کد خبر: ۴۸۳۳۴


رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام درباره سلامت آبزیان با نماینده دامپزشکی کشور مصر دیدار کرد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس این سازمان در دیدار با نماینده دامپزشکی کشور مصر در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام درباره سلامت آبزیان که در شیلی در حال برگزاری است، گفت و گو کرد.

وی در مورد نتیجه این دیدار به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: این دیدار به خاطر عدم ارتباط کاری مناسب دامپزشکی ایران و کشورهای آفریقایی انجام شد.

وی با توجه به پتانسیل بالای قاره آفریقا در تولیدات فرآورده خام دامی و امکان صادرات محصولات دارویی، مواد بیولوژیک، واکسن و فرآورده‌های غذایی ایران به کشورهای آفریقایی، ابراز امیدواری کرد روابط بیشتر ایران و کشورهای آفریقایی بتواند به نفع هر دو طرف باشد.

رفیعی پور در مورد اصلی ترین بستر همکاری دو کشور گفت: با توجه به اینکه کشور مصر در حوزه تولید ماهی تیلاپیا منشأ نژاد بومی این ماهی است، می‌تواند همکاری علمی و اجرایی خوبی بین دو کشور رقم بخورد.

ضمن اینکه شباهت‌های سیستم تولیدات دامی و موفقیت‌های ایران در کنترل بیماری‌های دامی و تولید واکسن و دارو می‌تواند همکاری‌های دامپزشکی دو کشور را ارتقأ دهد.

 


نظر شما
ادامه