کد خبر: ۴۷۶۴۹
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی:
چند روزی است بیماری تب برفکی در دام‌های جنوب شرق و مرکز کشور و اخیراً در چند گاوداری صنعتی تهران شیوع یافته است ...
 
 

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی

آنچه بر جمعیت دامی می رود

دکتر وحید عطارد
 
زاهدی مهمان پادشاهی بود؛ چون به طعام بنشستند، کمتر از آن خورد که ارادت او بود و چون به نماز برخاستند، بیش از آن کرد که عادت او، تا ظنّ صلاحیت در حق او زیادت کنند.

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی

کین ره که تو میروی به ترکستان است

گفت در نظر ایشان چیزی نخوردم که به کار آید، گفت نماز را هم قضا کن که چیزی نکردی که به کار آید.

تا چه خواهی خریدن ای معذور

روز درماندگی به سیم دغل

غرض از آوردن سخن از شیخ اجل سعدی شیرازی که در باب اخلاق درویشان است، نگرشی است بر روند بیماری های دامی و چگونگی برخورد با آنها که همانا به بیراهه رفتن است. سالهاست موضوع بیماری ها و کنترل و ریشه کنی آنها بر زبان ها می رود، اما نه از کنترل خبری است و نه واژه ریشه کنی را جایگاهی. چند روزی است بیماری تب برفکی در دام های جنوب شرق و مرکز کشور و اخیراً در چند گاوداری صنعتی تهران شیوع یافته است. این بیماری به دلیل هیپراندمی بودن، کم و بیش در هر کجای کشور می تواند دیده شود اما اینکه در گاوداری های صنعتی مشاهده شود، موضوع دیگری است و نشان دهنده شیوع بیماری در ابعادی وسیع تر از آنچه که بیان می شود و یا گزارش می شود، می باشد. بارها و بارها بیان کردیم که این بیماری، صنعتی و یا غیر صنعتی، بومی و دورگ و اصیل نمی شناسد، گوسفند و بز و گاو نمی شناسد و دام اهلی و وحشی هم نمی شناسد و همچون سایر بیماری های ویروسی دیگر مرز جغرافیایی نیز نمی شناسد و به سهولت با کمترین تغییر در جمعیت های دامی، چه از نظر سطح ایمنی و یا چه از نظر تغییر بافت جمعیتی، به راحتی شیوع می یابد.

در جایی که خبری از تحقیقی در مورد واکسن و بیماری نیست و نه اینکه متعاقب تزریق امکان ردیابی وجود پروتئین های غیرساختاری وجود دارد و یا گردش ویروس و اصلاً تیتر واکسنی ایجاد شده است یا نه و از همه مهمتر هیچ کیت تشخیصی ای برای این اقدامات وجود ندارد، چگونه می توان توقع داشت با تزریق واکسن، آن هم بصورت کور بتوان به نتیجه مطلوب رسید؟؟ جایی که حتی دامدار از قبول واکسن به دلیل قیمت گزاف آن خودداری می کند زیرا که عمدتاً دامداری در اختیار دامداری های به غلط صنعتی نامیده شده نیست و دامداران روستایی بیشترین میزان، یعنی به اندازه پنج برابر دام در اختیار دارند و اینها هستند که منشاء وقوع بیماری می باشند. حال در نظر بگیرید که در این معرکه، از انتشار واقعی تعداد دام و دامداری های مبتلا خودداری شود و برای حل مسئله بخواهند صورت مسئله را پاک کنند و آن را بهترین راه مبارزه با بیماری بدانند که البته در حفظ پست ها بسیار موثر است که مسئولین رده بالای وزارت متبوع از تعداد زیاد موارد گزارش شده خوشنود نخواهند بود و باید گزارش کم داد تا همگی راضی و خوشنود باشند.

تجربه را تجربه کردن خطاست؛ چرا راه هایی را که قبلاً بیهوده پیموده شده است و نتیجه ای نداشته اند، دوباره باید رفت؟ چرا الگوهای علمی و منطقی را سرلوحه اقدامات قرار نمی دهیم؟ نمی دانیم پنهان کاری و عدم گزارش تنها موجب راکد ماندن اقدامات می شود، حال آنکه ویروس به تبع غریزه ذاتی، به راحتی در جمعیت دامی می چرخد و در زمان مناسب اپیدمی بیماری را بوجود می آورد.

