کد خبر: ۴۸۲۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

نایب رئیس و نماینده حقوقی انجمن زیستن به شدار در یک یادداشت، خواستار همکاری نظام دامپزشکی آذربایجان غربی برای حل مشکلات پناهگاه سگهای بلاصاحب بوکان شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از زریان موکریان، روز جمعه 9 فروردین ماه انجمن حمایت از حیوانات بی پناه زیستن (به شدار) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در نظام دامپزشکی مقرر گردیده که هیچ دامپزشکی حق ندارد بصورت رایگان در پناهگاه سگهای بلاصاحب بوکان به امور درمان رسیدگی کند (اینجا).

به دنبال انتشار این اطلاعیه، نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی با ارسال جوابیه ای برای زریان موکریان آمادگی خود را برای کمک به حل مشکلات پناهگاه در چهارچوب های قانونی و نیز اعمال معیارهای نگهداری حیوانات در پناهگاه آن انجمن اعلام کرد (اینجا).

«اسماعیل احمدیان» نایب رئیس و نماینده حقوقی انجمن زیستن نیز در یادداشتی خطاب به نظام دامپزشکی آذربایجان غربی، نوشت:

ریاست محترم نظام دامپزشکی استان، جناب آقای دکتر بهرامی

با سلام و سپاس از حسن توجه حضرتعالی و ابراز خرسندی از اینکه بعد از دو سال طلب کمک و یاری از هر ارگان و دستگاه دولتی و غیردولتی، بالاخره اطلاعیه منتشره از سوی این انجمن (که مخاطب آن شخص خاصی که خود ادعایی اینچنین را مطرح نموده بود، نه نظام دامپزشکی) باعث شد حامی خوب و پرتوانی در زمینه احقاق حقوق حیوانات بی پناه بیابیم و بقول معروف یار در خانه و ما گرد جهان می گشتیم.

اینجانب اسماعیل احمدیان نایب رئیس و نماینده حقوقی انجمن زیستن، مرقومه حضرتعالی را ملاحظه نمودم بسیار زیبا و شکیل نگاشته شده بود، لیکن نکات مجهولی در ذهن حقیر پدید آمد، آنهم به دلیل آن بود که به هیچکدام از مواد و بندهای مورد استناد قرار گرفته قوانینی که مرقوم فرموده اید، اشاره نشده که بنده با مطالعه قوانین موضوعه به پاسخ هایی رسیدم و خواهشمندم در هر زمینه اگر به خطا رفته ام، راهنمایی فرمائید. سپاسگزارم.

بند ۱ و ۲ مرقومه حضرتعالی در خصوص دستگاه مسئول ساماندهی سگهای بلاصاحب کاملا صحیح بودو انجمن نیز بارها مکرراً در جلسات و مطالب منتشره خود این امر را ذکر نموده است که شهرداری محترم، مسئول این امر خطیر می باشد و انجمن داوطلبانه و بدون چشمداشت به مانند بازویی کارا، همکار و همیارشان بوده و عمل نموده است لذا شایسته است هرگونه توصیه علمی و عملی به آن دستگاه محترم گردد، نه انجمن.

در بند ۴ مرقوم فرموده اید که به استناد قانون نظام دامپروری، نگهداری حیوانات مستلزم اخذ پروانه بهره برداری و بهداشتی از مراجع ذی ربط بوده و صدور اینگونه پروانه ها بر اساس قوانین موضوعی بر عهده نظام دامپزشکی نیز می باشد و جزو وظایف قانونی آن نظام محترم بر شمرده اید، در حالیکه به استناد ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور صدور پروانه بهره برداری و بهداشتی برای کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی، اعم از دولتی و تعاونی و خصوصی، بر اساس سیاست های سازمان جهاد کشاورزی بر عهده آن سازمان بوده و در قوانین نظام دامپزشکی فصل اول که شرح وطایف و اختیارات می باشد و در ۳ ماده و چندین بند وضع گردیده، هیچگونه اشاره ای به آن نشده و مشمول وظایف نظام دامپزشکی نبوده مضافاً لازم به یادآوری است که همانگونه که مستحضرید، اینگونه پروانه ها جهت انجام و اشتغال به امور دام بوده که به استناد بند ب ماده ۲ قانون نظام جامع دامپروری کشور سگهای بلاصاحب در شمول دام نبوده و از این امر مستثنی هستند.

بند ب ماده ۲ قانون مدکور:

«دام به حیواناتی (شامل چارپایان، پرندگان، آبزیان و حشرات) اطلاق می گردد که "برای امور تغذیه انسان و یا تغذیه دام و فعالیت های اقتصادی، تولیدی، آزمایشگاهی، ورزشی و تفریحی" تولید، نگهداری و پرورش داده می شوند»

حال سگ بی پناه آواره بلاصاحب مشمول کدام بخش از این تعریف می گردد، این حقیر نمی دانم.

با عنایت به بند ۸ مرقومه حضرتعالی، این انجمن نیز بر اساس مفاد اساس نامه خود و با علم و عنایت به اینکه هر یک از قوانین و به تبع آن آئین نامه ها و سایر مقررات به دلیل موجهی تصویب و جهت اجرا ابلاغ می گردند، ساختارهای قانونی را رعایت نموده است.

همانگونه هم که قبلا عرض شد، این انجمن همکار و همیار دستگاه مسئول و اجرایی ساماندهی سگهای بلاصاحب بوده، آنهم به جهت کمک به بهبود وضعیت بی پناهان محبوس در پناهگاه، و انتظار می رفت در طی سالهای گذشته، اصول علمی و صحیح نگهداری از سوی متخصصان به اعضای دلسوز آموزش داده می شد که اگر قصوری هم بوده باشد، متوجه عزیزانیست که بر این امر آگاه بوده و ترک فعل آن بزرگواران باعث آن گردیده.

در خاتمه شیرین ترین و امیدوارکننده ترین بند مرقومه آن بزرگوار که حاوی قول مساعد کمک به بهبود وضعیت حیوانات در راستای نگهداری علمی و صحیح است، بسیار خرسندمان نمود و امید است با همکاری آن نظام محترم از قربانی شدن سگ های بی پناه در شرایط سخت موجود پیشگیری به عمل آید، فلذا از حضرتعالی خواهشمندم صراحتاً به دامپزشکان محترم توصیه نمائید همکاری لازم را مبذول فرمایند و شروعی برای همکاری ۳ جانبه از سوی شما، انجمن و شهرداری در جهت ساماندهی علمی و صحیح سگ های بلاصاحب باشد.

با سپاس فراوان

احمدیان

رونوشت:

- جناب آقای دکتر خسروی، فرماندار محبوب شهرستان بوکان

- جناب آقای دکتر کامیار داهیم، مدیر کل محترم دامپزشکی استان جهت استحضار و سفارش به همکاری

- جناب آقای مهندس اسماعیل محمدیانی، ریاست محترم شبکه دامپزشکی بوکان جهت استحضار

- جناب آقای معروف پور، مدیریت پایگاه خبری موکریان جهت استحضار و انتشار

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Germany
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
2
2
درود بر شما که واقعیت بیان کردید و از نظام دامپزشکی .... نترسیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
نظام دامپزشکی ، یک مجموعه مرجع و انتخاباتی هست که حایگاه حقوقی ویژه ای دارد
نظر شما
ادامه