کد خبر: ۴۸۳۱۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس:
«دکتر یوسف داودی» افزود: به جای واردات دام زنده به عنوان مُسکن موقت برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز داخلی، بهتر است که دامداران را تقویت کنیم ...


حکیم مهر: عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر از پتانسیل‌های داخلی برای تولید و پرورش دام زنده استفاده کنیم این امکان را داریم که دو برابر نیاز کشور گوشت قرمز تولید داشته باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر یوسف داودی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تاثیر واردات دام زنده به کشور، گفت: واردات دام زنده و گوشت قرمز مسکن کوتاه مدت است، باید با اعمال برنامه‌ریزی دقیق با توجه به ظرفیت موجود کشور گوشت قرمز مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.

واردات محموله‌های دام زنده نباید به نمایشی برای نشان دادن ضعف کشور شود

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وارد کردن محموله‌های بزرگ دام زنده نباید به نحوی باشد که نشان دهد برای تامین و تولید آن دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: اگر از پتانسیل‌های داخلی برای تولید و پرورش دام زنده استفاده کنیم این امکان را داریم که دو برابر نیاز کشور گوشت قرمز تولید داشته باشیم.

ضعف مدیریتی عاملی برای کاهش تولید گوشت قرمز

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت‌های داخلی ضعف‌هایی دارند که موجب کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور شده است، ادامه داد: به جای واردات دام زنده به عنوان مُسکن موقت برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز داخلی بهتر است که دامداران را تقویت کنیم.

کارت الکترونیکی بهترین راه‌کار برای توزیع گوشت قرمز

داودی با بیان اینکه واردکردن گوشت قرمز و دام زنده با استفاده از ارز 4 هزار 200 تومانی تقویت دامداران کشورهای مبدا است، گفت: کارت الکترونیکی خرید محصولات پروتئینی بهترین راه‌کار برای توزیع گوشت قرمز است و از سوی دیگر باید واردات گوشت قرمز را بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی آزاد اعلام کنیم تا متقاضیان بتوانند با استفاده از ارز آزاد اقدام به واردات کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یارانه پرداختی برای واردات دام زنده و گوشت قرمز با استفاده از ارز دولتی را باید به 17 میلیون سرپرست خانوارها پرداخت کنیم، ادامه داد: پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار عملیاتی است، با شروع این اقدام به هر سرپرست منابع می رسد و می‌توانند گوشت را به قیمت ارز آزاد خریداری کند.

تقویت دامداران تنها راه کار خروج دائمی از شرایط کنونی بازار گوشت قرمز

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه نجات و خروج دائمی از شرایط کنونی در زمینه گوشت قرمز تقویت کشاورزان و دامداران کشور است.

 
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
با سلام .نظرات اقای دکتر داوودی کارشناسی شده است .ایشان چندین سال از نزدیک با تولید گوشت قرمز در ارتباط بوده .مدیران ارشد کشور اگر از نظرات ایشان و امثال ایشان استفاده کنند .در سالهای نه چندان دور میتوانیم‌به خود کفایی برسیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
احسنت
بسیار عالی
انشاء الله که به نظرات کارشناسی ایشان که هم به نفع تولیدکنندگان، اشتغال زایی گسترده جوانان و هم برطرف شدن بحران گرانی گوشت برای مردم نیازمند است، توجه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
1
در صورتی که واردات دام زنده و گوشت منجمد بر طبق نظر جناب آقای دکتر داودی فقط با ارز دلار ِآزاد و غیر یارانه ای انجام شود، ریشه بسیاری از این دعواهای اعزام یا عدم اعزام ناظران دامپزشک به دلیل چندان سودآور نبودن واردات خشکیده خواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
درود بر شرف این نماینده مردمی که در عمل نشان داده است منافع کشور و تولیدکنندگان را در نظر می گیرد.