در یک اقدام علمی و منطقی، جمع آوری اطلاعات بیماری به منظور محاسبه میزان های اپیدمیولوژی برای مشاهده روند بیماری و اقدامات متعاقب واکسیناسیون از جمله تعیین تیتر، تعیین میزان پروتئین های غیرساختاری و نمونه برداری مرتب و منظم و مستمر به منظور ردیابی  ویروس های در چرخش، می تواند به تحلیلگر و تصمیم ساز بیماری برای تعیین روش های مبارزه و یا تغییر در اصول واکسن و یا هر اقدام مناسب دیگر کمک شایان نماید.

داشتن بانک آنتی ژن که می باید در اختیار واکسن ساز قرار داشته باشد، به منظور افزایش توان تولید در زمان وقوع بیماری با سویه های مختلف، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه به دلیل نداشته تعهد و دلسوزی به کشور، اقدامی در جهت انجام آن نمی شود و آنرا امری حاکمیتی می دانند که بسیار خنده دار و شبیه به لطیفه های عامیانه است.

در کنار روند طبیعی بیماری که همانا شیوع در جمعیت دامی است، کمک های شایانی در این امر به این ویروس بسیار محترم و سایر عوامل بیماریزا می گردد و آن اینکه برای راحتی قدومشان و اینکه به حد کافی دام برای استفاده در اختیار داشته باشند و از این راه به بهانه تامین گوشت برای کشور کمی هم به جیب مبارک کمک کنند، اجازه واردات دام زنده صادر می شود و آن هم تا قلب کشور که می تواند بالقوه  خطر وقوع بیماریهای مختلف را افزایش دهد. جای آن دارد که از وارد کنندگان دام قاچاق از شرق کشور تشکر و قدردانی شود. باز هم جای شکرش باقی است که تعدادی از این دام ها در کشتارگاه های مرزی کشتار می شوند.

و اما بنگریم بر جمعیت دامی که اینچنین به دست ناتوانای ما گرفتار شده است و هر دم متحمل مشکلات جدیدی است؛ مشکلاتی که به دلیل کمی دانش، بر آن تحمیل می شود. منظور از کمی دانش، نگذراندن دروس دانشگاهی نیست بلکه ندانم کاری ها، بی تعهدی ها، بی علاقگی، تمایل به داشتن میز و منسب و کمی رانت، همه و همه مجموعه ای را می سازند که باعث می شود دشمنان این مرز و بوم به درستی از آن استفاده کنند و به انواع و اقسام حیله ها از طرق مختلف بخصوص بیوتروریسم، تیشه به ریشه کشور زنند.

 
 
