کد خبر: ۴۷۳۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از صدور کد حلال برای کشتارگاه طیور شهرستان شیروان به منظور صادرات طیور کشتاری این کشتارگاه با برند حلال خب داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر اترک، «حجت الاسلام علیرضا دهقان»، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در سال 87 قانون توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی از طریق تولید محصولات حلال گوشت و بهداشتی در کشور مصوب و در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام دهقان با یادآوری این مطلب که در حال حاضر کشورهای مالزی و ترکیه در زمینه صادرات محصولات تولیدی با برند حلال در دنیا پیشرو هستند، عنوان کرد: در کشور ایران نیز وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد قدم های خوبی را در این زمینه برداشته اند اما این اقدامات سریع نیستند که لازم است به این اقدامات سرعت داده شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در سطح کشور برای کشتارگاه هایی که به منظور دریافت کد نظارت ذبح شرعی دارای شرایط هستند، برای آنها این کد صادر می شود، اعلام کرد: این اداره کل برای کشتارگاه طیور شهرستان شیروان که حائز شرایط بود کد نظارت ذبح شرعی برای صادرات طیور کشتاری این کشتارگاه با برند حلال را صادر کرد.

وی همچنین به کشتارگاه های دام استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این کشتارگاه ها هنوز سنتی هستند و ظرفیت کشتاری آنها پایین است، حائز دریافت این کد نشده اند.

حجت الاسلام دهقان افزود: درصورتیکه تنها کشتارگاه صنعتی استان نیز حائز شرایط شد، می تواند برای دریافت این کد اقدام کند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به ماده پنج قانون نظارت بر ذبح شرعی اشاره و اظهار کرد: در گذشته اجزای حرام حیوان حلال گوشت در کشتارگاه ها معدوم می شد و این در حالی است که با تصویب قانون یاد شده، دیگر اجزای حرام حیوان حلال گوشت در کشتارگاه ها معدوم نمی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در سطح کشور چند شرکت از حوزه نمایندگی ولی فقیه مجوز دریافت کرده اند تا اجزای احرام حیوان حلال گوشت را به منظور صادرات فرآوری کنند که در همین زمینه دو شرکت از طریق مزایده توانسته اند با همکاری با شهرداری بجنورد و مدیریت کشتارگاه های بخش خصوصی استان اجزای حرام حیوان حلال گوشت در کشتارگاه ها را جمع آوری کنند تا فرآوری و صادرات آنها در کارخانجات این دو شرکت انجام شوند.


 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر شیخ طبقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
1
در صنايع سوسیس و کالباس استفاده می شود منظور از صادارت به‌ خارج همان‌ بیرون کشتارگاه است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
سوداین صادرات جیب کدام آقازاده میرود آیا دامدار از صادرات وسودآن خبردارد یا موقع خرید دام که ظاهرحلال حیوان قیمت گذاری میشود این موارد لحاظ میشود ؟ رانت غیراین نیست دربی خبری همگان مزایده و..
نظر شما
ادامه