کد خبر: ۴۸۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


معاون امور اجتماعی و پیشگیری از از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز در محل اداره کل دامپزشکی استان اظهار داشت: آماده کمک و حمایت از دامپزشکی هستیم تا ماموریت ها به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «سیدامیر مرتضوی» در این مراسم عنوان داشت: پیشگیری مقدم بر درمان است و صرف هزینه برای پیشگیری نتایج بهتری خواهد داشت و نقش دامپزشکی در این مراسم بارز است.

وی یادآور شد: همه سازمان ها در پیشگیری  نقش دارند و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند توفیق داشته باشد و درچنین اموری نیز باید به دستگاه هایی نظیر دامپزشکی در این مسیر یاری شود. وی با اشاره به وجود بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان افزود: درگیری و بیماری از نوع بیماری های مشترک که در حوزه دامپزشکی است بسیار حساس و خطیر است و حتی یک نفر هم بر اثر این بیماری ها از بین برود خیلی زیاد است. 

مرتضوی عنوان داشت: توزیع فرآورده های خام دامی در همه جا ممکن است دچار خلل و خطر شود و لذا دستگاه هایی نظیر دامپزشکی بایستی مراقب گلوگاه ها باشند.

وی خطاب به بازرسین دامپزشکی حاضر در مراسم اعلام داشت: با یک نوبت بازرسی از مراکز خیالتان راحت نشود و بر بازرسی های مکرر تاکید داشته باشید. مرتضوی گفت: داشتن بانک اطلاعات جامع از مراکز فرآورده های خام دامی و تمایز واحدهای مجاز و غیرمجاز بسیار مهم  است. 

وی افزود: لازم است تعهدات و تذکرات به خاطیان داده شود و باید در این زمینه جلسات توجیهی بگذارید و نیز از ظرفیت رسانه ملی بیشتر استفاده کنید تا مردم آگاهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: اعتقاد داشته باشیم حوزه سلامت انسان ها شوخی نیست و نباید با سهل انگاری اجازه دهیم اتفاق بیفتد و بعد دستگاه قضایی ورود پیدا کند. 

وی افزود: ما در دستگاه قضایی استان در ایام تعطیلات کشیک داریم و آماده کمک و حمایت از دامپزشکی هستیم تا ماموریت ها انجام شود و لازم است خیلی دقت کنیم وظایف را درست انجام دهیم تا از بار مشکلات مردم کم شود. او در پایان خطاب به مسئولین حاضر در جلسه یادآور شد همه به کمک دامپزشکی بیایند و از همه ظرفیت ها برای تامین بهداشت و سلامت مردم استفاده شود. 



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
ملاحظه می شود تاکید بر جنبه های حفظ سلامت و بهداشت انسان هم به نفع تولید است و هم مردم
و تاکید غلط مرسوم بر کشاورزی بودن دامپزشکی حتی برای دامداران و مرغداران هم سودی در بر نداشته است!
نظر شما
ادامه