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
2
8
یقینا سازمان دامپزشکی سالها باید فقدان دکتر عطارد و دکتر مشکوة و دکتر مرادی و دکتر دستور را تحمل کند تا انسان شریف و متخصص و متعهدی چون این بزرگواران سکاندار کار دامپزشکی این مرز و بوم شوند
واقعا گزارش نکردن بیماری برای حفظ پست واقعیتی است در دامپزشکی که همه قبولش کرده اند
اما خدمت استاد عطارد عرضه میدارم:
آه اگر آه تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
موفق باشید استاد
ناشناس
|
France
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
کاملا صحیحه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
3
ای بابام عده ای دنبال مسافرت به برزیل هستند عده ای دیگر هم مافیاهای واردکننده هستند که بجای نهاده دامی موبایل هم وارد می کنند عده ای مشکلشان این است که زیر نظر وزارت بهداشت بروند. دامپزشکی و دامپروری کشور رهاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
3
3
جناب عطارد من اگر در سازمان دامپزشکی سمتی داشتم حتما در خصوص اینکه گفته شده از تعداد دام و دامداریهای مبتلا خودداری شود شما را بازخواست نموده ومطالبه اسناد این ادعای واهی میکردم. ............................? جدا منتظر پاسخت هستم.
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دوست عزیز الان شهرستان خرم آباد از استان لرستان درگیر بیماری تب برفکی است.لطف بفرمایید قبل از اینکه دکتر عطارد را بازخواست بفرمایید بنده را بازخواست بفرمایید،الان در سامانه Gisچند کانون بیماری ثبت شده است،این گفته دکتر عطارد حقیقتی انکار ناپذیر است.در شرایط فعلی کشور جابه جایی دام و فرآورده های خامی دامی با رفتارهای غیر مسئولانه و احساسی کسانی که اصلا هیچ اطلاعی از وضعیت موجود ندارند و فکر می کنند فقط با دستور و ممنوعیت همه مشکلات حل می شود،و مشکلات فروان و روزانه سایت قرنطینه که هیچ کسی هم پاسخگو نبست،بررسی,گزارش و ثبت بیماریها با مشکلات جدی روبرو شده،متاسفانه در طی سالیان گذشته این مشکل وجود داشته که همواره گزارش بیماری گناه نابخشودنی محسوب شده و می شود،مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را فراموش کردید اید،همکار محترم سازمان دامپزشکی ،فقط چون سازمان با دکتر عطارد که یک سرمایه ملی است ،مشکل دارد ،اینگونه با بی احترامی با ایشان صحبت کردید.دکتر عطارد نازنین ما کارشناسان این کشور به شما افتخار می کنیم و قلم شما را می ستاییم ،به قول شاملو امید که همیشه تنور دلت گرم باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دوست من جناب دكتر قيصر بيگي ، حالا كه جنابعالي پاسخ داديد دقيقا ميدانيد كه در خرم آباد درگيري تب برفكي در كدام واحدها اتفاق افتاده و به دامپزشكي لرستان گفته شده كه تعداد دام ووحدهاي مبتلا گزارش نشود . در اين خصوص اطمينان داريد كه گزارش موارد در سامانه gis درج نشده است. كمي فقط كمي منصف باشيد لارقل آزاده باشيد. همين
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
دوست عزیز ما نگفتیم سازمان دستور داده بیماری گزارش نشود،بلکه مدیران از ترس از دست دادن صندلی ریاستشان تلاش می کنند همه چیز را گل و بلبل جلوه بدهند ،در زمان مدیریت قبلی اینقدر در خصوص بیماری تب برفکی اطلاع رسانی صورت نگرفت تا کل استان در گیر شد.در ضمن شما اگر منصف و آزاده بودید،بصورت ناشناس نمی نوشتید.متاسفم که با وجود تایید صحبتهای آقای دکتر توسط سایر دوستان باز شما نمی خواهید بپذیرید.
دکتر مشکیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
آقای دکتر قیصربیگی عزیز خدا قوت مرد بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
مدیر کل ما هم مانع از ثبت بیماری در GIS می شود.
سازمان هم اطلاع دارد ولی کاری نمی کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
