کد خبر: ۴۸۳۳۰
 
 

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: گوشتی که انجمادزدایی شده، نباید مجدد منجمد شود، زیرا علاوه بر این که به بافت گوشت آسیب می رسد، بار میکروبی آن نیز افزایش می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی رفیعی محمدی» افزود: با توجه به فسادپذیری بالای گوشتی که از حالت انجماد خارج شده، شهروندان گوشت و مرغ منجمد را با برآورد میزان مصرف از حالت انجماد خارج نمایند و آن را همان روز و یا حتی المقدور 24 ساعت بعد مصرف نمایند .

وی اضافه کرد: برخی شهروندان برای قطعه بندی گوشت قرمز و مرغ منجمد، این محصولات را از حالت انجماد خارج می کنند و مجدد داخل فریزر می گذارند که این اقدام موجب از بین رفتن پروتیین گوشت می شود .

وی به شهروندان توصیه کرد: برای جدا کردن بخشی از گوشت منجمد، از چاقوهای اره ای استفاده نمایند تا گوشت حالت انجماد خود را از دست ندهد .

رفیعی گفت: کیفیت مرغ های منجمد موجود در بازار از نظر بهداشتی مورد تایید است و همه مرغ ها با عبور از تونل های انجماد در کشتارگاه در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد منجمد شده است .

وی با تاکید بر این که مرغ منجمد شده باید به شکل انجماد به دست مصرف کننده برسد، بیان کرد: این محصول باید از فروشگاه های معتبری که مرغ را در فریزرها و دمای 18 درجه سانتیگراد زیر صفر نگهداری نموده اند، تهیه شود و از خرید آن از برخی بازارهای هفتگی که محصول منجمد را خارج از یخچال نگهداری می کنند، اجتناب شود .

وی افزود: شهروندان هنگام خرید گوشت منجمد به بسته بندی ویژه، مهر دامپزشکی و شرایط نگهداری آن توجه نمایند .
نظر شما
ادامه