کد خبر: ۴۷۷۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر


دادستان صومعهسرا، دستور برخورد با سگ‌گردانی در معابر عمومی را صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، دادستان صومعهسرا طی دستوری به نیروی انتظامی گفت: در خصوص سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و شوارع مطابق قانون برخورد لازم صورت گیرد و بلافاصله گزارش آن به دادستانی اعلام شود.

«میرحسینی»، دادستان عمومی و انقلاب صومعهسرا اظهار کرد: به صراحت قانون در مواردی که جرم در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود جرم مشهود بوده و ضابطان دادگستری در باره جرائم مشهود تمام اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات ادوات-آثار-علائم و ادله وقوع جرم به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است در موارد رانندگی با اتومبیل یا موتورسیکلت بصورت حرکات غیرمتعارف یا نمایشی که موجبات برهم زدن نظم عمومی را فراهم می‌سازد. (موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات)، مزاحمت برای اطفال و زنان در اماکن عمومی یا معابر به ویژه جلوی مدارس دخترانه و مجموعه‌های ورزشی بانوان (مستندا" به مواد ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات)، کشف حجاب از سوی راننده یا سرنشینان یا رفتار خلاف عفت داخل خودرو (مستندا" به تبصره ماده ۶۳۸ و بند ب. ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و تبصره آن اقدام لازم را به عمل بیاورد.

میرحسینی اضافه کرد: همچنین در خصوص سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و شوارع (موضوع مواد ۶۱۸ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات) مطابق قانون برخورد لازم صورت گیرد و بلافاصله گزارش آن به دادستانی اعلام شود.

دادستان صومعه سرا در پایان خاطرنشان کرد: مقرر است این دستور به روسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های تابعه ابلاغ تا در صورت ارتکاب جرایم مذکور نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام و به پارکینگ هدایت شود و مراتب صورتجلسه و بلافاصله به دادسرا گزارش گردد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
1
0
باید سگ که نجسه کلا جمع بشه و کلینیک های دام کوچیک هم
هم برن تو روستاها به دامداران خدمت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
خوب بود شما هم به روستای خودتان بازمیگشتید و مجددا" به کار شریف کشاورزی و دامپروری می پرداختید تا کشور را از وابستگی به محصولات غذایی نجات میدادید و در آنجا بدون سگ در امنیت کامل زندگی می فرمودید !! همان سگی که نجس است !!
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
در جایی که دادستان کل کشور به صراحت از نبود قانون مشخص و قابل استناد بر علیه نگهداری سگ و گرداندن آن و یا حمل سگ در اتومبیل ، سخن می گوید ، آنگاه با تفسیر به رای و آن هم دادستان هر شهر به گونه ای جداگانه ، دستوراتی صادر میکنند که تا به حال با همه تلاشها خودسرانه ای که سالها بر علیه نگهداری سگ از دستگیری و زندانی کردن سگها زبان بسته در کهریزک گرفته تا تولید و پخش فیلمهای موهن در صدا سیما ، انجام شده ، سابقه نداشته است !!!؟؟
آیا مستندات قانونی که از آنها یاد میکنند در طی این همه سال تا بحال کشف نشده بود !!؟؟ آیا نیروی انتظامی یا دادستان یا حتی قاضی در مقام کارشناس بهداشت یا دامپزشکی قرار دارند که بتوانند بدون نظر صریح سازمانهای مربوطه از جمله وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی راسا" در باب امور بهداشتی نظر داده و یا اقدام کنند !!؟؟
نظر شما
ادامه