کد خبر: ۴۷۷۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر


پاکستان از ایران درخواست کرده تا محدودیت ها را بردارد و صدور مجوزهای ترانزیت برای انتقال کالاهای پاکستانی از طریق مسیر زمینی به روسیه، کشورهای آسیای میانه و کشورهای غرب آسیا را از سربگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ایران از سه چهار سال گذشته صدور مجوزهای ترانزیتی برای کالاهای پاکستانی نظیر علوفه، کاه گندم، هویج و سیر برای صادرات از خاک جمهوری اسلامی ایران به روسیه، قرقیزستان، عراق، بحرین، عمان و امارات را متوقف کرده است.

«صاحب زاده محبوب سلطان»، وزیر امنیت غذایی پاکستان این موضوع را با «مهدی هنردوست»، سفیر ایران در پاکستان در نشستی در روز پنج شنبه مطرح کرد.

محصولات استان بلوچستان قبلا از طریق مسیر کوتاه تر ایران صادر می شد اما به علت محدودیت ها در صدور مجوز ترانزیت از سوی ایران برای پاکستان، صادرکنندگان مجبورند که این کالاها را با کشتی و از طریق دریا ارسال کنند. با این حال، مسیر دریایی برای برخی صادرکنندگان گران و سخت است.

سفیر ایران در پاکستان ضمن توضیح اینکه رهبر ایران معتقد است تمامی درها باید به روی پاکستان گشوده شود، گفت این درخواست را با مقامات در ایران مطرح خواهد کرد.

وزیر امنیت غذایی پاکستان خاطرنشان کرد دو کشور مرزهای مشترک گسترده ای دارند که باید از پتانسیل آن استفاده کرد و فرصت هایی که این مرزها به ما می دهند را از دست ندهیم.

وی گفت: پاکستان تاسیسات فرآوری گوشت با امکانات پیشرفته در کراچی دارد و پتانسیل صادرات مقادیر مورد نیاز گوشت به ایران را نیز در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: این تاسیسات مجهز است و توانایی دارد تا به هر کشوری در جهان گوشت صادر کند. تیم ایرانی می تواند از این تاسیسات بازدید کنند.

این مقام پاکستانی تاکید کرد: ما می توانیم روابط دو جانبه را از طریق تجارت و کسب و کار تقویت کنیم و جلوی قاچاق کالا از طریق مرزهای ایران و پاکستان را بگیریم.

سفیر ایران در پاکستان نیز توضیح داد گوشت و دام از تقاضای بالایی در ایران برخودار است که از طریق برزیل و آمریکا لاتین تامین می شود اما هزینه های بالایی به دنبال دارد. ایران از پتانسیل پاکستان آگاه است و تمایل دارد که واردات خود را از این کشور انجام دهد.



انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
قبوله من می خوام همش رو پیش خرید میکنم.چند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
1
اینکه پاکستان بخواهد از ایران برای صادرات دام زنده به کشورهای همسایه ایران استفاده کند از نظر پرداخت حق العبور یا همان ترانزیت مفید است.

ولی به هر حال عبور دام زنده مخاطرات فراوانی را برای کشور ما از نظر شیوع انواع بیماریهای مشترک و غیر مشترک انسان و دام در بر خواهد داشت.

مگر اینکه دام ها در قرنطینه مرزی حداقل سه هفته ای داخل کشور پاکستان تحت معاینه بالینی و پاراکلینیکی تیم های تشخیصی دولتی و خصوصی ایرانی مورد تایید سازمان دامپزشکی ایران به هزینه پاکستان بی خطر تشخیص داده شوند و توسط فقط قطار باربری بدون توقف کشور ایران را ترک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ای بابادلت خوشه ها مردم دارند از گرسنکی میمرند تو فکر انگلی؟؟؟
گوشت نرسه مردم گربه را از روی دیوار میگیرند میخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
این بنده خدا از حفط امنیت مرزش عاجزه ،بطوریکه میتونی صبح بیای تو سیستان یکنفر رو بکشی همانروز بعد از ظهر تو کویته باشی نمونه اش رو هم داریم پس چطور میتونیم حتی نسبت به کنترل انگل های خارجی دام ،مطمین باشیم این مراودات سیاسی جهت ،رعایت حسن همجواری مناسب است ولی در این مورد با توجه به فراهم نبودن بستر، ورود و یا ترانزیت دام زنده،بنطر زیانبار است فلذا واردات گوشت کشتاری در حال حاصر بهترین راه پیش رو برای تحقق خواسته حاکمیت می باشد
خیانت در همه ابعاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
اونم به چشم!بذار یه چند صباحی از افشای گاوهای پاکستانی با آلودگی شدید به انگل که به مردم خوروندیم بگذره.با کمال میل گوسفند هم وارد می کنیم.
نظر شما
ادامه