کد خبر: ۴۸۰۲۸


یک گزارش جدید نشان می دهد، اثرگذاری آنتی بیوتیک هایی که برای درمان بیماری های مشترک بین انسان و حیوان استفاده می شوند بر باکتری هایی همانند کمپیلوباکتر و سالمونلا، کمتر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازاگنا، این یافته های جدید با توجه به داده های سال ۲۰۱۷ و توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در اروپا (ECDC) و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) منتشر شد.

مقاومت به فلوروکینولون ها

مقاومت به آنتی بیوتیک های فلوروکینولون (مانند سایپروفلوکساسین) در باکتری های کامپیلوباکتر (یکی از باکتری های شایع روده ای) در برخی از کشورها به حدی زیاد است که این آنتی بیوتیک ها برای درمان موارد شدید این بیماری کارایی ندارند.

بسیاری از کشورها گزارش دادند که باکتری سالمونلا در انسان به طور فزاینده ای به فلوروکینولون ها مقاوم شده است.

«مارتا هوگاس»، دانشمند ارشد EFSA، در این باره گفت: شاهد آن بوده ایم از زمانی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سیاست های سختگیرانه ای را به اجرا درآورده اند، مقاومت آنتی بیوتیکی در حیوانات کاهش یافته است. گزارش سالانه سازمان های ملی و اروپایی شامل نمونه های قابل توجهی در این زمینه است. این سیاست باید الهام بخش دیگر کشورها باشد.

«ویتنیس آندریوکایتیس»، کمیسیونر سلامت و ایمنی مواد غذایی اتحادیه اروپا، با بیان اینکه گزارش جدید باید زنگ خطر را دوباره به صدا دربیاورد، اظهار کرد: این گزارش نشان می دهد، در حال ورود به دنیایی هستیم که درمان عفونت ها پیچیده تر یا حتی گاهی غیرممکن است شده است. با این وجود، سیاست های آرزومندانه در برخی کشورها برای محدود کردن استفاده از آنتی بیوتیک ها باعث کاهش مقاومت ضدمیکروبی شده است.

براساس این گزارش، داده های جمع آوری شده از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از انسان ها، خوک و گوساله های کمتر از یک سال نشان می دهد، افزایش مقاومت آنتی بیوتیک در سال های گذشته را تایید می کند.

منبع: Poultry world

 

نظر شما
ادامه