کد خبر: ۴۸۲۶۷
 
 

رئیس محیط‌زیست رودبار با اشاره به ادعای یکی از اهالی پاکده مبنی بر حمله پلنگ به دام‌های اهالی پاکده، گفت: بررسی‌های کارشناسان اداره گواهی می‌دهد که حیوان حمله‌کننده به دام‌ها پلنگ نبوده و هنوز مشخص نیست که چه حیوانی به این دام‌ها حمله کرده است و تا حصول نتیجه، بررسی‌های دقیق‌تر از سوی این اداره ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «رامین حسین زاده» دقایقی پیش پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله پلنگ به دام‌های اهالی روستای پاکده عمارلوی رودبار، اظهار کرد: حفظ محیط‌زیست در کنار ایجاد آرامش مردم از اولویت‌های مهم این سازمان است.

وی با اشاره موضوع حمله به دام اهالی پاکده عمارلوی رودبار افزود: با ارسال گزارشی مبنی حمله پلنگ به دام یکی از اهالی پاکده، اکیپ کارشناسی این اداره به منطقه اعزام شد و بررسی‌های لازم نشان از صدق بودن حمله به دو بز یکی از اهالی پاکده داشت.

رئیس محیط‌زیست رودبار با اشاره به ادعای یکی از اهالی پاکده مبنی بر حمله پلنگ به دام‌ها، گفت: بررسی‌های کارشناسان اداره گواهی می‌دهد که حیوان حمله‌کننده به دام‌ها پلنگ نبوده و هنوز مشخص نیست که چه حیوانی به این دام‌ها حمله کرده است و تا حصول نتیجه، بررسی‌های دقیق‌تر از سوی این اداره ادامه دارد.

حسین زاده با بیان اینکه دام اهالی پاکده به منطقه حفاظت‌شده جهت چرا برده شده و این کار بسیار خطرناکی است، گفت: هیچ حیوانی بدون جهت به انسان آسیب نمی‌زند مگر آنکه در منطقه و محدوده آن ورود کنیم، دامدار پاکدهی نیز در منطقه حفاظت‌شده حضور پیداکرده بود که دامش موردحمله قرار گرفت.

وی از تلف شدن دو بز یکی از دامداران پاکدهی توسط حمله حیوانات وحشی در یک ماه گذشته خبر داد و افزود: به دامداران منطقه توصیه می‌کنم دامشان را در منطقه حفاظت‌شده عبور ندهند تا دچار چنین مشکلاتی نشود.

رئیس محیط‌زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه تصاویر و گزارش حمله به دام اهالی پاکده به اداره کل استان گزارش داده شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم با بررسی‌های دقیق‌تر و کارشناسانه جزئیات این اتفاق را هر چه زود مشخص کرده و به اطلاع عموم برسانیم، از مردم عزیز پاکده و عمارلو هم انتظار داریم ضمن حفظ خونسردی و آرامش، به شایعات توجه نداشته و اگر موردی مشاهده کردند مراتب را به اداره گزارش دهند.

به گزارش فارس، در طول یک‌ماهه گذشته خبر حمله حیوانات درنده به دام یکی از اهالی پاکده عمارلوی رودبار در رسانه‌ها منتشر شد و یکی از اهالی پاکده مدعی است که این حیوان حمله‌کننده به دام‌ها؛ پلنگ بوده و موجب رعب و وحشت در اهالی و ساکنین روستا شده است، از سوی دیگر رئیس محیط‌زیست رودبار این ادعا را تکذیب کرده و چون‌وچرایی این موضوع را به بررسی‌های دقیق‌تر و کارشناسانه و به زمان دیگری موکول کرده است حال باید دید که آیا این دامدار پاکده ای که دامش تلف‌شده می‌تواند به حقش برسد یا خیر.
 
نظر شما
ادامه