کد خبر: ۴۸۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: اولین محموله دام زنده وارداتی ششم فروردین ماه با نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی وارد بندر امام خمینی (ره) شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» اظهار داشت: این محموله تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی پس از طی شدن مدت قرنطینه ای بهداشتی در کشور مبدا به سمت بندر امام خمینی(ره) روانه شده و در زمان ورود به کشور نیز با کنترل کامل شرایط بهداشتی و مجوز حمل بهداشتی صادره تحت نظارت دامپزشکی خوزستان در حال تخلیه است.

دکتر کنارکوهی افزود: دام های زنده وارداتی با در نظر گرفتن ضوابط قرنطینه دامپزشکی به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی دام ارسال و زیر نظر بازرسان دامپزشکی پس از طی مدت استراحت قبل از کشتار و معاینه بالینی، کشتار شده و لاشه دام کشتاری پس از طی دوره پیش سرد با صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ ای از کشتارگاه به سمت واحدهای صنفی و جهت مصرف مردم  ارسال می شود.

کنارکوهی گفت: در مدت تخلیه دام از کشتی، همکاران اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر در سه نوبت کاری به‌ صورت 24 ساعته به بررسی شرایط بهداشتی و صدور مجوزهای لازم بهداشتی و قرنطینه ‌ای مشغول هستند

وی با اشاره به نظارت اکیپ های دامپزشکی مستقر در کشتارگاه به صورت شبانه روزی ادامه داد: به محض رسیدن خودروهای حمل دام زنده به کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر، دام های وارداتی در استطبل های انتظار دام جهت طی نمودن دوره استراحت و آماده سازی به منظور کشتار تخلیه می شوند

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با تأکید بر اینکه دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد اظهار کرد: تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد و کلیه مراحل قرنطینه ای بهداشتی را طی نکرده باشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد.

کنارکوهی ادامه داد:‌ سازمان دامپزشکی در راستای تامین نیاز گوشت قرمز با انجام الزام های بهداشتی و نظارتی مجوزهای بهداشتی واردات دام زنده را صادر کرده است.

شایان ذکر است به محض پهلوگیری کشتی حامل دام های زنده وارداتی در مورخ 98/1/6 اکیپ های دامپزشکی بصورت 24 ساعته در بندر امام خمینی (ره) و در کشتارگاه دام صنعتی خرمشهر مستقر شدند.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
تاهمین چندماه قبل بهترین دانهای پرواری رابه ثمن بخس صادرکردیم الان بایدهردامی راواردکنیم وبعدباقیمت گزاف گوشت وارداتی بخوریم
نظر شما
ادامه