کد خبر: ۴۷۴۷۶


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: داروها و واکسن‌های غیر مجاز دامی از یک دستفروش در دزفول کشف و ضبط شد.

به گزارش‌ حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر محسن ورجاوند» اظهار داشت: پیرو بازدید به عمل آمده بازرسان این اداره از بازار قدیم این شهرستان اقلامی از جمله دارو و واکسن دامی از یک دستفروش کشف و ضبط شد.

وی افزود: داروها و واکسن‌ها که به صورت غیرمجاز تهیه و توسط این دستفروش به فروش می‌رسیدند، در شرایط کاملاً غیربهداشتی و فاقد زنجیره سرد نگهداری شده و به دامداران بی اطلاع عرضه می‌شد.

رئیس اداره دامپزشکی ‌شهرستان دزفول ادامه داد: کلیه اقلام دارویی و واکسن‌های دامی باید توسط داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی مجاز دارای پروانه فروش از اداره دامپزشکی و پس از بررسی نیازمندی و بیماری های دامی توزیع شوند.

ورجاوند تاکید کرد: دامداران و پرورش‌دهندگان دام و طیور، داروهای دامی خود را فقط با تجویز دکتر دامپزشک از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه و از خرید دارو از سایر مراکز خودداری کنند و در صورت مشاهده فروش دارو در سایر مراکز و مغازه ها، مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی در پایان تصریح کرد: شهرستان دزفول دارای ۸ داروخانه دامی و ۷ مرکز واکسیناسیون است که کلیه خدمات بهداشتی، درمانی و پیشگیری از بیماری های دامی برای دامداران شهرستان انجام می دهند.


 
نظر شما
ادامه