کد خبر: ۴۷۳۲۱


در حالی که دولتی‌ها هیچ پاسخی به درخواست دادستان تهران درباره ابهامات فروش اینترنتی نداده‌اند، با اعلام آغاز به کار یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی، شاهکار دیگری از شیوه فروش اینترنتی رونمایی شد و آن چیزی نیست جز فروش اجباری همزمان گوشت قرمز و مرغ!

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، ماه‌هاست با بروز مشکلات در بازار گوشت، دولت برنامه‌های مختلفی را برای مدیریت و کنترل بازار و تثبیت و کاهش قیمت‌ها اجرا می‌کند که تقریبا می‌توان گفت هیچ موفقیتی به دست نیاورده است.

وجود رانت در توزیع، خروج گوشت‌های تنظیم بازار از چرخه اصلی، ناتوانی در برخورد با گرانفروشان و متخلفان و ناتوانی در کنترل قاچاق دام زنده همگی از شکست دولت در مدیریت بازار گوشت و بسیاری دیگر از کالاهای اساسی حکایت می‌کند تا جایی که مراجع قضایی در سراسر کشور با محوریت دادستان مراکز استان‌ها مجبور شدند برای کمک به دولت، وارد عمل شوند.

یکی از راهکارهای دولت در روزهای اخیر برای بهبود وضعیت توزیع گوشت، فروش اینترنتی به وسیله چند سایت خصوصی بی‌نام‌ونشان بود که ناکامی این طرح با توجه به ابهاماتی که از همان ابتدا برای همگان روشن بود، قابل پیش‌بینی بود و چیزی جز ارتقای موقعیت این سایت‌ها و تبلیغ آن‌ها آورده‌ دیگری نداشت

گران‌فروش بودن این مجموعه‌های خصوصی، ضعیف‌بودن سایت در پذیرش همزمان انبوه مراجعه‌، از دسترس خارج شدن و ابهام در تعیین این سایت‌ها اشکالاتی بود که همزمان با معرفی آنها مطرح شد و حتی انتقاد دادستان تهران را هم به دنبال داشت و او از مسئولان دولتی خواست درباره اعطای اختیار فروش اینترنتی به این شرکت‌های خصوصی شفاف‌سازی کنند.

اما در حالی که دولتی‌ها هیچ پاسخی به این انتقاد و درخواست دادستان تهران نداده‌اند، صبح امروز با اعلام آغاز به کار یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی، شاهکار دیگری از شیوه فروش اینترنتی رونمایی شد و آن چیزی نیست جز فروش اجباری همزمان گوشت قرمز و مرغ!

باوجود اینکه که پیش از این، شرکت‌های خصوصی قبلی به لطف تبلیغات خاص، انبوه شهروندان را به سایت‌های خود کشانده بودند اما به بهانه عدم تأمین گوشت، حتی از تحویل یک کیلو گوشت هم عاجز مانده بودند، حالا یکی دیگر از این سایت‌ها که با همکاری دولت به این کار اقدام کرده است، ارائه "بسته پروتئین" را شیوه فروش خود معرفی کرده که طبق آن،‌ متقاضیان باید حتما 8 کیلو گوشت قرمز و سفید را به صورت همزمان خرید کنند.

به گفته مسئول این شرکت، متقاضیان باید در بسته‌ موردنظر،‌ 5 کیلو مرغ و 3 کیلو گوشت قرمز منجمد سفارش دهند و این یعنی بالا بردن حجم تقاضا و مصرف گوشت سفید و قرمز از سوی مردم که در کوتاه مدت شاید منجر به کاهش شدیدتر موجودی این کالای اساسی در بازار شود.


 
نظر شما
ادامه