متاسفانه سازمان اهمیتی به امر تحقیق و بررسی نمی دهد و فقط می خوتهد بگوید که بیماری اصلا وجود ندارد و صورت مسئله را پاک می کند و جایی که کارت به استخوان رسید مجبور می شود البته زمان جناب خود دکتر عطارد هم اوضاع بر همین منوال بوده است.
سازمان به جای توانمند سازی ازمایشگاه های خود سازمان مانند مرکز ملی تشخیص . مرکز دوک . مرکز گلمکان و سایر استانهای توانمند برای خود شیرینی وزیر در پی مطرح کردن ازمایشگاه های موسسه و توانمند سازی ان است پس نباید انتظار بیشتری از وضع موجود داشت.
تا وقتی سازمان زیر مجموعه جهاد باشد اوضاع همین است و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
2
سلام
جناب دکتر عطارد شما مدت مدیدی در دفتر مبارزه در خصوص تب برفکی کار کرده و ماموریت های خارج و برگزاری کارگاههای آموزشی را مدیریت نموده اید و راهکار مناسبی نیز ارائه ندادید. نشستن و ترجمه کردن و نشست و برخاست با خارجی ها چیزی حاصل نمیشه
پاسخ ها
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
راهکارها همه ارایه شده است و موجود حداقل اینجانب تمام مدارک را نگهداری کرده ام ... اگر روشهای علمی و منطقی توسط عده ای بهم ریخته میشود .. مسئولیت از گردن امثال اینجانب ساقط است.. قطعا به مرور منتشر خواهم کرد ..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
آقای دکترعطاردیکی ازچهره های برجسته وخدوم دامپزشکی بودنددرزمان حضورشان درسازمان دامپزشکی.دکتراحسن حرف دل مارازدید.ازاین سازمان دامپزشکی بیش ازاین انتظارنمی رفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
اقای دکتر پر واضح است که افرادی که در راس کارند این بیماری و طرز مقابله با انرا خوب میدانند ولی دستور برای این کار را ندارند.سناریوی مبارزه با جمعیت دامی زمانی رقم خورد که انستیتو رازی را از دور خارج کردن و دلالان شناخته شده از هر ناکجا ابادی از یک طرف واکسن. وارد نمودند و از طرف های دیگر مبادرت به واردات حیوانات زنده و گوشتهای بی کیفیت و خوراک دام نمودند. همه میدانند که مشکل کجاست و دانسته هیزم این اتش سوزی ثروت ملی را اضافه. مینمایند. بقول همکاری که میگعت ایرانی که میتوانست یک قاره را تغذیه نماید دانسته در چه گردابی افتاده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
احسنت بر حس تعهد و دلسوزی توام با علم عملی جناب آقای دکتر وحید عطارد.
طبیعی است در وزارت عملا ضد تولید و تجارت محور جهادکشاورزی که دامداران و مرغداران را با واردات گسترده نهاده های دامی و گوشت و مرغ با دلار ارزان قیمت یارانه ای
توسط دلالان رانتی نورچشمی به خاک سیاه نشانده و سال به سال کشور را در حال وابسته کردن به خارج در این زمینه هاست افراد بله قربان گو و متملق مصدر خواهند شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
سلام
عدم گزارش بیماری ها یک سیاست در ادارات کل دامپزشکی شده است بطوریکه در استان ............. بیماری بروسلوز درگاوداری ها بیداد می کند ودهها گاوحذف شده اند اما دامپزشکی استان هیچگونه خبری منتشر نکرده و پنهان کاری می کند درخصوص تب برفکی هم همین گونه عمل می شود اما اخبار مسابقه دونفر از بانوان و تصاویر مربوطه بارها در سایت اداره کل پوشش داده می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
سازمان نظام دامپزشکی متولی بخش خصوصی دامپزشکان است که امور بهداشت، مایه کوبی و درمان دامها بر عهده آنهاست. مشکل ساخت واکسن و مدیریت توزیع آن به وزارت جهادکشاورزی بر می گردد که دست موسسه رازی را بسته و به زور قیمت های ارزان را به آن تحمیل می کند و از طرف دست دلالان را برای واردات انواع واکسن ها باز می گذارد.
رسالت اصلی سازمان حاکمیتی دامپزشکی سلامت زنجیره غذایی از خوراک تا غذا و بیماری های زئونوز است و اتفاقا بهترین خدمت به دامداران وقتی انجام می شود که سلامت مصرف آنها برای انسان تایید شود امری که در وزارت جهادکشاورزی اهمیتی ندارد.
همین چند وقت پیش بود که اتحادیه اروپا لهستان را به دلیل آلودگی گوشتهای صادراتی اش مورد تحریم قرار داد.