البته اگر دلالان رانت خوار تحت حمایت وزارت جهادکشاورزی بگذارند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
درود بر فرزند خلف و با غیرت آذربایجان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
0
یاشاسین آذربایجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
از اینکه گوشت مورد احتیاج تغذیه مردم باید در داخل مملکت. تولید شود هیچ شکی وجود ندارد ولی چگونه ؟.بنظر بنده با وجود سیستم دلالی حاکم بر واردات این به یک شعار انتخاباتی بیشتر شبیه است تا یک واقعیت.همکار محترم اقای دکتر داودی برای بالا بردن تولیدات دامی به ابزاری احتیاج است که با یک سرمایه گذاری دراز مدت امکان پذیر خواهد بود. سیستم دامپروری در ایران یک سیستم سنتی است که توان تامین محصولات ارزانقیمت دامی را ندارد و بدلیل ذات غیر. علمی ان سود اور نیست وبرای اینکه برای تولید کنند ه سودی بهمراه داشته باشد گران بدست مصرف کننده باید برسد.یکی از راه های تامین گوشت قرمز احداث گاوداریهای نژاد گوشتی میباشد نظیر بر زیل و همچنین احداث واحد های پروار بندی گوسفند بشکل صنعتی نظیر ترکیه و ارمنستان که ما تقریبا در روی هیچکدام سرمایه گذاری نکرده ایم. برزیل از چندین سال قبل از شروع احداث گاوداریهای صنعتی تعداد زیادی دامپزشک را به امریکا و کشور های اروپایی برای اموزش فرستاد ضمنا. با احداث مراتع در حاشیه آمازون و احداث مراکز واکسن سازی و کارخانه های تهیه خوراک دام زمینه را برای صنعتی شدن دامپروری فراهم نمود.خوب به وضع. خودمان نگاه کنیم وجود تعداد زیادی دامدار اموزش ندیده دانشکده های متعدد دامپزشکی فاقد هرگونه امکانات اموزشی نبود یک مرکز برای تهیه واکسن های ارزان قیمت واردات خوراک دام در معیاری وسیع توسط دلالان سود جو.این وضعیت ما هست در حال حاضر. حالا اقای دکتر چگونه ما میتوانیم با این نبود اراده ملی وعدم حمایت دولت از تولید و حمایت از واردات تولید گوشت قرمز را 2 برابر کنبم؟.من که فکر میکنم این یک شعار انتخاباتی است تا یک تفکر مبنی بر واقعیت
صندلی ها خالی!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
حضرات از نفت و خودرو خوب پول به جیب می زدن،به دامپروری هم اهمیت نمی دادن.پیش بینی کرده بودند که ....... نفت هست،ولی مثل اینکه پیش بینی زیاد درست از آب درنیومد،الان کشور رو به این وضع افتاده.وضعیت نفت تحت تاثیر روابط بین الملل هست،وضعیت دستگاه قضایی و قوانین که دست خودتونه،اون چرا اینقدر افتضاحه!!!این قوانین بیشتر مجرم رو زیاد می کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
فرد ناشناس محترم که متن مطول شما چیزی جز تکرار مکررات مطالب تئوریک با دست مایه تهمت شعار انتخاباتی به نماینده فرهیخته جناب آقای دکتر یوسف داودی نیست لطفا توجه داشته باشید که مهمترین شرط ضروری شکوفایی و رونق هر نوع تولید اعم از با کیفیت و ارزان،
امکان داشتن بازار فروش در یک رقابت عادلانه است!

با شیوه فاسد و آمیخته به رانت و ویژه خواری موجود در وزارت جهادکشاورزی اگر کسی بهترین و آموزش دیده ترین تولیدکننده هم باشد،
چگونه می تواند وقتی که دلالان واردکننده که شاید؟ شما هم یکی از آنها یا حداقل هم کاسه با آنها برای افشاندن بذر نا امیدی و القای میکروب "ما نمی توانیم" باشید!!!،
در یک شرایط ناعادلانه گوشت برزیلی و دیگر نهاده های دامی خارحی را با چپاول 15 میلیارد یارانه دلار 4200 تومانی به قیمت ارزان وارد بازار ایران می کنند،
دوام بیاورد؟؟؟ و در این شرایط مسلما ورشکست می شود و کار تولیدی خود را جمع می کند.

