کد خبر: ۴۷۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

«حسن شمشادی» خبرنگار صدا و سیما در اینستاگرام خود نوشت:

یک هفته پیش برای سخنرانی به شال رفتم، صرف نظر از آنچه که عرض کردم، دوستان بزرگواری در شال پیش و پس از برنامه درددل کردند و اینچنین گفتند :  «گوسفند نژاد شال، از بهترین نژاد گوسفندی در ایران و دومین آن در جهان است. علاوه بر کیفیت خوب گوشت آن، گوسفندهای ماده شال دوبار در سال دو قلو می زایند ! چندماهی است که عده ای واسطه و دلال به شال آمده اند و گوسفندهای ماده را یکجا می خرند و می برند. مطلع شدیم که گله های گوسفند ما را به مرز عراق می برند، سرِ مرز رها می کنند و از آن طرف می آیند و گله ها را با خود می برند تا به کشور ثالث انتقال دهند! تا الان 85 درصد گوسفندهای ماده شال را خریده اند و برده اند!!!»

سپس کمی تحقیق کردم . ویکی پدیا نوشته است: گوسفند و قوچ نژاد شال بهترین نژاد سنگین وزن در جهان است . در یک مقاله تحقیقاتی هم که در سال 95 منتشر شده نوشته شده که 35 درصد گوسفندهای نژاد شال دوقلو زا هستند. در آن تحقیق آمده است: 140 هزار راس گوسفند نژاد شال در آن منطقه وجود دارد!

با این اوصاف در کنار سودجویی و طمعِ این و آن، دستگاه های مرتبط باید پاسخ دهند که واقعا چرا هیچ نظارتی بر مساله قاچاق سازمان یافته گوسفند از شال و دیگر مناطق کشور به خارج از مرزها نکرده اند و چه نقشه ایی برای نابودی نژادهای مولّد وبرتر گوسفند و قوچ کشور وجود دارد؟! دست های پیدا و پنهان این خیانت بزرگ  به کجا مرتبطند و چه کسی یا کسانی باید آنها را پیدا، معرفی و قطع کنند؟ !

به نظر می رسد این بحث بیش از آنکه اقتصادی  باشد، امنیتی  است و یکی از اهداف اصلی آن ایجاد نارضایتی عمومی در آحاد مردم است !

سربازان گمنام  در وزارت اطلاعات  به هوش باشید! یکی از زمینه های فتنه 98 را می شود در این مقوله شناسایی کرد !



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
0
پلیس مخفی شما هم برین از اسراییل گوسفداشونو بخرین بیارین ایران
اگه تونستین که فبها
اگه نتونستین علتشو ذکر کنین تا بدونیم بی عرضه گی از سمت چه کسانی بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
1
علت اصلی بی رغبتی گوسفندداران به تولید و اشتیاق آنها به فروش دام های مولد خود در چیست؟

جز بی کفایتی معاونت امور دام وزارت بی خاصیت جهادکشاورزی که با واردات بی حد و حصر خود در سالهای گذشته باعث نابودی کشاورزی خوراک دام مثل ذرت، سویا و تا خد زیادی جو شده است و کاری کرده است که به علت گرانی شدید هزینه تولید، ادامه آن برای دامداران دیگر به صرف نباشد.
مطمئنا در صورت عدم تغییر اساسی سیاست های دلال بازی و واردات محور جهادکشاورزی، سال آینده وضع از این هم بدتر خواهد شد.
نظر شما
ادامه