کد خبر: ۴۷۳۴۱


توزیع گوشت با کارت ملی آن‌ قدر سر و صدا کرد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد که همین موضوع بتواند یک ماجرای دیگر هم درست کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزنامه شهروند، خبر فروش گوشت‌های تنظیم بازاری به شکل اینترنتی علاوه بر موضوع اصلی بحث جدیدی را هم ایجاد کرد. بیشترین چیزی که توجه‌ها را به خودش جلب کرد، اسم سایت‌هایی بود که برای فروش اینترنتی گوشت تنظیم بازاری معرفی و حتی نامشان از رادیو و تلویزیون اعلام شد.

حضور اسم‌هایی مثل مستر قصاب، به‌روزرسان، نامی‌نو و… در فهرست سایت‌هایی که قرار بود گوشت تنظیم بازاری به مردم ارائه کنند، باعث شد که ماجرا از دو بُعد محل سوال قرار بگیرد یکی این‌که چرا در بین آنها خبری از سایت‌های مطرح و شرکت‌های صنایع غذایی بزرگ نیست و دیگر این‌که نحوه واگذاری این مأموریت سخت و پرحاشیه به سایت‌های گمنام چگونه بوده است؟

بعضی از کاربران حتی شائبه دیگری هم مطرح کردند این‌که این سایت‌ها قبل از این‌که فروش اینترنتی گوشت به صورت عمومی اعلام شود، در جریان بوده‌اند و یکی از آنها اخیراً زمینه کاری شرکت متبوعش را تغییر داده است تا بتواند این پروژه را بگیرد.

از آن طرف دادستان تهران هم به ماجرا ورود کرده و از مسئولان خواسته در این مورد شفاف‌سازی کنند، «جعفری دولت‌آبادی» گفت: از مسئولان مربوطه می‌خواهم در رابطه با فروش اینترنتی گوشت و واگذاری اختیار توزیع آن به یک شرکت خصوصی بدون انجام تشریفات لازم اطلاع‌رسانی کنند.

حالا معلوم نیست که حاشیه‌های پیش‌آمده در مورد چند و چون واگذاری مأموریت فروش اینترنتی گوشت به بعضی از سایت‌ها باعث شد که کل ماجرا برای مدتی نامعلوم متوقف شود یا پای موضوع دیگری هم در میان بوده است، با این حال مسئولان سایت‌هایی که از آنها نام برده شده همچنان به دفاع از خودشان می‌پردازند؛ مثلاً «گودرزی» یکی از مسئولان سایت مستر قصاب می‌گوید: ما در این زمینه سایت باسابقه‌ای هستیم. ٥ سال است که در زمینه ارائه اینترنتی و غیر اینترنتی گوشت فعالیت می‌کنیم و تمام فعالیت‌مان هم شفاف است. این طور نیست که تازه از راه رسیده باشیم یا اصلاً برای همین مأموریت وارد این حوزه شده باشیم.

او خودش هم از وضع پیش‌آمده شاکی است و می‌گوید: الان که این برنامه اجرا نشده ما واقعاً نه تنها متضرر شده‌ایم بلکه باید پاسخگوی مردم هم باشیم، خیلی‌ها با ما تماس می‌گیرند و ما را متهم می‌کنند که گوشت‌ها را خودمان برداشته‌ایم و فروش را متوقف کرده‌ایم.

در حالی که به ما گفته شده بود برای مان بار می‌آید تا کار را شروع کنیم اما نیامد. حالا هم از نظر نیروی کاری که تدارک دیده بودیم و برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بودیم، متضرر شدیم و هم اعتبارمان آسیب دید. در حالی که ما به عنوان یکی از فعالان قدیمی فروش اینترنتی گوشت واقعاً آمادگی اجرای این طرح را داشتیم.

«محمد فوزی»، مدیرعامل سایت به‌روزرسان هم در جواب این که چطور سایتش با وجود گمنامی برای این مأموریت خطیر انتخاب شده است، می‌گوید: این طور نیست که گمنام باشیم، ما یک سامانه آماده برای فروش مواد غذایی تازه هستیم و امکانات خوبی هم در این زمینه داریم مانند ماشین‌های مجهز و یخچال‌دار و دلیل داشتن همین ناوگان مجهز هم از سوی سازمان پشتیبانی امور دام‌ها از ما خواسته شد که به صورت پایلوت برای توزیع گوشت‌های تنظیم بازاری کمک کنیم.

او ادامه می‌دهد: شرکت‌های دیگر مانند ما به ناوگان توزیع محصولات فریزری مجهز نیستند؛ از طرفی سازمان پشتیبانی امور دام تجربه خوبی از همکاری با ما داشت که شاید این هم دلیل دیگری برای انتخاب سایت به‌روزرسان بوده است.

از طرفی نوع همکاری ما هم به شکلی نبوده که سود چندانی به دست بیاوریم یا خودمان کل کار را به عهده بگیریم بلکه صرفاً قرار بود ما به رساندن گوشت به دست مردم کمک کنیم و برای این کار یک حق‌العمل معمولی هم دریافت کنیم.

 

 

نظر شما
ادامه