغییر دیدگاه کمک می‌کند.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
لطفا مسولین دامپزشکی توضیح بدن چه افرادی برای یادگیری این آموزش ها انتخاب می شن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
ای کاش یه جایی یه وقتی یه جوری توضیح داده بشه که چه کارشناسانی واجد شرایط برای انتخاب هستن؟
نظر شما
ادامه