کد خبر: ۴۸۲۸۷
 
 

 مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به وظایف متعدد و مشترک بین دامپزشکی و معاونت غذا و دارو خاطرنشان کرد: ما مسئولان می بایست با تعامل و همکاری های افزون تر مابین هردو نهاد در سال جدید؛ زمینه ی هم افزایی کمیت و کیفیت خدمات قابل ارائه؛ تسهیل امور ارباب رجوعان و جلوگیری ازسردرگمی آنان را فراهم نمایم.

 به گزارش به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر ابوالفضل اصلانی» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همراهی «مهندس هادیان زرکش» مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان با حضور در این اداره کل، با «دکتر شهرام موحدی» مدیر کل دامپزشکی استان، معاون سلامت، مسئول هماهنگی امور شهرستان ها و پدافند غیرعامل، نشست صمیمی داشته و در خصوص مسائل مختلف کاری به گفتگو پرداختند.

دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ابتدا ضمن عرض خیر مقدم و تبریک فرارسیدن نوروز باستانی به معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، در ادامه پیرامون عملکرد دامپزشکی با هدف خدمت به ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه مطالبی بیان نمود.
وی گفت: همکاران ما باهدف پیشگیری از بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام به طور میانگین سالیانه 12 میلیون سرنوبت واکسیناسیون دام را انجام می دهند که نتیجه تلاش در این حوزه، حفظ و حراست از صنعت دامپروری و کمک به رونق تولید داخلی است.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: با نظارت های شبانه روزی کارشناسان دامپزشکی بر تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، نهاده ها و خوراک دام و طیور، دارو، واکسن و مکمل های دامی و جلوگیری از ورود فرآورده های غیر قابل مصرف به بازار، زمینه افزایش سطح سلامت و امنیت غذایی جامعه را فراهم و نتایج نهایی این خدمت صادقانه در کاستن تعداد بیماری ها و کاهش هزینه های درمانی هم استانی های عزیز و... مصداق عینی پیدا می کند.

دکتر موحدی با اشاره به وظایف متعدد و مشترک بین دامپزشکی و معاونت غذا و دارو خاطر نشان کرد: ما مسئولان می بایست با تعامل و همکاری های افزون تر ما بین هر دو نهاد در سال جدید، زمینه ی هم افزایی کمیت و کیفیت خدمات قابل ارائه، تسهیل امور ارباب رجوعان و جلوگیری از سردرگمی آنان را فراهم نمایم.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه این نشست صمیمی بر اعلام آمادگی و همکاری همه جانبه ازسوی دامپزشکی در راستای افزایش امنیت غذایی تاکید نمود و خواستار تشکیل جلسلت تخصصی دیگر با حضور کارشناسان هر دو نهاد شد.

 سپس دکتر اصلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ضمن معرفی وظایف و عملکرد این معاونت در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون استان اصفهان رتبه سوم تولید داروهای انسانی را به خود اختصاص داده است و با نظارت شبانه روزی بر بیش از یک هزار کارخانه تولید غذا، سهم قابل توجه ی از سبد صادراتی استان را دارا می باشد.

رئیس معاونت غذا و داروی استان با بیان سپاس و قدردانی از همکاری های گذشته موثر و مفید اداره کل دامپزشکی استان در نیل به اهداف مشترک و همسو با خدمت به همشهریان محترم، اذعان داشت: غذا و دارو و دامپزشکی به عنوان یک زنجیره نظارتی وظیفه حفظ و حراست از سلامت جامعه را برعهده دارند و در این زمینه جای کار و تلاش بسیار است.

در پایان نیز مسئولین ذی ربط حاضر در این نشست صمیمی، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم را در راستای عملیاتی شدن اهداف تدوین شده در سال جاری را انجام داده و در خصوص اولویت بندی موضوعات و رفع مشکلات موجود به بحث و گفتگو پرداختند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور در اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره قرنطینه و امنیت زیستی، اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از نزدیک با فعالیت ها و همچنین کارکردهای سامانه های برخط آشنا شده و طی دیدارهای متعدد با مدیران و کارشناسان هرمجموعه وظایف آنان را در راستای خدمت به جامعه پر اهمیت و خطیر برشمرد.

 

نظر شما
ادامه