کد خبر: ۴۸۰۸۵


مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: سال گذشته در حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مرغداران در قزوین پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمید زینالی» روز دوشنبه طی مراسمی از مدیران ۲ واحد پرورش مرغ اجداد تخم گذار منحصر بفرد کشور و یک واحد مرغ اجداد گوشتی واقع در استان قزوین تقدیر کرد.

حمید زینالی در این جلسه گفت: اهمیت واحدهای پرورش مرغ اجداد در استان قزوین به گونه‌ای است که صنعت طیور کشور به این واحدها وابسته است چرا که تنها ۲ واحد اجداد تخم گذار در کشور وجود دارد که آن هم در قزوین واقع شده و مسلماً اجرای دقیق ضوابط امنیت زیستی زیر سایه عنایت پروردگار بوده است که طی بحران‌هایی که برای صنعت طیور کشور در سالهای گذشته پیش آمد خوشبختانه موردی از بیماری در این ۳ واحد استراتژیک مشاهده نشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: ابلاغ دستور العمل و ضوابط بهداشتی می‌بایست با اعتقاد بخش اجرایی توأم باشد تا تأثیر واقعی خود را بگذارد و لذا در همین راستا سعی شده است دستورالعمل‌های امنیت زیستی بصورت کاربردی و با هماهنگی مدیران و مسئولین بهداشتی واحدهای پرورش دام و طیور تدوین شود.

زینالی تصریح کرد: سال ۹۶ در حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت به مرغداران پرداخت شد که قطعاً این بخشی از خسارتهای وارده به صنعت مرغداری بود و چنانچه یکی از واحدهای اجداد درگیر بیماری می‌شدند تا سال‌ها اثرات منفی آن بر روی طیور تأثیر گذار بود.

مدیران واحدهای اجداد پرورش طیور استان قزوین نیز در ادامه این جلسه با تشکر از همکاری شبانه روزی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین تاکید کردند: عدم بروز و شیوع بیماری طی سالهای گذشته نشان داد که پیشگیری از بیماری تصادفی نبوده و درصورتی که ضوابط امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور پیاده شود می‌توان با اطمینان بالا از عدم ابتلاء به بیماری صحبت کرد.

 
 
نظر شما
ادامه