کد خبر: ۴۷۳۰۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان 2 راهکار عقیم سازی و نیز معدوم کردن با استفاده از اتاق گاز را برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد در خوزستان پیشنهاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان در تالار شهید رجایی استانداری گفت: عقیم سازی سگ های ولگرد در دراز مدت می تواند در کنترل جمعیت سگ ها تاثیر گذار باشد اما اکنون برای کاهش جمعیت سگ های ولگرد و حفظ امنیت و سلامت مردم می توان با استفاده از اتاق گاز آنها را معدوم کرد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست این اداره کل به منظور مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزود: تقاضا داریم تا اعتباری به این اداره کل به این منظور اختصاص یابد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه در بحث امنیت غذایی کارهای زیادی در استان انجام گرفته ادامه داد: راه اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر پس از 24 سال یک کار بسیار ارزشمند در راستای تامین گوشت قرمز استان و کشور بوده است.

وی گفت: همچنین در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم کشتارگاه های سنتی آبادان و خرمشهر تعطیل شد که در بسیاری از موارد فرمانداران در تعطیل کردن کشتارگاه های سنتی مخالفت می کنند.

کنارکوهی ساماندهی دستفروشان را نیز در افزایش امنیت غذایی مردم تاثیر گذار دانست.

 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
اقای مدیر کل ........ ،راجع به زندگی موجود زنده اینگونه راهکار میدی...
حق حیات برای تمام موجودات است ،.........
پاسخ ها
همکار مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
متاسفانه صحبت مدیرکل خوزستان بشکل کامل منعکس نشده است ایشان پیشنهاد دادند که سگ های ماده بلاصاحب در شهرها جمع اوری ،عقیم سازی و مورد درمان و واکسیناسیون قرار بگیرند و رها بشوند و سگهای نر بلاصاحب جمع اوری و در پناهگاههای شهرداری نگهداری و مورد واکسیناسیون و درمان برای جلوگیری از بیماریهای مشترک قرار بگیرند ووقتی به سن خاصی رسیدند با استفاده ار اتاق گاز بشکل ترحم امیز اتلاف بشوند این روش درحال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است و تاثیر بسزایی در کنترل سگ های ولگرد دارد .
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اتاق گاز جنايته. در هيچ كشوري هم انجام نميشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
1
جالبه
خوب اگر قرار به یوتانازیا باشه دیگه چرا از همون واکسیناسیون و درمان میکنید ؟؟!! و هزینه میکنید
جالبه معمولا زاد و ولد رو برای ماده ها میدونن و عقیم سازی ماده خیلی سختره
این چه جور حرفیه اخه منطقی نیست
ماده عقیم و زندگی کنه
نر درمان و گاز داده بشه ؟؟
راهکاری اینه به مدیر کل بگید
شهرداری و پیمانکار شهرداری طی یه دوره ۱ ساله تمام یک های بلاصاحب رو جمع میکنند و میشه زدن بندی کرد و چندپناهگاه دایر کرد بعد حالا سگ های بیمار شدید رو میشه یوتانازیا کرد و سالم ها رو تو همون محل عقیم کرد ترجیحا نرها که دکتر دامپزشک راحت باشه
طی مدت ۱۰ تا ۲۰ سال عمر طبیعی سگ ها تمام میشه و خلاص
از طرفی میشه سگ های خوب رو برایشان متقاضی پیدا کرد و یا اینکه اون پناهگاه رو محل بازدید عموم بزارن منبع درآمد هم میشه (البته تو ایران نمیشه
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
چرا يك دكتر دستور قتل حيوانات را بايد در دستور كار قرار بده؟
حيواني كه سلامته و واكس خورده و عقيم شده چه ضرري براي جامعه داره؟ اين حيوانات ولگرد نيستند بلكه بيخانمانند. جاي اين حيوانات باهوش و زيبا بين خانواده هاست !
بر چيده شدن دامداريهاي صنعتي هم در حال حاضر در بسياري از كشورها مطرح شده و حتي در سوئيس يك دامداري صنعتي دائر نيست.
بزرگترين لطمه را به محيط زيست همين دامداريهاي صنعتي ميزنند و تازه اقاي دكتر تز گسترش دامداري هاي صنعتي را بميان ميكشند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
2
1
این مردم ایران سخته باهاشون کار کردند چند تا سگ تو شهر و تو پارک ها ببینند واویلا راه می اندازند چرا سگ تووشهر راه می رود بگیرنشون هم یک واویلای دیگه ، کسانی که دم از حمایت حیوانات می زنید بسم الله بیایید جلووسگها را بگیرید و امضا دهید اگر مشکل سگ گزیدگی و حیوان گزیدگی برای شهروندان پیش بیاید خودتان مسئولیت بهداشتیش را به عهده می گیرید دولت در حال حاضر نمی تواند انسانهای بی خانمان را جمع کند تمام تهران و جوبها پر از کارتن خواب و بی خانمان شده کسی نمی تواند اینها را جمع کند و سامان دهد و هزینه بالا دارد. حال انتظار دهید برای سگها که زاد و ولد بالایی دارند خانه درست کنند .و غذا دهند!!!!
دستور العمل سگهای ولگرد اینه که شهرداری سگهای بی صاحب ول را که خطر هاری و کیست هیداتیک دارندرا از بین ببرد. حالا دکتر پیشنهادی را دادند که که سگهای بیمار را با گاز که بی درد است انجام دهند و سگهای دیگر را عقیم . خیلی هم عالی
البته پیشنهاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
آقای محترم. این من و امثال شما هستیم که با ساخت و ساز های افسار گسیخته ما بافت خارج شهر به مناطق مسکونی تبدیل شده و این حیوانات زبان بسته به سمت ما نزدیک شدن. شمایی که در درجه اول مسئول درمان حیوانات هستی همچین نظری بدی از بقیه مردم چه انتظاری داریم؟؟ واقعا میفهمم که چرا جایگاه اجتماعی این رشته در کشور اینقدر پایین. ولی مسئول بلندگو به دست ما این چنین مصاحبه میکنه انتظار دارید بیطار و .... نشنویم از بقیه؟
محمد ابوالحسنی
|
Germany
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
2
وقتی کشتار سیستماتیک باشد و بصورت دستورالعمل بخشنامه شود حتما" باید افرادی با تفکر ایشان تا ان را جرا نمایند

