کد خبر: ۴۷۶۷۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
با حضور جمعی از استادان، پیشکسوتان و صاحبنظران:
چهارمین کنگره ملی علوم پایه دامپزشکی کشور از ۷ تا ۹ اسفندماه جاری در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود ...
 
 

حکیم مهر: چهارمین کنگره ملی علوم پایه دامپزشکی، برای نخستین‌بار در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از صاحبنظران، استادان و پیشکسوتان این حوزه آغاز به کار کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این کنگره، «دکتر احمد اصغری» رئیس دانشکده دامپزشکی این واحد گفت: دانشکده دامپزشکی در سال ۱۳۷۶ با دو رشته دکتری بهداشت موادغذایی و پاتولوژی تأسیس شد.

 

وی افزود: این دانشکده مشتمل بر ۲۴ رشته شامل ۱۹ رشته دکتری تخصصی و دکتری عمومی دامپزشکی، ۲ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته کارشناسی است. در این دانشکده ۲۰۰۰ دانشجو و ۳۰ عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت هستند.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این کنگره گفت: ارائه مقالات در پنل‌های این کنگره، پیشنهادات و راهکارها موجود در این مقالات، می تواند کمک بزرگی به برنامه‌های راهبردی سازمان دامپزشکی کشور باشد.

 

به گفته او، موضوعی در زندگی بشری نیست که به دامپزشکی مرتبط نباشد؛ حوزه دامپزشکی شامل دام، طیور کرم ابریشم و زنبورعسل بوده که خود گویای گستره وسیع این دانش است.

دکتر رفیعی‌پور گفت: در حوزه دامپزشکی زیربخش‌های قابل توجهی چون استفاده از فن‌آوری نوین، توسعه تحقیقات، خدمات ترویجی آموزشی و اطلاع‌رسانی و توسعه مدیریت بهداشت و خدمات دامپزشکی هستیم که بایستی مورد توجه قرارگیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: ۹۵۰۰ همکار دانش آموخته دامپزشکی با مدارک دکتری عمومی، دکتری تخصصی و دکتری فوق تخصصی در کشور وجود دارد و می توان در حوزه تحقیقات، پژوهش و آموزش از این ظرفیت به نحو احسن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری اهتمام بیشتری باید به خرج داد، گفت: باید حوزه پژوهشی، آموزشی و تحقیقات در پیشگیری اقدامات بیشتری در کشور صورت گیرد، در حالی که در حوزه پژوهشی در حد شعار باقی‌مانده‌ایم. در کنگره‌ها و همایش‌ها مقالات مرتبط با همکاری بین صنعت و دانشگاه ارائه شود و پژوهشگران اشکالات و راهکارهای اجرایی در این حوزه را ارائه دهند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی باید با استادان خود در تعامل باشند.

دکتر رفیعی‌پور با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی و اقتصادی، باید سازمان دامپزشکی ۹۹ درصد و وزارت بهداشت یک درصد درگیر باشد، ادامه داد: طب دامی با طب انسانی در چهار بخش متفاوت است؛ درمان دام‌ها بیشتر جنبه جمعیتی دارد تا انفرادی؛ در طب دامی خدمات پیشگیرانه نقش اساسی دارد و ارائه خدمات علاوه بر ابعاد بهداشتی به بعد اقتصادی می پردازد؛ در طب دامی تجویز و مصرف دارو با در نظر گرفتن باقیمانده در فراورده‌های خوراکی برای سلامت انسانی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

 

«دکتر علیرضا منادی» معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در این کنگره گفت: امروزه علم با سرعت بیشتری به سمت جلو در حرکت است و نباید از این سرعت غافل شد. یکی از نقاط ضعف در حوزه دامپزشکی کشور این است که دامپزشک تربیت می‌کنیم ولی از تربیت دانشجوی کارآفرین در این حوزه غافلیم.

 

«دکتر سیدامیر علی انوار» دبیر علمی این کنگره گفت: برای نخستین‌بار است که کنگره ملی علوم پایه در واحد علوم و تحقیقات با محورهای همایش بافت شناسی، آناتومی و اخلاق در دامپزشکی برگزار می‌شود .

