کد خبر: ۴۷۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اداره شیلات آستارا گفت: سازمان شیلات از پرورش و تکثیر آبزیان غیرمأکول در شهرستان از قبیل زالو، قورباغه و جلبک دریایی حمایت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «صادق خاصی پور» اظهار کرد: تولید آبزیان غیر مأکول، تأثیر بسزایی را در افزایش صادرات و ارزآوری دارد و در همین راستا شاهد حمایت سازمان شیلات از اینگونه طرح‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه این آبزیان نقش بسزایی را در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، پزشکی، غذای دام و طیور و حتی پوشاک دارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه تقاضای پرورش زالو را در سطح شهرستان داریم که در صورت تکمیل در سال 98 به بهره برداری می رسند.

خاصی پور ادامه داد: فعالیت در این‌گونه طرح ها مورد حمایت همه جانبه شیلات است و حتی در صورت مشغله متقاضی، با معرفی یک نفر به عنوان پشتیبان، صدور پروانه، بازاریابی و سایر موارد پیگیری می شود.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان اینگونه طرح ها می توانند از تسهیلات با سود حداقل برخوردار شوند، افزود: برای برخورداری از تسهیلات، متقاضیان می توانند از تسهیلات 200 میلیون ریالی مشاغل خانگی استفاده کنند و در صورت برنامه ریزی برای تولید انبوه، هیچ سقفی برای تسهیلات تعریف نشده است.

رئیس اداره شیلات آستارا در پایان با اشاره به شرایط مرزی بودن شهرستان و فعالیت سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، تصریح کرد: موقعیت استراتژیک شهرستان سبب شده است تا فعالیت در اینگونه طرح ها با سود قابل توجه مواجه شود و سرمایه گذاران باید در دسترس بودن بازار کشورهای حوزه قفقاز و CIS را مدنظر قرار دهند.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس کبیر زمردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
3
علاقمندان جهت مشاوره راه اندازی پرورش آبزیان خاص با شماره 09126625703 مهندس کبیر زمردی تماس حاصل نمایند.
مشاور خبره شیلات
نظر شما
ادامه