کد خبر: ۴۸۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پژمانفر گفت: در موضوع گوشت، گندم و همچنین قاچاق دام مولد تصمیماتی در شورای عالی امنیت ملی گرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «نصرالله پژمانفر» در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 99 آئین نامه داخلی مجلس گفت: همان طور که مستحضر هستید در آئین نامه تشکیل جلسات و رعایت ترتیب جلسات به عهده رئیس جلسه است.

وی افزود: همانطور که می دانید برای برگزاری جلسات مجلس هم وقت بسیاری گذاشته می شود و هم بسیاری از مسائل متعدد است که در نوبت قرار گرفته است، گاهی عمر مجلس می گذرد و نهایتا به دلیل جلسات ما نمی توانیم برخی مسائل را بررسی کنیم. امروز ما در حوزه های انتخابیه بودیم از جمله خود بنده و خودمان را رساندیم به مجلس اما می گویند که هیات رئیسه تصمیم گرفته که فردا جلسه ای نباشد. این یک تذکر بنده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز با توجه به مشکلی که در حوزه گوشت کشور داریم باید موضوع قاچاق پیگیری و از خروج دام زنده جلوگیری شود. گزارشی به دست بنده رسیده است که دام زنده مولد قاچاق می شود.  

وی افزود: نکته دیگر خروج گندم است و موضوع پیش خرید کردن گندم است، آقای دکتر موضوع گندم خیلی با گوشت متفاوت است و به نان مردم مربوط می شود و غذای اصلی مردم است. اگر دولت با این برنامه ای که دارد و هیچ تکلیفی نسبت به این موضوع ندارد اگر دولت برنامه ریزی نکند و از آن طرف دلال ها گندم را پیش خرید می کنند، ما با مشکل مواجه می شویم.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: ما وقتی به آقایان تذکر می دهیم می گویند نگران نباشید ما گندم را وارد می کنیم، ما می گوییم همان قیمتی که می خواهید وارد کنید را به کشاورزان بدهید چرا امروز قیمت تضمینی گندم با 1600 تومان می بندند و نامه ای هم نوشته شده است که باید 2 هزار تومان باشد اما متاسفانه این کار عملی نشد.

«دکتر علی لاریجانی» در ادامه گفت: در مورد نگرانی که شما می فرمایید در موضوع گوشت و گندم و همین طور قاچاق دام مولد درست است، تصمیماتی هم گرفته شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: هم در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شد و به سپاه پاسداران هم در بعضی بخش ها مسئولیت داده شد که با قاچاق مبارزه کنند و با نیروی انتظامی در این رابطه همکاری کنند و در این موضوع تصمیم گیری شده است و باید ببنیم ساز و کار آن چگونه است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
باید گوسفندا پلاک کوبی بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
بابستی کارت یارانه نان بین سرپرستان خانوارها توزیع شود و قیمت گندم و نان سرکوب نشود.

دلار یارانه ای برای واردات گتدم و نیز اعتبار خرید تضمینی گندم که هم ناکافی است و هم حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب را برای گندم کاران دارد، لازم است که مستقیما برای جلوگیری از ورشکستگی کشاورزان، نانوایان و نیز فروش آرد و قاچاق آن در قالب کارت یارانه ای نان اعطا شود.

اگر این امر انجام گردد مشخص خواهد شد که بسیاری از اعتبارات تامین گندم و آرد به جیب دلالان رانت خوار می رفته است نه خود مردم مصرف کننده!
نظر شما
ادامه