کاری که در این 40 سال باعث شده است اکثربت روستاییان کشور دست از تولید بشویند و حاشیه نشین کلان شهرها شوند جیب حرامخواران دلال واردکننده پر پول و پر پول تر شود!

یک مثال عملی و ملموس از تاثیر تعیین کننده بازار فروش یرای رشد و ترقی تولید داخلی، مقایسه وضعیت صنعت کفش و پوشاک در اسفند 1396 و اسفند 1397 است!

من خود با بغض و اشک در چشمان به عنوان یک هم وطن، شاهد بودم که چگونه رئیس صنف پوشاک کشور ناله و ضجه می زد که به دلیل غارت دلار یارانه ای توسط دلالان واردکننده نورچشمی و رانت خوار بهترین و با کیفیت ترین پوشاک از کشور ترکیه و نیز قاچاق گسترده غیر قابل جلوگیری به داخل کشور با قیمت پایین،
تولیدات داخلی در انبارها انباشته شده و مردم به دلیل ارزانی و کیفیت بهتر جنس ترکیه،
اصلا تمایل ندارند که جنس ایرانی را بخرند و تولیدکنندگان ما در حال نابودی بودند و نمی توانستند که حتی هزینه های سرمایه گذاری خود و دستمزد کارگر و مواد اولیه را بدهند و چک های شان برگشت خورده و در حال به زندان رفتن بودند!

حتی برخی از کسبه ایرانی به علت از دست رفتن اعتبار دهها ساله خود یا سکته کرده بودند یا تعدادی اقدام به خودکشی نمودتد.

واقعا انسان چه زود فراموش می کند؟؟!

اما خوشبختانه امسال به هر جا که می رویم با کمال خوشحالی می بینیم که تولیدکنندگان کفش و پوشاک ایرانی از فروش 90 درصدی؟؟! تولیدات خود و امکان افزایش کیفیت آنها به دلیل به صرف شدن استفاده از مواد اولیه مرغوب تر در شرایطی که قیمت اجناس رقبای خارجی بسیار بالاتر رفته است، سخن می گویند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
این اقایی که با این متن طولانی خواسته اند تعللی را که مجلس در جلوگیری از این وضع اشفته شستشو دهند وبا دفاع از نماینده محترم انرا بی رنگ نمایند باید گفته شود تک تک نمایندگان از وجود رانت در وزارت جهاد اطلاع دارند ولی چرا حالا که به انتخابات داریم نزدیک میشویم همه میگن کی بود کی بود من نبودم.دوست عزیز امسال اگر میبینید مردم به اجبار جنس ایرانی بی کیفیت میخرند به علت کاهش شدید قدرت خرید است نه بخاطر بالا رفتن کیفیت. ای کاش تعصب بی جا را کنار بگذاریم و به مصالح ملی کمی توجه کنیم.سال ها است که دلالان ......... دارند سویا و جو وذرت و اخیرا گوشت وارد میکنند یک نماینده در این سالها صدایش در نیامد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
اگر خبر ندارید نمایندگان محترم پس از آگاهی بخشی افرادی همچون دکتر داودی تصویب کردند که در بودجه سال 1398
روش توزیع یارانه های نهاده های باید عوض شود و به شکل کالابرگ الکترونیک برای افزایش قدرت خرید مردم از بازار داخلی استفاده شود.

امسال دلاری نبود که دلالان با سوء استفاده آن را به شکل یارانه ای برای واردات لباس و کفش و کلاه از ترکیه حیف و میل کنند.

کیفیت برخی از اجتاس ایرانی زبانزد خاص و عام بوده است.
ولی آنها را با برند خارجی به فروش می رساندند.

