کد خبر: ۴۸۳۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر


 رییس سازمان دامپزشکی کشور و نماینده دامپزشکی استرالیا در حاشیه اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام درباره سلامت آبزیان در خصوص همکاری های مرتبط با توجه به تجربه کشورشان در خصوص همکاری و همراهی اتحادیه‌های تولیدی برای کنترل بیماری آبزیان گفت و گو کردند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این دیدار که مابین «دکتر علیرضا رفیعی پور» با نماینده دامپزشکی استرالیا انجام شد، با توجه به بروز اپیدمی بیماری‌ها به دلیل عدم گزارش‌دهی به موقع تولیدکنندگان، تجربه استرالیا مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نماینده دامپزشکی استرالیا با اشاره به این که دامپزشکی دولتی این کشور در زمان مواجه شدن با یک بیماری اگزوتیک، همه هزینه‌ها را برای مختومه کردن بیماری در اولین کانون گزارش شده باید انجام دهد، افزود: سپس مراقبت از بیماری‌ها به تشکل‌های تولیدی دام، طیور و آبزیان واگذار می شود.

به گفته این مقام مسوول دامپزشکی استرالیا، واگذاری مراقبت از بیماری‌های دامی به معنی اجرای قسمتی از اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای در حوزه امنیت زیستی محسوب می شود و دامپزشکی به عنوان ارگان حاکمیتی نتیجه بیشتری از همکاری با تولیدکنندگان خواهد گرفت.

رفیعی پور در ارتباط با این دیدار که به اتفاق «دکتر امرا... قاجاری»، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان این سازمان انجام شد، اعلام کرد: دامپزشکی ایران و استرالیا در زمینه های مختلف می‌توانند سطح همکاری خود را با توجه به مذاکرات انجام شده با سفیر استرالیا در ایران پیگیری و به نتیجه عملی برسانند.

به گفته وی، بخش‌های خصوصی و تجاری هر دو کشور، علاقه مند به توسعه همکاری‌های دامپزشکی در حوزه دام، آبزیان و آزمایشگاهی هستند.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
2
این خانم که در عکس هستند دکتر کریستینا لندزورک Christina Landsverk رییس دامپزشکی نروژ هستند نه استرالیا
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
https://no.linkedin.com/in/kristina-landsverk-35894117
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
درسته
حالا عکس را اشتباه زده اند یا خبر را اشتباه نوشته اند؟
نظر شما
ادامه