کد خبر: ۴۸۳۰۸
 
 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تلف شدن و دفن بهداشتی ۱۲ رأس دام و هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر مصطفی کنارکوهی» با اشاره به درمان دام‌های آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تا 14 فروردین‌ماه 20 هزار قطعه طیور و 820 رأس دام سبک و سنگین در مناطق سیل‌زده استان درمان شدند.

وی افزود: تاکنون 12 رأس دام و یک هزار قطعه طیور در مناطق سیل‌زده تلف‌شده که توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان دفن بهداشتی شدند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: انتقال انواع دام‌های سبک و سنگین از مناطق پرخطر به مناطق امن‌تر به شکل روزانه و مستمر به‌ ویژه در شهرستان‌های هویزه، باوی، شوشتر، اهواز، دشت آزادگان و دزفول در حال انجام است.

کنارکوهی عنوان کرد: کمپ‌هایی در مناطق امن جهت اسکان دام‌ها با پیشنهاد دامپزشکی تشکیل‌شده که در این کمپ‌ها خدماتی مانند انجام واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی، شاربن علامتی، آنتروتوکسمی و همچنین سم‌پاشی علیه انگل‌های خارجی و انجام درمان‌های حمایتی به شکل رایگان با اولویت دام‌های مستقر در کمپ ارائه می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی با شرکت‌های پخش دارویی استان جهت تحویل فوری واکسن‌های بهادار و دارو به ادارات دامپزشکی متقاضی، گفت: اداره کل دامپزشکی خوزستان با مشارکت فعال تمام ادارات دامپزشکی در ستادهای بحران شهرستان‌ها و تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی سیلاب در فضای مجازی و مشارکت فعال روابط عمومی اداره کل در آن کمیته جهت انعکاس فعالیت‌های دامپزشکی تلاش دارد تا میزان آسیب‌های سیلاب به دام و طیور در معرض سیل را به حداقل برساند.

 

نظر شما
ادامه