کد خبر: ۴۸۱۱۶
 
 

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شهرداری ها مکلف هستند برای صدور مجوز به متقاضیان فروش ماهی قرمز، استعلام های لازم را از دامپزشکی دریافت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ابراهیم تقوایی» اظهار داشت: متاسفانه برخی از مراکز فروش ماهی در شهر اقدام به فروش ماهی های بدون مجوز می کنند .

وی افزود: در این باره از شهرداری ها انتظار می رود برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی، نسبت به استعلام های لازم از دامپزشکی مبادرت داشته باشد .

تقوایی با تاکید بر اینکه باید با همکاری و هم افزایی، از فروش ماهی های قرمز بدون مجوز جلوگیری شود گفت: امسال 210 هزار قطعه ماهی زینتی قرمز برای سفره نوروز با مجوز این اداره کل وارد استان شده و در حال عرضه است .

وی اظهار داشت: ماهی قرمز در حدود 120 نقطه از استان عرضه می شود که 50 نقطه از این تعداد در شهر بجنورد است .

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به نوروز، شاهد عرضه های ماهی قرمز بدون مجوز در بازار هستیم که این امر سبب نگرانی است .

اقبال مردم به ماهی قرمز کم شده است

معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اما گفت: بعید می دانم محموله ای از ماهی  بدون مجوز وارد استان شده باشد .

«دکتر حمید رمضانی» اظهار داشت: دامپزشکی نظارت های لازم بر بازار عرضه ماهی دارد و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود .

وی درباره کاهش میزان ماهی هایی که با مجوز وارد استان شده اند گفت: به نظر می رسد با فرهنگ سازی انجام شده، اقبال مردم به خرید ماهی قرمز کاهش یافته است .

به گزارش ایرنا، ماهی قرمز با نام علمی  carassius auratus از خانواده کپورماهیان دارای بیش از 200 نژاد است که با نام های گلدفیش، ماهی طلایی و ماهی شب عید در زمره ماهیان زینتی قرار دارد .

طول عمر ماهیان قرمز با طول 10 تا 15 سانتیمتر، بین پنج تا 30 سال گزارش شده است .

 
نظر شما
ادامه