بله کیفیت همه اجناس ایرانی بالا نیست ولی مشکل این بوده است که تولید مرغوب ایرانی گران تمام می شود و جنس با کیفیت خارجی با یارانه دولتی ارزان است و بنابراین هیچ تولیدکننده ایرانی نمی توانست مقاومت کند و ورشکست می شد.

بنابراین مصالح ملی اقتضا می کند که از واردات اجناس و کالاهای خارجی با یارانه دولتی جلوگیری شود ولی ورود آنها با ارز آزاد مجاز باشد تا رقابت عادلانه در راستای افزایش کیفیت برقرار شود.

در ضمن،
هر ایرانی وطن دوست از رونق تولید داخلی هر چند که ممکن است همه آن عالی نباشد بایستی خوشحال باشد نه ناراحت؟؟!

بدیهی است که در طول زمان با افزایش تقاضا و رقابت عادلانه با جنس بیگانه، کیفیت هم بیشتر خواهد شد و گرنه مثل پارسال تولید رو به نابودی می رود.

دادن رانت به دلالان 40 سال است که در دولت های گذشته با هر طیف و جناح سیاسی وجود داشته است و اختصاص به این دوره از نمایندگان مجلس نداشته است.

زیرا تاکنون به اشتباه تصور می شد که با واردات نهاده های دامی توسط دلالان به مرغدار و گاودار کمک می شود و آن را حمایت از تولید قلمداد می کردند.
ولی بحران اخیر ثابت کرد که این تصور اشتباه است و بایستی اصلاح شود!

ولی واقعا در اینجا جای سوال است که چرا شما همانند رانت خواران از حذف دلار یارانه ای به واردکنندگان ناراحت و نگران هستید؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
واقعا عجیب است!
راست گفته اند که در آخر زمان همه چیز وارونه و برعکس می شود:

حمایت از کشاورزان و دامداران برزیلی و رومانیایی و لفت و لیس بیت المال و ارز دولتی 4200 تومانی توسط حرام خواران دلال به عنوان "مصالح ملی"؟؟! و

مخالفت با نابودی تولید داخلی و بیکاری گسترده جوانان و دامپزشکان به عنوان "تعصب بی جا" قلمداد می شود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
تا همین پارسال دامداری های کشور ما حدود 850 هزار تن گوشت قرمز تولید می کردند و کل مصرف کشور حدود یک میلیون تن در سال است.

مشکل کمبود گوشت در کشور وجود ندارد!
زیرا می بینیم که قصابی ها مملو از گوشت هستند و کشتارگاه ها به پرواربندهای آماده فروش گوساله های پروار دست رد می زنند و می گویند مشتری نداریم و مردم نمی توانند گوشت 120 هزار تومانی را بخرند.

بنابراین مشاهده می شود 14 میلیارد دلار یارانه دولتی واردات نهاده های دامی مثل ذرت و سویا و دارو و واکسن دامپزشکی در این میان توسط دلالان رانت خوار حیف و میل شده است و نه به مرغدار و دامدار نهاده دامی آن چنانی تحویل شده است و نه مردم که قرار بود با اعطای یارانه های دولتی، گوشت و مرغ و شیر ارزان قیمت مصرف کنند، چیزی دست شان را گرفته است.

جالب است که واردات گوشت با ارز آزاد، به مراتب برای مردم به صرف تر است.

پس عقل سلیم اقتضا می کند که از این پس به مرغدار و دامدار قیمت های دستوری را به بهانه تحویل نهاده های دامی
یارانه ای تحمیل نکرد و اجازه داد که آنها بر مبنای قیمت تمام شده تولیدات خود را در داخل و خارج از کشور بفروشند و بازار داخلی محل عرضه تولیدات داخلی و خارجی با دلار آزاد غیر یارانه ای باشد و
دولت آن یارانه ای را که به اصطلاح می خواست صرف حمایت از تولید کند و در عمل به دلیل رانت خواری و سوء استفاده دلالان از عهده آن بر نیامد، در قالب کلرت الکترونیک اعتباری منطبق با کد ملی سرپرستان ایرانی برای افزایش توان خرید شان اختصاص دهد
و در حقیقت به جای دادن یارانه به دامداران برزیلی با افزایش میزان خرید از دامداران مظلوم ایرانی به طور غیر مستقیم از آنها حمایت واقعی و موثر را بر خلاف 40 سال گذشته انجام دهد.

