کد خبر: ۴۷۳۳۱


مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در ستاد استانی پیشگیری از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد اظهار داشت: اگر چه امسال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان دیده نشده ولی نگرانی ما همچنان پابرجاست

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» تصریح نمود: امسال وضعیت بیماری در استان مطلوب بوده و هیچ گزارشی در خصوص وقوع بیماری نداشتیم.

وی افزود: با مساعدت های صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی تعداد کانون های بیماری در کشور در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش چشمگیری داشته است اما نگرانی ما پابرجاست چراکه بیماری چهره های جدیدی به ما نشان داد به گونه ای که حتی در فصل های گرم سال نیز شاهد مواردی در سایر استان ها بودیم.

وی گفت: مهاجرت پرندگان، سرمای هوا و... از جمله عوامل خطرساز است و لازم است در جهت پیش گیری از بیماری همه اعضای ستاد مساعدت کنند.

شریعتی افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز سبب مصرف بیشتر مرغ و تخم مرغ شده و لازم است واحدهای تولیدی در این حوزه به دقت دستورالعمل های دامپزشکی را رعایت کنند تا با خطر کمتری مواجه باشند.
 
وی اعلام داشت: علیرغم بروز بیماری در اغلب استان ها، طی سال قبل بیش از 30 تا 40 درصد افزایش تولید تخم مرغ داشتیم.

شریعتی عنوان داشت: یکی از نگرانی های ما واحدهای غیرمجاز است که همواره  برای واحدهای صنعتی و مجاز ما مخاطره آمیز هستند و اقدامات و مدیریت صورت گرفته در خصوص برخورد با این واحدها سبب از بین رفتن آنها نشده و همچنان وجود دارند و بدون رعايت ضوابط اقدام به فعالیت دارند و صنعت و اقتصاد را همواره تهدید می کنند.

وی یادآور شد تفاهم نامه مناسبی در این خصوص بین معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور منعقد شده و باعث شد تا در استان، کارگروه با ریاست سازمان جهاد کشاورزی برای برخورد با این واحد ها تشکیل شود و دستگاه قضایی نیز قول مساعدت و همکاری در این خصوص را داده است، لذا امیدواریم این واحدها در اسرع وقت ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سپاه، جهاد کشاورزی و دانشگاه های علوم پزشکی و نیروی انتطامی و دیگر دستگاه های عضو ستاد قدردانی نمود.


 
نظر شما
ادامه