کد خبر: ۴۷۷۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مجوز واردات 30 هزار تن مرغ صادر شده است،‌گفت: روند کاهشی قیمت مرغ از 2 روز پیش آغاز شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «‌مرتضی رضایی» در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دستاوردهای ۴۰ ساله بخش کشاورزی درباره آخرین وضعیت تولید مرغ در کشور، اظهار داشت: پیش بینی می‌شد در سه ماهه چهارم سال مصرف مرغ افزایش پیدا کند، برنامه ریزی های لازم برای این کار انجام شده بود و در همین راستا از آبان ماه میزان جوجه ریزی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: میزان جوجه ریزی در دی ماه سال گذشته ۱۰۴ تا ۱۰۵ میلیون قطعه بود در حالی که در دی ماه امسال این عدد به ۱۲۱ میلیون قطعه رسید و در بهمن ماه نیز به همین میزان ۱۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد ضمن اینکه برای بعد از فروردین ماه برنامه ریزی شده میزان جوجه ریزی به ۱۲۸ میلیون قطعه برسد.

رضایی با اشاره به مجوز صادر شده برای واردات مرغ یادآور شد: این مجوز از سوی وزارت صمت برای تأمین ذخایر استراتژیک صادر شده است و قرار نیست در بازار توزیع شود.

وی افزود: در حال حاضر مجوز صادرات برای ۳۰ هزار تن مرغ به کشور صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه تولید گوشت قرمز میزان تولید داخلی تغییری نکرده است، گفت: برای ایام پایانی سال ۲۰ هزار تن واردات این کالا در نظر گرفته شده بود که این محموله ۲۰ هزار تنی در حال ترخیص است و برنامه ریزی شده برای شب عید وارد بازار شود.

رضایی درباره افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب تولید و توزیع قیمت این کالا از دو روز پیش روند کاهشی به خود گرفته است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
دو سوم مرغداری کشور تعطیل هست بقیه هم دراستانه ورشکستگی هست. صنعت طیور با کلی ظرفیت میتوانست جایگزین صنعت وابسته به نفت باشه با این شاهکارها نابود میشه.
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
خوب دلالی که مرغ وارد میکنه پارتی کلفت تری داره نسبت دلالی که ذرت و سویا واسه مرغداریها وارد میکنه . همین پول و ارز رو چرا به واردات نهاده دامی اختصاص نمیدن تا مرغداریها فعال باشند و اشتغال و تولید رونق بگیره. فقط بخاطر آقازاده های دلال .
نظر شما
ادامه