کد خبر: ۴۷۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت، کنجاله سویا و جو با نرخ‌های بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ناصر مقدسی» رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۸۰۰، کنجاله سویا ۳ هزار و ۵۰۰ و جو یک هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد توزیع می‌شود در حالیکه نرخ مصوب ذرت یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع نهاده‌های دامی در بازار نداریم، افزود: توزیع کنندگان رقم بالاتر از نرخ مصوب را به صورت نقدی از تولیدکنندگان دریافت می‌کنند تا ردپایی از خود به جا نگذارند.

مقدسی با اشاره به ضرورت تک نرخی شدن ارز در بازار بیان کرد: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما همچنان ذرت و سویا با نرخ‌های بالایی در بازار توزیع می‌شود و این امر بیانگر آن است که تنها عده‌ای سودجو از منافع ارز ۴۲۰۰ تومان سود می‌برند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران از مازاد ۱۲ هزارتن شیر خشک در کارخانه‌ها خبر داد و گفت: کارخانه‌های لبنی با ابزار شیر خشک به دنبال مدیریت گاودار و دولت هستند و به همین دلیل با صادرات مازاد شیر خشک مخالفت‌هایی دارند، در حالیکه مازاد شیر خشک در کاهش قیمت و زیان تولیدکننده تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: کارخانه‌های لبنی به دنبال مازاد شیر خشک در کارخانه ها، قیمت خرید هر کیلو شیر خشک را از ۱۸ هزار و ۹۰۰ به ۱۶ هزار تومان تقلیل دادند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید شیرخشک در کارخانه‌های شیر خشک، کارخانه‌های لبنی نرخ خرید هر کیلو شیر خام در برخی استان‌ها را به یک هزار و ۸۰۰ تومان کاهش دادند، ضمن آنکه به سبب اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کره، نرخ هر کیلو خامه تازه از ۲۰۷ به ۲۰۵ تومان رسید.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
بدبخت دامدار بیچاره دامدار. اقایون توضیح بدن ارز ۴۲۰۰ نمیخوان بدن به کالاهای اساسی قیمت ذرت و جو و سویا ۳ برابر شه ما چه غلطی بکنیم.
نظر شما
ادامه