مطمئن باشید اگر سلامت مواد غذایی محرز نشود نامی از دام و دامداری نخواهد ماند و این هدف اصلی از الحاق سازمان مستقل دامپزشکی به زیر نظر مستقیم وزیر بهداشت است.
لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
در جواب دکتر قیصر بیگی عرض میکنم :مگر در جلسه ای که با موضوع ارائه رفرنس برگذار میشه امکان تحلیل داده های آماری امکان پذیره؟ آیا پیشگیری از ویروس تب برفکی با بخشنامه و مکاتبه امکان پذیره؟ به نظر من به کتاب استدلال های حقوقی آقای شگرمرادی مراجعه کنید کتابهای ایشان عالیه . من که با خواندن اون بندها از حقوق کمی پذیرش موضوع برایم آسان تر شد
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
سلام.دوستان سایر استانها نمی دانند که این همکار محترم ما با زبان طنز نوشته و چه دردی را فریاد زده.کسی هم از درد ما آگاه نیست.باید بسوزیم و بسازیم.اخه به کی باید گفت که بنده را مجبور کردند گوساله نر پرواری تست سل کنم.هر چی گفتیم این خنده داره،فرمودند ما دستور می دهیم و شما کارشناس هستید و باید اجرا کنید،تا مدیرکل محترم می فرمودند همین که برخورد نمی کنیم با شما خدا را شکر کنید.بله دوستان اگر ما کارشناسان استان با کارشناسان سازمان تماس بگیریم ،صددرصد توبیخ می شویم و هزاران مشکل دیگه. کار کارشناسی معنی و مفهومی نداره،دستورالعمل سازمان کشکه،هر چی مدیر بگه ان قانونه و باید اجرا بشه.
همکار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
2
......... آقای دکتر عطارد ........... حداقل سی سال در همین سازمان دامپزشکی کشور بوده اند. چندتا نیرو تربیت کردن که حالا ایراد می گیرند وی در زمان خودشان همه چی گل وبلبل بوده ................ گزارشات ناقص که در سیستم ثبت میشه بارها در زمان خود ایشان تذکر داده شد اما چه اقدامی کردند؟ ..............................
هم اکنون هیچ مدیرکل تمایل به کتمان بیماری ندارد چراکه با فضای مجازی موجود امکان کتمان نیست و مگر همه عوامل بروز بیماری ناشی از عدم انجام وظایف دامپزشکی است؟ ! نقل و انتقالات فراوان دام، ورود دام قاچاق از پاکستان، تعدد سویه ها، ساختارها و مجتمع های فراوان دام بصورت غیر استاندار بدون الگوی جهانی و بسیاری دلایل دیگر که در قلمرو اختیارات سازمان دامپزشکی نیست . کلام آخر اینکه ما زیاران چشم یاری داشتیم! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
موافقم
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
در پاسخ به شما .. بله نیروهای خوبی تربیت شدند که حالا همه کنارند مثل همیشه .. گزارشات ناقص نبوده و همگی کامل و جامع وجود دارند .. کلیه گزارشات را اینجانب نگهداری کرده ام و هیچکدام را از بین نبرده ام و اگر خداوند یاریم دهد به مرور در حکیم مهر به چاپ خواهم رساند تا شما و دیگرانی که در جریان نیستند بدانند چه اقداماتی انجام شده که از گل و بلبل هم بهتر بوده ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
سلام و درود برپیشکسوتان آزاده دامپزشکی کشور
پیرو اطلاع رسانی شما ،سازمان دامپزشکی کشور هم نتوانست قضیه راپنهان کند ودرخصوص تب برفکی اطلاعیه داد
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
سلام.به همه همکاران عزیز
اینکه برخی مدیران کل تمایل به گزارش بیماری ندارن واقعیتی است انکارناپذیر.من خودم یکی از قربانیان هستم.درپی شیوع بیماری پی پی ار درمنطقه ای بنده هرچه به اداره مربوطه گزارش دادم ترتیب اثری داده نشد.تااینکه نامه ای کتبا به سازمان ومسئول وقت نوشتم.بعداز مدتی مدیرکل بنده رااحضارکرد وباکمال تعجب دیدم نامه مراا زجیبش درآورد وپاره کرد وگفت دیگه ازاین کارها نکن.وحاصل گزارش بنده این شد که درپرونده کاری بنده صورتجلسه ای گذاشته شد بااین عنوان که بدلیل احتمال بروز اختلال درنظم منطقه از دادن هرگونه ماموریت خارج از اداره به فلانی خودداری گردد.واون سال بیش از ۵۰درصد بره های منطقه تلف شدند.حالا اینها دنبال این هستن که تا گوسفند داره قاچاق میشه و....دشمن داره دام مولد رو می بره .غافل از اینکه دشمن درخارج نیست درداخله.دشمن دانا که غم جان بود،بهتر ازان دوست که نادان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
آقایان بی خیال تب برفکی
ماموریت خارج از کشور برای بازرسی گوشت چی شد.
خیلی از عزیزان دامپزشک مسئول و غیر مسئول بخش دولتی الان نگران این موضوع هستند.
دکتر اسحق کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
2
ای اعرابی تو هم نه به کعبه و نه به ترکستان نخواهی رسید. از یک طرف از هیپراندمی سخن می گویی و از طرف آن را به بیوتروریسم ربط می دی.
پاسخ ها
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
قصد پاسخ دادن به جنابعالی را ندارم تنها بدانید که بیوتروریسم منحصر به عوامل بیماریزا نیست .. و اما اینکه به هیج جا نرسیده ام حرف شما کاملا صحیح است ..
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
وقتی تشکلهای دامپزشکی رسما" دولتی هستند ولی خصوصی اداره میشوند یا مستقیم از جیب دامدار و دامپزشک هزینه های نا مشخص خود را بدون کوچکترین پاسخگویی و حسابرسی ، دریافت میکنند !! چه انتظاری میتوان از شرایط داشت !!؟؟
وقتی حتی در دانشگاههای این کشور به وضوح علم ستیزی را به شکلهای گوناگون میتوان دید ، چه انتظاری میتوان داشت !!؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
جناب آقای دکتر عطارد، تربیت نیرو اگر شده بود، الان استانها که در بسیاری از امور مستقل اند خودشان در همین زمینه هم اقدام می کردند ، به اذعان بسیاری از کارشناسان، سیستم مورد ادعای شما قبرستانی از فقط داده هاست و نه چیز دیگر ، کدام تحلیل و یا سیاست گذاری درست براساس داده ها موجود (هرچند ناقص و دارای ایراد) ارایه شد؟ هرچند سیستم gis راه اندازی شد ولیکن اراده ای به استفاده درست از آن نبود حتی اجازه ندادید بخش دانشگاهی از آن استفاده و کمکتان کند! نگران نشت اطلاعات بودید. کارهایی البته شد ولی در همین حدی که الان هم می شود. البته الان حداقل با مدیریت جدید پاسخگویی وجود دارد،به نظر کمیته ها ارزش داده میشود ، شما هم اگر هدفتان کمک به سیستم است بجای طرح موضوع در فضای مجازی ، مطالبتان را بصورت مدون به کمیته های سازمان ارجاع دهید . هنوز برخی دوستان شما در این کمیته ها عضوند
پاسخ ها
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اگر ادامه راهی که شروع شده بود قطع نشده بود ، الان تعداد بسیاری از بیماریها از بین رفته بودند . شما یا اطلاع ندارید و یا خود را به بی اطلاعی می زنید . ضمن انکه برای انکه شما و امثال شما که هیچ اطلاعی ندارید نشان دهم که چه کاری انجام شد و کسانی که نمی توانستند از ان استفاده کنند انرا به نابودی کشیدند و حالا قبرستان داده ها شده است . یک مورد از انالیز انجام یافته که نشان میداد چگونه باید با بیماری مبارزه کرد منتشر خواهم کرد . بهترین مثال ان گزارشات سل بود که وجود دارد و علت عدم کنترل بیماری را بخوبی نشان میداد و یا همین تب برفکی ... که وضعیت واکسیناسیون ....... را نشان می داد و حتی نمی خواستند بدانند ... در چند روز اینده منتشر خواهم کرد . علیرغم میلم ..
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
این فضای مجازی نیست .کاملا هم حقیقی است به دلیل اینکه من وحید عطارد هستم و سعی به مخفی کردن خودم ندارم. منظور از طرح در شبکه رساندن نقطه نظرات به عموم است نه مخفی کاری در کمیته های سازمانی که انهم به نظراتش هیچ گونه وقعی گذاشته نمیشود . ضمنا یاداوری می کنم که اینجانب بارها از حضور در جلسات منع شده ام . چون تحمل بیان واقعیتها معمولا سخت است . چنانکه هم اکنون .
کامیاب قیصربیگی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
متاسفم برای دروغ شاخ دار شما ،کدام پاسخگویی وجود دارد؟کمبود حلال و کمبود واکسن و ........ اصلا کمیته ای وجود ندارد ،یکنفر می گوید چشم جناب وزیر و یکنفر هم خدای توجیه است و خدای علم .دوست عزیز همکار گرامی از پشت میزتان لطفا خارج شدید ،در اتاقتان را ببندید و زحمت بکشید یکسری به استانها و فارمهای موجود بزنید ،از داروخانه تا درمانگاه تا مراکز واکسیناسیون تا مسولین فنی تا کارشناسان اداره به ریش سازمان و نظام دامپزشکی می خندند و هرچی در دلشان است را نثار مسئولین بی مسئولیت می کنند .تولید کنندگان و دامداران بمانند که چنان مستاصل شدن که نای برای فریاد کشیدن ندارند.شهامت پذیرش مشکلات را داشته باشیم .دوست عزیز سازمان مرکز فزماندهی است و اولین فاکتور فرمانده شهامت است و اماده برای فدا شدن و نه تسلیم محض بودن در مقابل مافیای قدرت و تزویر .به اعتقاد بنده مرکز فرماندهی سازمان از دست ما خارج شده و شده تدارکات چی وزارت خانه و این را جامعه دامپزشکی خوب درک کرده .وقتی سیاست بازی و منافع جای خدا و حق را می گیرد و وقتی به جای قرب الی اله ،قرب محمودخان حجتی اهمیت پیدا می کند ،فریاد و ناله ی ما به جایی نمی رسد و انگار به جای قلب راکتور هسته ی ،سیمان در گوش مسئولین وقت دولت ریختن .مرد بدون فقط ....داشتن نیست .این وعده الهی است حق پیروز و باطل رفتنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
مرحبا به کامیاب سازمان دامپزشکی جایگاه واقعی خود را از دست داده بود و در این دوره کاملا محو گردیده است و فقط بدنبال منافع همکلاسی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
2
مرحبا دکتر عطارد عزیز.
دکتر مبهوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
1
درود بر دکتر عطارد عزیز ‌‌‌‌ طراح و مجری سیستمgis در ایران که بعد از دو سال بعلت همین انتقاد ها از عدم استفاده از آنالیز gisبه عنوان کارشناس ساده در بخش دیگری قرار داده شدند حیف و صد افسوس که چنین دانشمندان فرهیخته در ادارات دولتی گوشه نشین تحقیر و حالا متهم می شوند به کاری که خودشان سالها فریاد می زدند چرا آنالیز داده هایgisمورد استفاده مسوولین و سیاستمداران قرار نمی گیرد
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
با عرض سلام و خداقوت خدمت تمامی دامپزشکان عزیز به خصوص جناب دکتر عطارد.
قطعا تمامی صحبت ها ناشی از احساس تعهد و نگرانی بزرگان است و قصد تخریبی وجود ندارد و همگان به دنبال دستیابی به راه حل هایی برای برو رفت از مسایل موجود اند تا ایرانی آباد و قوی داشته باشیم.
با توجه به اظهار نظرهایی که صورت گرفت، داشتن بانک کامل اطلاعاتی دامی و بهداشتی و... واقعا کار مورد نیاز و زمان بر و سختی بوده که جناب دکتر عطارد و همکاران شان زحمت شان را کشیده اند.
اما به نظر این کوچکترین عضو این خانواده ی بزرگ پیشرفت و انجام طرح های ارشناسانه و علمی زمانی به مرحله ی انجام با بهترین کارامدی خواهد رسید که مسئله مورد نظر تبدیل به خواستی همگانی شود و همه ی افراد از بالاترین مرتبه اجراییی و مدیریتی تا پایین ترین که دامدار و دامپرور است نسبت به آن آگاهی پیدا نمایند اینگونه انجام طرح های مبارزه با بیماری و چگونگی پیشگیری و حتی گزارش دهی توسط واحد های کوچک روستایی نیز مطالبه خواهد شد.
کافیست اطرافیان را نیز به عنوان موجودات دارای قدرت تفکر به حساب آوریم.
اینگونه اگر مسئولی کارشکنی و به دنبال تن آسایی بود، مطالبه مردمی وادار به اجرا می کنند.

به همیت دلیل خواستارم تا این یافته هایتان را در سطح دانشگاهی در قالب همایش، کارگاه، نشست، رخداد و .. و... با دانشجویان و جوانان به عنوان سکان داران آینده ی این مرز و بوم به اشتراک گذارید.

با تشکر و سپاس فراوان بابت تعهد و دغدغه هایتان.
پاسخ ها
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
در صورت برگزاری چنین نشستی در دانشگاه کلیه یافته ها و انالیزها و نتایج به سمع و بصر دانشجویان عزیز رسانده خواهد شد این امادگی در هر زمانی وجود دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
1
.....................
فریاد و ناله ی ما به جایی نمی رسد و نخواهد رسید
نظر شما
ادامه