وی افزود: به دبیرخانه این کنگره ملی، بیش از ۳۰۰ مقاله ارسال شده است. همچنین ۵۳ سخنرانی در پنل‌ها طی دو روز برگزاری این کنگره (۸ لغایت ۹ اسفند) ارائه می شود.

در افتتاحیه چهارمین کنگره ملی علوم‌پایه دامپزشکی از تعدادی استاد پیشکسوت و برجسته دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات تجلیل به‌عمل آمد.

 
 
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
3
"در این دانشکده ۲۰۰۰ دانشجو و (فقط) ۳۰ عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت هستند."

این فاجعه نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
2
بیچاره دانشجویان آخه به چه امیدی؟فقط فقط این گونه دانشگاهها و تاسیسات به درد استاتید .... می خوره
مطلع
|
Sweden
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
این جاهلان که دعوی ارشاد می کنند
در خرقه شان به غیر "منم" تحفه ای میاب

اساتید معظمی که در ردیف اول نشسته اند، بسیار مدعی مخالفت با پذیرش بی رویه دانشجو هستند، اما خود در ردیف اول مدعوین نشسته اند ................!!!
آشنا
|
Sweden
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
1
2
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این کنگره گفت: ارائه مقالات در پنل‌های این کنگره، پیشنهادات و راهکارها موجود در این مقالات، می تواند کمک بزرگی به برنامه‌های راهبردی سازمان دامپزشکی کشور باشد.
آقای دکتر رفیعی پور کنگره علوم پایه هست ها!!! مباحث علوم پایه کمک بزرگی به برنامه های راهبردی سازمان دامپزشکی می کند؟؟؟ اقلا یکبار برنامه پانلها را ملاحظه می فرمودید و بعد افاضه کلام می فرمودید!!!
مطلع
|
Sweden
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
بازخوانی این نامه خالی از لطف نیست
انتقاد سازمان نظام دامپزشکی از افزایش بی‌رویه پذیرش دانشجوی دامپزشکی در واحد علوم و تحقیقات تهران/ قطع کلیه همکاری‌های آموزشی سازمان با این واحد
http://hakimemehr.ir/fa/news/46343/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
1
1
چرا خبری از آقای دکتر صفری ویا معاونان نظام دامپزشکی در این همایش نیست.ظاهرا نظام دامپزشکی به این کنگره امتیاز نداده و برگزار کنندگی هم آنها را دعوت نکرده اند.جای تاسف دارد که نظام دامپزشکی آموزش را انحصاری کرده و ظاهرا فردی که مسوول ....... آن سازمان است برای تدریس در واحد علوم تحقیقات دعوت نشده است. واقعا متاسفیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
2
دانشکده ضعیف، کنگره ها و صحبت های آبکی و سطحی و یخ، بدون نتیجه، بدون عمق علمی، فقط برای درآمد زایی .
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
3
نگاهی به مسوولان کنگره بیاندازید: دبیر علمی متخصص بهداشت مواد غذایی! دبیر اجرایی متخصص پاتولوژی! آن وقت نام کنگره علوم پایه هست!
اگر شما متخصص شاخه های مختلف علوم پایه ندارید، چرا اصرار به برگزاری کنگره دارید؟
به دلیل دارا بودن تخصص بهداشت مواد غذایی دبیر علمی کنگره، دو پانل اختصاصی بهداشت مواد غذایی در برنامه کنگره وجود دارد ولی یک پانل مستقل آناتومی وجود ندارد! از کی تا حالا بهداشت مواد غذایی جزء علوم پایه هست؟ ناسلامتی نام آن دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی است! مرزهای دانش را کلا جابجا کرده اند!
هیئت علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
1
ظاهرا کنگره نمایه ISC را هم نگرفته است. بنابراین برای اعضای هیات علمی ارایه دهنده مقاله هیچ امتیازی برای ترفیع و ارتقاء محاسبه نمی شود. خوب شد برای این کنگره مقاله ارسال نکردیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
1
دانشگاه که چه عرض کنم ..................
نظر شما
ادامه