کد خبر: ۴۸۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با بیان اینکه کشورمان به دنبال وارد کردن گوشت از بلاروس است، اظهار داشت که مذاکرات میان شرکت های تجاری واردکننده و صادرکننده گوشت دو کشور آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مصطفی اویسی» روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: تلاش و پیگیری های مکرر سفارت ایران در بلاروس و نهادهای زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی بلاروس در این حوزه منجر به آغاز بررسی های بهداشتی و آزمایشگاهی میان دو طرف شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه در این عرصه قیمت گوشت است، اظهار داشت: طرف های بلاروسی با توجه به حضور رقبا در بازار ایران باید بتوانند شرایط بهتری برای خریداران ایرانی قائل شوند تا جایگاه مناسبی در بازار ایران پیدا کنند.

وی گفت: ما تمایل داریم بخشی از نیاز بازار ایران به گوشت و لبنیات را از بلاروس تامین کنیم با این حال باید ببینیم که طرف بلاروسی نیز آمادگی این کار را دارد یا نه.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: تلاش ها برای جهت دهی به حضور فعال و اثرگذار تجار و بازرگانان دو کشور در حوزه های مورد نیاز ادامه دارد و برای تسریع در چرخه مبادلات تجاری دو کشور اقدامات متعددی در دست انجام است که از جمله آنها می توان به معرفی نمایشگاه های فصلی، تخصصی و عمومی اشاره کرد.

به گفته وی، مشکل فعلی عدم شناخت یا اطلاعات اندک بازرگانان بلاروس از بازار ایران است و ما در تلاش هستیم با اقداماتی شناخت آنان را افزایش دهیم و در این خصوص گام های جدی برداشته شده است به شکلی که چشم انداز خوبی برای آن دیده می شود.

سفیر ایران معتقد است که زمینه های مختلفی برای گسترش همکاری میان بازرگانان و تجار دو کشور وجود دارد اما متاسفانه آنچنان که باید از ظرفیت موجود برای افزایش تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور در بخش خصوصی به خوبی استفاده نمی شود بنابراین تعاملات بیشتری میان اتاق های بازرگانی دو کشور لازم است.

اویسی توضیح داد: امروز محصولات زیادی توسط فعالان اقتصادی دو کشور تولید می شود که بازار خوبی در هر دو کشور دارد به طور مثال تجار ایرانی توانایی بالایی در صادرات خشکبار و میوه به بلاروس دارند و طرف بلاروسی نیز می تواند به صورت متقابل صادرات گوشت، برخی اقلام لبنی، ماشین آلات صنعتی، اقلام دارویی و درمانی به ایران داشته باشد.

جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع با پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی بوده و حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
1
رئیس سازمان که گفتند ما دنبال فرمایشات رهبری و تحقق شعار سال و رونق تولید و... هستیم!
چقدر زود محقق شد؟
چهل و یکمین کشور صادرکننده گوشت به ایران بلاروس!
مجید
|
Germany
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
سال تولید ملی و رونق اقتصادی مبارک باد هلند به اندازه نصف شمال ایران و بارش کمتر به چهار قاره دنیا لبنیات صادر میکند کشور ما هم ماشاالله از چهار گوشه جهان گوشت !کشور ما با مدیریت صحیح نه تنها نیاز به واردات گوشت ندارد که میتواند گوشت و لبنیات کشور های حوزه خلیج را هم فراهم کند .
نظر شما
ادامه