کد خبر: ۴۸۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: عدم نظارت کافی و کنترل بازار و خروج دام از کشور هم از عوامل مهم افزایش قیمت بی رویه گوشت شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شاخص، «داوود محمدی» درباره نابسامانی بازار گوشت و گرانی آن، اظهار کرد: این موضوع چندین مرتبه در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: از وزرای مربوطه برای حضور در مجلس دعوت به عمل آمده و تذکرات لازم داده شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده هم به آقای رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت در این باره تذکر دادم.

محمدی بیان کرد: باتوجه میزان و حجم واردات گوشتی که داریم مسئولین باید نظارت جدی بر توزیع آن داشته باشند تا دیگر شاهد ایجاد صف‌های طولانی دریافت گوشت نباشیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تصریح بر اینکه نباید بر منزلت مردم خدشه وارد شود، ابراز کرد: نمایشگاه‌های بهاره و توزیع اقلام ضروری هم در دستور کار قرار گرفت تا مردم کمتر در مضیقه قرار گیرند.

قیمت گوشت باید به تعادل برسد

وی درخصوص علت گرانی گوشت خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مربوط به تعدادی قاچاق زنده دام است که موجب شده تا این اتفاق بیفتد و از طرفی هم عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی برای دامداران باعث ایجاد این مشکل شد.

محمدی تصریح کرد: عدم نظارت کافی و کنترل بازار و خروج دام از کشور هم از عوامل مهم افزایش قیمت بی رویه گوشت شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به وارداتی که داشتیم قیمت گوشت باید به یک تعادلی می‌رسید اما متاسفانه به علت نظارت کافی در توزیع و عدم توزیع صحیح این اتفاق نیفتاد و مردم هم با مشکل مواجه شدند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاق دام، گفت: تذکرات لازم در این زمینه داده شد و از وزرای ذی ربط سوال شده و به مجموعه سازمان صمت تذکر کتبی و شفاهی دادیم و جلسات مشترکی منعقد شده تا به این وضعیت ساماندهی شود.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
1
عزیزان محترم
قاچاق بالا نرفته
مشکل ما آمارهای کذب افزایش جمعیت دامی سالهای گذشته است.
مدیران ترس داشتند تا کاهش جمعیت دامی ناشی از خشکسالی را منتشر کنند بلکه مانند مدیر کل دامپزشکی یکی از استانهای شمالغرب کشور ، چند ماه پیش گزارش افزایش یک و نیم میلیون راسی دام را داده است.

حالا که گوشت کمیاب شده ، تقصیرها را به گردن قاچاقچیان خیالی می اندازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
1
الاب یکی دو سال هست که مرزها تا حدود زیادی کنترل میشه
چنین حجمی از قاچاق غیر ممکن هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
مشکل اصلی کشور ما
دادن یارانه هنگفت میلیاردها دلاری واردات نهاده های دامی به دلالان است که با سوء استفاده از آن مرغداران و گاوداران را به خاک سیاه نشانده اند.

تنها راه حل هم زمان مشکل تامین گوشت مردم و ورشکستگی تولیدکنندگان قطع یارانه دلالان و انتقال آن به سرپرستان خانوارهای ایرانی به منظور افزایش قدرت خرید با استفاده از کارت الکترونیک یارانه است.
نظر شما
ادامه