کد خبر: ۴۸۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده ۵۰ ماده اولیه دارویی در کشور توسط محققان تولید شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مصطفی قانعی» درباره  تولید دارو‌های جدید  در کشور، بیان کرد: تا پایان سال ۹۹ در کشور ۸ واکسن انسانی، ۱۷ واکسن دام و طیور، ۵۰ ماده اولیه دارویی و ۱۴ داروی بیولوژیک در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: با تولید این اقلام دارویی، حدود ۳۷۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور صورت می‌گیرد و برای ۸۳۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

 ۱۲  شتابدهنده در حوزه زیست فناوری فعالیت می‌کنند

قانعی با اشاره به فعالیت شتاب دهنده‌های زیستی در کشور، بیان کرد: در طی ۲ سال اخیر ۱۲ شتابدهنده در حوزه زیست فناوری فعالیت می‌کنند. از جمله این شتاب دهنده‌ها می‌توان از پرسیس ژن، زیست بنیان و ویژن دارو نام برد.

وی همچنین تصریح کرد: این شتاب دهنده‌ها با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: ستاد زیست فناوری آمادگی لازم برای راه اندازی شتابدهنده‌های مختلف در حوزه زیست فناوری کشاورزی و جانوری را نیز دارد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
1
برید انترو بسازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
1
بزک‌نمیر بهار میاد . . .
همین‌چندتایی هم که تولید می شد الان در دسترس نیست و واکسن های خارجی داره جایگزین اونها میشه
فقط و فقط و فقط متاسفم
نظر شما
ادامه