کد خبر: ۴۷۸۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۱ تن مرغ‌ منجمد معدوم‌شده، محموله‌ای دولتی بوده و هم باید دارای تاییدیه سلامت از دامپزشکی در هنگام کشتار و بسته بندی بوده باشد و هم در سردخانه بوعلی پیش از تحویل گرفتن بررسی شده باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «مهدی نجفیان» با اشاره به روند کار خرید و تحویل گرفتن محموله های مرغ، اظهار داشت: وقتی شرکت پشتیبانی امور دام محموله ای را تحویل می‌گیرد، باید دارای گواهی دامپزشکی بوده و سلامت لاشه تایید شده باشد.

وی افزود: پس از گذراندن مرحله انجماد و بسته‌بندی هم مجددا محموله از نظر سلامت بررسی می‌شود و دمای کانتیتر حامل هم باید 18 درجه سانتی‌گراد زیر صفر باشد تا به مقصد برسد و دمای داخل کانتینر هم موقع تحویل در سردخانه مقصد بررسی می‌شود.

نجفیان بیان کرد: کانتیتر حامل مرغ منجمد در مبدأ پلمب می‌شود و در مقصد هم ابتدا از سلامت محموله مطمئن شده و سپس تخلیه شده و به طور امانی در سردخانه دولتی مانند سردخانه بوعلی همدان قرار می‌گیرد تا زمان توزیع فرا برسد.

وی با اشاره به پرونده 31 تن مرغ معدوم شده در روزهای اخیر گفت: این محموله دولتی بوده و شرکت پشتیبانی امور دام همدان آن را تحویل گرفته، اما نمی‌توان گفت که برای استان ما بوده زیرا شبکه توزیع ملی است و محموله‌ها بر اساس تقسیم‌بندی شرکت امور دام کشور در سردخانه‌های مختلف نگهداری می‌شود تا بنا به نیاز استان ها توزیع شود.

پیش از آمدنم به امور دام، 31 تن مرغ تحویل گرفته شده بود

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: بنا بر روال تعریف شده، باید محموله 31 تنی هم دارای تاییدیه سلامت از دامپزشکی در هنگام کشتار و بسته بندی بوده باشد و در سردخانه بوعلی هم به طور طبیعی باید دمای کانتینر حامل آن پیش از تحویل گرفتن بررسی شده باشد.

نجفیان اعلام کرد: اگر دمای کانتینر مناسب بوده، محصول دارای تاییدیه دامپزشکی از مبدا باشد و در شرایط استاندارد سردخانه هم نگهداری شود؛ بر اساس ضوابط موجود در صورت تشخیص به فاسد شدن آن، مسئولیت کار با فروشنده است.

وی با تأکید بر مناسب بودن شرایط نگهداری مرغ های منجمد در سردخانه همدان تصریح کرد: اگر ایراد از سردخانه بود باید همه محموله‌هایی که در آن تاریخ نگهداری می‌شده، فاسد می شد درحالی‌که 31 تن مرغ از کل محموله خراب شده است.

نجفیان مطرح کرد: نظر دادن در مورد این پرونده سخت است زیرا دارای گواهی بهداشتی در مبدأ بوده و بنابر روال شرکت پشتیبانی امور دام همدان باید از سلامت آن مطمئن می‌شده تا بار را تخلیه کند و شواهد نشان می‌دهد در شرایط استاندارد هم نگهداری شده است.

اینانلو، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان هم به "تسنیم" گفت: وقتی مدیر این شرکت شدم یک ماهی از تحویل گرفتن محموله می گذشت، اما از آن زمان تاکنون در شرایط نگهداری در سردخانه استاندارد و منفی 18 درجه سانتی گراد نگهداری می شده است .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ا.ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
0
0
به نظرم خیلی بی خودی دارن گیر می دن به این قضیه
آدم یاد قضیه جمال خاشفچی می افته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
در این برهه مردم دنبال مقصر نیستند، بخدا دنبال چند گرم گوشت و مرغ برای شب عیدند که پیش بچه ها شون شرمنده نشن...
30 تن مرغ از بین رفت من کارگر چی کنم...
ول کنید این ........ها رووووو...
بدنبال توزیع عادلانه و کنترل قیمت ها باشیم
ستاد تنظیم بازار کجاست؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه