کد خبر: ۴۷۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در واکنش به خبرهای کشتار سگ‌های ولگرد با سیانور گفت: خرید و تهیه سیانور آن هم برای استفاده در سطح شهر و کشتن سگ به این راحتی نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «بایرام محمودی» در واکنش به خبرهای کشتار سگ‌های ولگرد با سیانور گفت: این موضوع مورد تأیید نیست و صحت ندارد.

محمودی افزود: پیدا کردن، خرید و تهیه سیانور به این راحتی نیست که بخواهند با آن سگ‌های ولگرد را بکشند؛ ما در شهرستان ساوجبلاغ کشتار سگ به این شکل نداریم.

وی در خصوص اینکه چطور چنین خبرهایی در فضای مجازی منتشر شده است گفت: پیش از این اختلافی میان شهرداری کوهسار و فعالین محیط زیست به وجود آمده بود که پس از آن برنامه‌ریزی انجام می‌شود تا بگویند شهرداری کوهسار سگ‌ها را می‌کشد، شهرداری در رد این موضوع یک سری مدارک به محیط زیست ارائه کرده و به دستگاه قضایی هم شکایت کرده تا موضوع روشن شود، این پرونده در دست بررسی است.

محمودی افزود: اخیراً هم چنین موضوعی برای شهرداری هشتگرد مطرح شد اما در واقع این موارد صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در ساماندهی سگ‌های ولگرد طبق دستورالعمل استانداری عمل می‌کنیم، تا مدتی پیش سگ‌های ولگرد طبق این دستورالعمل زنده‌گیری و به مرکز حلقه‌دره تحویل می‌شدند اما با پر شدن ظرفیت حلقه دره، سگ‌های زنده‌گیری شده به شهرداری هشتگرد تحویل داده شد.

این مسئول تصریح کرد: طبق دستورالعمل، سگ‌هایی که بیماری دارند با نظارت نماینده دامپزشکی و شبکه بهداشت و با روش‌های اصولی معدوم می‌شوند نه اینکه با استفاده از سیانور، مگر در سطح شهر می‌توان سیانور پخش کرد؟

وی اظهار کرد: در مدت اخیر چون گازگرفتگی سگ‌های ولگرد افزایش یافته بود با دستور فرماندار، کار ساماندهی در کل شهرستان در دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها به صورت همزمان سرعت گرفت و همین باعث جنجال اجتماعی و طرح مباحثی چون کشتار سگ‌ها می‌شود.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
اينجا جمهوري اسلامي ايران است، يافتن هيچ چيز مشكل نيس، خصوصا براي ارگانها
نظر شما
ادامه