کد خبر: ۴۸۳۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در شرایط فعلی باید یارانه به صورت نقدی به مردم پرداخت شود تا هر فرد بتواند حداقل ۲ کیلوگرم گوشت قرمز ارزان از محل یارانه خریداری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدحسن حسینی شاهرودی» با اشاره به مصوبه مجلس برای تخصیص ۱۴ میلیارد دلار به کالاهای اساسی در سال ۹۸، گفت: امیدوارم آیین‌نامه شفافدولت برای تامین کالاهای اساسی تدوین شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت موجود برای تامین کالاهای اساسی به هیچ وجه پاسخ نداده و کارشناسان اقتصادی، دولتمردان، وزرا و رییس کل بانک مرکزی قائل به این روش نبوده و نیستند، افزود: همه بر این باور هستند که شیوه کنونی تخصیص ارز به کالاهای اساسی جز ایجاد رانت و فساد اثر دیگری در جامعه نداشته و اثرات تورمی را نتوانسته کاهش دهد، لذا امیدواریم دولت شیوه‌های دیگری در آیین‌نامه اجرایی در پیش گیرد،چراکه در غیر اینصورت مجلس و کمیسیون اقتصادی وارد عمل می شوند.

شیوه موجود برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی کاملا مردود است

وی با تاکید بر اینکه شیوه موجود برای تخصیص ارز به کالاهای اساسی کاملا مردود است، ادامه داد: شیوه کنونی شیوه ای بوده که منابع را هدر داده، به جامعه هدف اصابت نکرده، تولید داخلی را به چالش کشیده و به آن آسیب می زند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اگر قرار است حمایت ریالی صورت گیرد باید یارانه به تولید پرداخت شود، اظهار داشت: اگر تولید کننده بداند برای فروش محصولات همانند مرغ، گوشت و مابقی مواد پروتئین و کالاهای اساسی تضمینی وجود دارد به سمت تولید حرکت می کند که منابع این تضمین را می توان از محل ۱۴ میلیارد دلار تامین کرد.

ظرفیت دستیابی به خودکفایی در کالاهای اساسی وجود دارد

وی با تاکید بر اینکه باید به گزینه خود کفایی داخلی در حوزه مواد پروتئینی و کالاهای اساسی دست یافت، افزود: ظرفیت دستیابی به خودکفایی در کالاهای اساسی وجود دارد، چراکه در یک بازه زمانی مرغ و گوشت به خارج از کشور صادر می شد، اکنون چه اتفاقی رخ داده که باید این کالاها وارد کشور شود، لذا ظرفیت و پتانسیل تولید این کالاها در کشور وجود دارد، اما سیاست‌های غلط سبب شده که تولید با کاهش روبه رو شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید به سمت افزایش تولید کالاهای داخلی حرکت کرد، ادامه داد: اولویت های کوتاه مدت و میان مدت این است که ارز آزاد و شناور در اختیار بازرگانان قرار گیرد تا در یک بازار رقابتی بازرگانان اقدام به ورود کالاهای اساسی کنند.

مدت زمان نرمال برای دستیابی به تولید گوشت قرمز بین یک تا دو سال است

وی با تاکید بر اینکه مدت زمان نرمال برای دستیابی به تولید گوشت قرمز بین یک تا دو سال است، تاکید کرد: در این 2 سال بازرگانان می توانند با ارز شناور گوشت را وارد کنند که این موضوع سبب ایجاد آرامش در بازار می شود، چراکه با افزایش عرضه قیمت به خودی خود قیمت کالاها کاهش می یابد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر قرار است به ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران یا اقشار کم درآمد که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی قابل شناسایی هستند یارانه ارائه شود باید این یارانه به صورت نقدی پرداخت شود تا هر فرد بتواند حداقل ۲ کیلوگرم گوشت قرمز ارزان از محل یارانه خریداری کند.

بسیاری از مردم در روستاهای دور افتاده نتوانسته اند کوچک‌ترین بهره ای از کالاهای یارانه ببرند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از مردم در روستاهای دور افتاده نتوانسته اند کوچک‌ترین بهره ای از کالاهای یارانه ببرند، تصریح کرد: در شرایط فعلی با شیوه پرداخت نقدی یارانه که به حساب خانوار واریز می شود، عدالت در پرداخت یارانه ایجاد می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
0
0
بسیار عالی
درود بر این نماینده مردمی و شرافتمند که براستی حرف دل تولیدکنندگان دام و طیور و مردم کم درآمد را به زبان آورد.

البته پول نقد اشتباه است بلکه اعتبار خرید دیجیتالی گوشت و مرغ و شیر یارانه ای صحیح است.

پول نقد تکرار همان اشتباه آقای احمدی نژاد است که پس از گذشت چند سال، 45 هزار تومان پول نیم کیلوگرم گوشت گوسفند هم ارزش ندارد!
نظر شما
ادامه