کد خبر: ۴۷۵۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید داروهای گیاهی انسانی و دامی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به توسعه تولیدات خود در زمینه ساخت پمادهای گیاهی و اسپری‌های دامی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید دارو در قالب پماد، کرم، محلول موضعی و اسپری برای انسان و دام تاکنون توانسته محلول‌های موضعی متنوعی را تولید کند و در آستانه تولید محلول‌های خوراکی نیز قرار دارد. این شرکت در حوزه دامپزشکی نیز اسپری و آنتی‌بیوتیک‌های جلدی دام و همچنین محلول‌های خوراکی مورد مصرف طیور را تولید می‌کند.

«علی شریعتمداری»، مؤسس و رئیس هیئت مدیره این شرکت، ۸۵ درصد محصولات این شرکت را صد درصد گیاهی و ۱۵ درصد آنها را شیمیایی دانست و خاطر نشان کرد: داروهای کاملاً گیاهی این شرکت بر پایه تحقیقات و بر اساس دستاوردهای تحقیق و توسعه و توسط محققان خود شرکت ساخته شده‌اند و بیشتر در طبقه‌بندی مصارف جلدی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این شرکت در مرحله توسعه تولیدات خود از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شده، یادآور شد: با کمک این تسهیلات توانسته‌ایم ماشین‌آلات خارجی تهیه کنیم و در نهایت به تولید انبوه این محصول دست یافتیم و به صادرات آنها برسیم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه محصولات این شرکت تحت نظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی قم تولید می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی به عنوان تولیدکننده همیشه با افزایش کالا و سبد دارویی مواجه هستیم و سعی می‌کنیم سالانه دو تا سه محصول را به محصولات خود اضافه و محصولات‌مان را بیشتر به کشورهای دیگر صادر کنیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دارویی تاکید کرد: به دلیل گیاهی بودن محصولات، رقیب خارجی نداریم و در عین حال نیز داروهای شیمیایی این شرکت کاملاً قابل رقابت با مشابه‌های خارجی است،؛ زیرا به طور مثال، اسپری آنتی‌بیوتیک این شرکت حدود ۸۵ تا ۹۵ "سنت" قیمت دارد، در حالی که مشابه چینی آنکه یکی از بی‌کیفیت‌ترین آنها به شمار می‌رود، ۵.۲ دلار قیمت دارد.

وی در مورد تأثیر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان، تصریح کرد: خود تسهیلاتی که این صندوق می‌دهد خوب و کارساز است که امیدواریم روند اعطای این تسهیلات نیز قدری کوتاه شود که همین مسئله باعث افزایش انگیزه‌ها خواهد شد و به ما در انجام محاسبات و ارزیابی‌ها و در نهایت ورود به بازار کمک شایان توجهی خواهد کرد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
3
بنظر نمی رسد مواد preservative و امولسیونی های یک پماد یا کرم نیز تماما منشا گیاهی داشته باشد، اطلاق صد درصد گیاهی شاید مقداری مبالغه و رسانه ای باشد،ضمنا در عصاره گیری از یک گیاه، درصدی مواد شیمیایی نیز ممکن است وجود داشته باشد.
مصطفی قلاوند
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
3
جالبه دستگاههای تولیدی که با annex 7 مطابقت داشته باشه بومی سازی شده بودند نیازی به خرید دستگاه خارجی نبود، شما ادعایی کردید که نگهدارنده گیاهی استفاده کردید، شما یه شربت هم تولید کنید معاونت غذا و دارو میگه پاستوریزه اش هم بکنید نهایت 1 سال باید انقضا بخوره حالا شما بیا ثابت کن تاریخ اش Best by هستش ،مقیاس تشخیص هم شیر پاستوریزه است... مسئول فنی های خوبی دارید
نظر شما
ادامه