به هر حال این فکر اگر با سنگ اندازی رانت خواران واردکننده که تاکنون نگذاشته اند آقای حجتی استیَضاح شود روبرو نگردد، می تواند برای افزایش تولید و اشتغال داخلی بسبار مفید باشد و هر انسان با وجدانی خود را موظف به حمایت از آن می داند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
هیچ ایرانی وطن پرستی تا جنس مرغوب. ایرانی باشد حتما نباید مشابه خارجی انرا بخرد این هیچ شکی درش نیست.بحث من این است با این مدیریت وزارت جهاد ما نمیتوانیم در نهاده های دامی خود کفا باشیم اکنون اکثر دامداران از سودی که بدست میاورند مایوس میباشند و نسبت به زحمت ومرارتی که میکشند سودی بدست نمیاورند.من این حرف اقای دکتر داودی را که میگوید میتوان دوبرابر گوشت تولید نمود یک شعار انتخاباتی میبینم چرا که بالا بردن تولید ارزان نیاز به زیر بنا های علمی و حمایت دولتی دارد که ما فاقد ان میباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
بله تاکنون کار وزارت جهادکشاورزی که از یک طرف 15 میلیارد دلار یارانه را به دلالان و نه تولیدکنندگان داده است و از طرف دیگر به آنها قیمت های ناعادلانه را تحمیل می کند و به بهانه تنظبم بازار حتی اجازه صادرات برای جبران خسارات و ضرر و زیان ناشی از عدم فروش داخلی نمی دهد، منجر به نابودی تولید داخلی و ورشکستگی دامداران و تهی شدن روستاها شده است.
بنابراین زیر بنایی ترین راه حل،
هدایت این سرمایه هنگفت از دلالان به سمت مصرف کننده تهایی به منظور افزایش قدرت خرید آنها و در نتیجه تقویت تولیدکنندگان است.
هم اکنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان جرات جوجه ریزی و شروع دور جدید پرواربندی را ندارند و با تداوم وضعیت موجود سال به سال به برزیل و رومانی و حتی افغانستان و پاکستان وابسته تر خواهیم شد.

مطمئنا اگر اطمینان از فروش و ثبات بازار باشد عده زیادی ترغیب به تولید خواهند شد.
ظرفیت کشور ما بسیار زیاد است ولی سوء مدیریت وزارت جهادکشاورزی باعث عدم فعال شدن این ظرفیت ها شده است.
ایتالیا را ببینید با وجودی که تقریبا یک پنجم ایران مساحت دارد تولید گوشت قرمز آن حدود 2 میلیون تن در سال است. این در حالی که ایتالیا به هیچ عنوان مزیت هایی همچون جلگه حاصل خیز خوزستان و رودخانه پرآب کارون ما را دارا نیست!

به هر حال تاکنون در تولید بر روی پاشنه اشتباه چرخیده است و اگر حرکتی در جهت تغییر این مسیر انجام شود، بایستی به جای ایجاد بحث هایی حاشیه ای نظیر میزان عملی ظرفیت تولید ما که اول لازم است موانع موجود به خصوص واردات به قیمت ارزان را از سر راهش برداشت،
از آن حمایت کرد.
وابستگی شدید ذرت، سویا و جو دامی کشور به خارج یک نقص عظبم است که به دلیل همین سیاست رانت پرور وزارت جهادکشاورزی به وجود آمده است و مانند یک ترمز قوی جلوی رشد تولیدکنندگان را از طرق متعدد گرفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
ولی وطن پرسنان ژاپنی حتی اگر جنس کشورشان نامرغوب هم بود ضمن انتقاد و تلاش فراوان در جهت ارتقا آن، به این دلیل که عده ای از هم وطن شان از کار بیکار نشوند متعصبانه آن را می خریدند!

