کد خبر: ۴۷۸۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس شبکه دامپزشکی اراک از اعلام آمادگی شهرداری داودآباد برای حمل لاشه دام‌های مبتلا به بیماری تب برفکی خبر داد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدرضا جوانمرد» با اشاره به رهاسازی لاشه دام‌های مبتلا به تب برفکی در شهر داودآباد اظهار کرد: روز جمعه با استفاده از چهار دستگاه ماشین توربولاینر و کانتینرهای 1500 لیتری کل منطقه  داودآباد ضدعفونی شد، اما روز گذشته به خاطر برف و بارندگی عملاً ضدعفونی کردن فایده‌ای نداشت و باید تا مساعد شدن هوا صبر کرد تا کل منطقه داودآباد ضدعفونی شود.

 وی تصریح کرد: زمانی که منطقه‌ای آلوده است واکسیناسیون خیلی مؤثر نخواهد بود، چون امکان دارد بیشتر درگیر شود برای این کار یک هفته صبر می‌کنیم تا آلودگی کمتر شود تا  تمام منطقه را رایگان واکسیناسیون تب برفکی انجام بدهیم.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: هفته گذشته در دفتر امام‌جمعه با شهرداری، جهاد کشاورزی و دامداران جلسه‌ای گذاشتیم، مشکلی که در داودآباد وجود دارد این است که چون تراکم دامداری و جابجایی دام‌ها در این شهر زیاد است متأسفانه دامداران رعایت نمی‌کنند دامی که باید با مجوز بیاورند بدون مجوز از مناطق آلوده جابه جا می کنند.

جوانمرد گفت: هنگامی که دامداران می‌خواهند دامی به دامداری‌شان بیاورند باید حتما اقدامات مربوط به قرنطینه را انجام دهند حداقل دو هفته نگه دارند اگر مطمئن شدند سالم بود دام را در کنار دام‌های دیگر نگهداری کنند، اما متاسفانه دامداران این مسئله را رعایت نمی‌کنند و متأسفانه تلفاتشان زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با اینکه شهرداری اعلام آمادگی کرده که رایگان تلفات دامداران را حمل و لاشه را به صورت بهداشتی دفن می کند، متأسفانه دامداران این کار را نمی‌کنند و اطلاع‌رسانی نمی‌کنند و خودسرانه اقدام به پخش لاشه‌ها در اطراف شهر می‌کنند و همین اقدامات رها کردن لاشه‌ها و رعایت نکردن قرنطینه و خرید دام از جاهای غیرمجاز باعث می‌شود که آلودگی به منطقه سرایت کند.

رئیس شبکه دامپزشکی گفت: یک واحد دامداری در داود آباد مبتلا به بیماری تب برفکی بوده که  اقدامت اولیه انجام شده  که حدوداً 10 تا 12 رأس تلفات داشته است.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر xy
|
Germany
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
2
سازمان دامپزشکی و جهاد باید شکایت بکنند از این احمقها . تهدید علیه بهداشت عمومی و آسیب رساندن به سایر دامداری ها و سرمایه ملی و .... مرغدارهای غیر مجاز هم تلفاتشون رو کنار رودخانه ول میکنن . باید برخورد جدی صورت بگیره .
H
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
علی برکت الله
نظر شما
ادامه