کد خبر: ۴۸۱۱۹
 
 

سگ‌ها و گربه‌های خانگی علاقه‌ای به تنها ماندن در خانه ندارند و اگر برای مدت طولانی از خانه بیرون بروید افسرده می‌شوند. همین مسئله باعث شده است بسیاری از شرکت‌های مختلف انواع گجت‌های الکترونیکی را برای سرگرم کردن حیوانات خانگی تولید کنند. «فلیک» از جدیدترین محصولات در این زمینه محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به حیوان خانگی شما امکان می‌دهد با نور متحرک لیزر بازی کند و این اشعه نوری را شکار کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موبنا، این دستگاه که در یک شرکت آمریکایی به نام «انگری لایچی» در شهر سیاتل ساخته شده است به شبکه خانگی وای-فای متصل می‌شود و برای آن یک دوربین مادون قرمز در نظر گرفته شده است تا پس از نصب شدن روی دیوار یا روی قفسه، تمام حرکات حیوان خانگی را تشخیص دهد. زمانی که سگ یا گربه خانگی در تیررس این دستگاه وارد می‌شود و تحت نظر آن قرار می‌گیرد، «فلیک» می‌تواند آنها را شناسایی کند تا به صورت خودکار تمام حرکات نرمال و روزانه حیوان را تشخیص دهد. این دستگاه سپس تمام حرکات و فعالیت‌های بدنی انجام شده توسط حیوان را تحلیل می‌کند. این دستگاه می‌تواند محل قرار گرفتن سر حیوان را تشخیص دهد و بنابراین پیش‌بینی می‌کند که پس از نمایش نور، حیوان به کدام سمت می‌دود.

دستگاه در مرحله بعدی نور لیزری را روی فرش یا پارکت منتشر می‌کند تا سگ یا گربه خانگی در مقابل آن واکنش نشان دهد و سپس رفتارهای حیوان مورد تحلیل قرار می‌گیرد تا مشخص شود چقدر در مقابل نور لیزر عکس‌العمل نشان داده است. کارشناسان در بررسی‌های خود دریافته‌اند که گربه‌های خانگی هشت بار سریع‌تر از انسان در مقابل نور لیزر عکس‌العمل نشان می‌دهند و به همین خاطر دستگاه جدید می‌تواند برای آنها جذاب باشد. این طور که سازندگان «فلیک» می‌گویند، این  فناوری می‌تواند نسبت به دیگر گجت‌های موجود در بازار که به صورت تصادفی نور لیزر را به یک نقطه می‌تابانند بهتر عمل کند و در این سیستم هوشمند نور لیزر بر اساس محل قرار گیری حیوان منتشر می‌شود و در امتداد مسیر حرکت او نور هم حرکت می‌کند. همچنین این امکان پیش‌بینی شده است که دستگاه مذکور به صورت تصادفی نور را در چشم حیوان نتاباند تا او دچار مشکل نشود و به صورت مداوم با نور لیزر بازی کند .

کاربران می‌توانند این دستگاه را برنامه‌ریزی کنند تا در زمان‌های مشخص و با اندازه تعیین شده نور با حیوان خانگی بازی کند. این برنامه‌ریزی از طریق اپلیکیشنی انجام می‌شود که روی گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون نصب می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد منطقه بازی برای حیوان خود را مشخص کند، تمام حرکات حیوان را به صورت مستقیم زیر نظر بگیرد، و از طریق دوربین دیجیتالی ۷۲۰ پیکسلی تصاویر حیوان خود را به صورت زنده و مستقیم ضبط کند. زمانی که کاربر با این دوربین حیوان خود را به صورت مستقیم تماشا می‌کند، در صورت تمایل می‌تواند به صورت دستی حرکت لیزر را در اختیار بگیرد و از این طریق با حیوان خود بازی کند.

 «فلیک» هم اکنون به مرکز توسعه گجت‌های کیک‌استارتر رفته است تا سرمایه‌ لازم برای تولید انبوه را جمع‌آوری کند و هم اکنون ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شده است تا استقبال کاربران از آن مشخص شود. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار شده است این محصول از نیمه دوم سال جاری میلادی با قیمت ۱۸۰دلار وارد بازار جهانی شود.

 
 
نظر شما
ادامه