آری این است تفاوت بزرگ فرهنگی بین ژاپن و ایران و رمز بنیادین پیشرفت و عظمت ژاپن به عنوان یکی از غول های صنعتی و اقتصادی جهان آن هم با کمتربن امکانات معدنی، کشاورزی و جغرافیایی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
در ژاپن کارفرما ها اختلاسگر و متقلب نبودند و مردم میدانستند اگر فداکاری کنندسودش برای مملکت است.بنده بعنوان یک ایرانی بسیار وطن پرست بخااطر این همه تبعیض. هیچگونه اعتمادی ندارم و برای کی از خود گذشتگی کنم برای خاوری ها یانعمت زاده ها؟لطفا اگر قرار است ازاپن صحبت شود از همه چیزش صحبت شود و مقایسه شودِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
40 سال به امید بهبود جنس ایرانی خریدیم ولی تغیری در کیفیت ان مشاهده نکردیم دلیل ان واضح است بیشتر کارفرمایان کارخانه های بزرگ افراد سود جو و رانتخوار و ادرنهایت اختلاسگر اند.در ژاپن مردم یکدست بودند و هر کسی بر اساس استعدادش پیشرفت میکرد ولی شمای کارگر هرچقدرهم زحمت بکشی اخرش نصیب صاحب کار خانه رانتخوار و عمدتا بیسواد میشود. برای همین است که مردم بی تفاوت شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
تمام این بحث های حاشیه ای لزوم افزایش کیفیت جنس ایرانی و گرنه نمی خریم،
برای این است که دلالان رانت خوار واردکننده می خواهند 15 میلیارد دلار سالیانه؟؟! یارانه نهاده های دامی، دارو و واکسن دامپزشکی و گوشت و مرغ را در سایه حمایت های جهادکشاورزی همچنان لفت و لیس و حیف و میل کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
بابا بی خیال
این آقای دکتر یه چیزی گفته خیلی واکنش نشون ندین...
...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
شما چرا ناراحتی؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
آفای ظاهرا بی خیال!

اگر خودت وافعا بی خیال بودی اینجوری با توهین به کلبه کسانی که دلسوزانه اظهار نظر کردند ایجاد مزاحمت نمی کردی.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
ضمن تشکرازآقای دکتر
متاسفانه وزارت جهادکشاورزی وافرادی که درسازمان دامپزشکی درراس قدرت هستنددردتولیدکننده رانمی فهمند.وتمامی برنامه هاباشکست مواجه شده.بطورمثال باورودواکسنهای متعدد تب برفکی هیچگونه بررسی برروی واکسنها نشده وبیماری همچنان درکشوروجوددارد.واپیدمیهای متعددی راشاهدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
0
0
اصولا واکسن های وارداتی دامپزشکی که با ارز دولتی 4200 تومانی ........... وارد می شوند،
محل فساد شدید شده اند و به همین دلیل در وزارت جهادکشاورزی اجازه نمی دهند که دامپزشکان از سویه درگردش در هر گاوداری و تطابق آن با سویه واقعی با خبر شوند تا دامداران محبور باشند به طور کور و چشم بسته واکسن های وارداتی را مصرف کنند و از این طربق ضربه ای دیگر به موسسه رازی که افتخار ملی ایرانیان است زده شود.
جالب است که موسسه رازی را وادار می کنند که در مقابل واکسن های هندی و ترکیه که یارانه ای هستند و ارزان تر نسبتا تمام می شوند، واکسن های تولیدی اش را با قیمت تمام شده واقعی نفروشد و نتیجتا یا به سمت ورشکستگی و یا کاهش کیفیت محصولات به دلیل عدم توان رقابت حرکت کتد!
نظر شما
ادامه