کد خبر: ۴۷۳۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: دام مولد به دلیل خروج از کشور و کشتار بی‌رویه رو به کاهش است که باعث نگرانی برای تولید شده است و ما امیدواریم سازمان دامپزشکی جلوی این کار را بگیرد و نگذارد این دام به کشتارگاه فرستاده شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «علی‌اصغر ملکی» در خصوص شرایط بازار برای ایام پایانی سال اظهار کرد: با توجه به شرایطی که ایجاد شده و وعده‌های خوبی که داده شده بازار گوشت برای ایام پایانی سال و شب عید تامین خواهد بود. در صورتی که این واردات ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود بازار به شرایط عادی بازگردد و مشکلات آن برطرف شود.

وی با اشاره به قیمت فعلی گوشت و تاثیر توزیع اینترنتی آن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه اسفندماه هستیم، بره شیری و بره نو از دام‌های مولد داخلی هم وارد چرخه بازار می‌شوند و ما امیدواریم در مرزها کنترل بالاتر برود تا دام‌های فعلی از مرز خارج نشوند.

ملکی با انتقاد از شرایط فعلی و قاچاق دام اذعان داشت: قاچاقی که در حال حاضر انجام می‌شود کشور را از دام تهی کرده و دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت داخلی هم همین است. مدت زمان زیادی است که این اتفاق می‌افتد و ما منتظر این هستیم که نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه بیشتر و بهتر از مرزها پاسداری کنند تا محموله‌های دام از کشور خارج نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرد: بی‌تاثیر بودن قاچاق بر میزان دام داخلی برای ما قابل پذیرش نیست و اتحادیه ما حدود یک سال و نیم است که در این زمینه هشدار داده و مدام هشدار می‌دهد و مسئولین هم قبول دارند که امسال به خاطر تبادلات و نوسانات نرخ ارز دام زیادی از کشور خارج شده است.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته به این میزان مشکل پروتئین نداشتیم و دلیل اصلی مشکلات فعلی خروج دام از کشور است و این مساله صد درصد بر روی تعداد دام موثر بوده است.

ملکی در رابطه با تاثیر قاچاق دام بر میزان آن در بهار خاطرنشان کرد: اگر اوضاع به همین منوال باشد حتما در بهار با مشکل مواجه خواهیم شد. دام‌های بسیاری برای سال جدید تولید شده و با بارش‌های به موقعی که امسال داشتیم خوشبختانه وضعیت مراتع بسیار خوب بود و میزان تولید را افزایش داد. در سال آینده صحرای خوبی برای چرای دام داریم و پیش‌بینی می‌کنیم وزن دام‌ها هم به میزان زیادی افزایش یابد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با کاهش دام مولد در کشور گفت: دام مولد به دلیل خروج از کشور و کشتار بی‌رویه رو به کاهش است که باعث نگرانی برای تولید شده است و ما امیدواریم سازمان دامپزشکی جلوی این کار را بگیرد و نگذارد این دام به کشتارگاه فرستاده شود.

ملکی با اشاره به قیمت شقه گوسفندی در بازار عنوان کرد: شقه داخلی حدود 85 تا 90 هزار تومان است و اگر این واردات ادامه داشته باشد حتما بر کاهش قیمت موثر خواهد بود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
حالا چه عجله ای دارید فقط ۸۵ درصد دام قاچاق شده .
Hasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
بابا همشون رفتن توی یه سال گذشته جلوی چی رو بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
باید بودجه سازمان دامپزشکی زیاد شه تا بتونه دام هارو پلاک کوبی کنه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
چشم
الان بش میگم
نظر شما
ادامه