کد خبر: ۴۷۷۸۸


مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال 97 تمهیدات لازم در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان اتخاذ شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهادكشاورزي استان آذربایجان شرقی، «دکتر امیر حسین بهداد» در حاشیه جلسه کارگروه خشکسالی سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی، با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از نقاطی است که امکان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به لحاظ شرایط جغرافیایی و عوامل متعدد نسبت به استانهای دیگر در آن بالاست، از ابتدای سال 97 تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح استان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: استانهای آذربایجان شرقی و اصفهان دو استان پرخطر در زمینه شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور هستند، متاسفانه استان اصفهان در سال جاری با این بیماری مواجه شد، اما خوشبختانه استان ما به لطف الهی و با تلاش شبانه روزی مجموعه دامپزشکی و همه عوامل دخیل در این موضوع کانونهای بیماری در حد خیلی کم و تقریباً نزدیک به صفر رسید.

وی گفت: اخیراً در پنجم اسفندماه 97 گزارشی مبنی بر مبتلا شدن 20 قطعه مرغ به این بیماری به اداره کل دامپزشکی استان ارسال و موجب بوجود آمدن نگرانیهایی در این خصوص شد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: با عنایت به گزارش ارسالی لازم است ترتیبی اتخاذ گردد تا اطلاع رسانی و تاکیدات ضروری به واحدهای تولیدی صورت گیرد تا اتحادیه های مرغداری، مدیران و کارگران واحدهای مرغداری ضمن رعایت دقیق موارد قرنطینه از هرگونه تردد غیرضروری افراد و خودرو به واحد جلوگیری نموده و ورود و خروج دان، تخم مرغ، کود و سایر محموله های ضروری به واحدهای مرغداری با ضدعفونی کامل و رعایت دقیق و موثر ضوابط بهداشتی دامپزشکی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: مرغداران استان در صورت مشاهده هرگونه تلفات مشکوک در واحدهای پرورش طیور صنعتی و یا در سطح روستاها در اسرع وقت به اداره دامپزشکی و یا جهادکشاورزی شهرستان گزارش نمایند.

 

نظر شما
ادامه