بسیار متأسفم و شرمنده موجودات سرزمینم هستم با وجود چنین متولیانی که بجای کمک به انها دستور و نگرش قتل عام دارند ان هم بدون هیچ تحقیق و اماری بررسی شده

یک سؤال دارم تعداد سگها چند تا باشد زیاد نیست و ایا در این خصوص ما خلا اماری نداریم ؟؟؟
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
حرف های شما بسیار درست و متین هستند
در این خصوص از گاز های CO و CO2 استفاده میشه و به دلیل اینکه کنترل دارو های بیهوشی در حال حاضر نظارت خوبی نشده مناسب نیست که در دسترس پناهگاه ها هم باشه، سازمانی رو متهم نمیکنم ولی به هر حال مانیتورینگ دپوی دارو ها و میزان مصرف خیلی سخت هستش و زیر ساختی بنده ندیدم.

واقعا هم کار آماری هم نشده و مشخصا برای این موضوع نیاز به امکان سنجی اولیه داریم که ngo های دلسوز باید استارت بزنند کار رو

ولی بهترین راه حل این هستش که جمعیت های حمایتی که فعالیت های جدی دارند وارد عمل بشند و با سازمان همکاری داشته باشند و برای این عزیزان خانواده پیدا کنند.
هر چند این رو هم در نظر بگیرید تامین تسهیلات مالی برای این پروژه زود تامین نمیشه ولی زمان رو هم نباید از دست بدید
ناهید مینایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
3
من شک دارم چنین حرفهای ............ از دهان یک مقام مسول خارج شده است!
متاسفانه بجای آموزش رفتار صحیح با حیوانات شهری فقط دستورات کشتار صادر می شود.
حیواناتی که بیش از هزاران سال در کنار انسان زندگی مسالمت آمیزی داشته اند اکنون با غیر انسانی ترین راهکارها روبرو می شوند.
فرانک آذر
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
3
وقتی یه دامپزشک بعنوان کارشناس چنین تزی ازائه میده از اون راننده وانت شهرداری دیگه چه انتظاری میشه داشت.
متاسف و متاثرم برای این حیوانات زبان بسته کشورم.
خواجوی
|
United States of America
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
3
به طور معمول، پرسشگری و انتقاد را نسبت به نظری اعلام می کنند که دارای استدلال باشد. نظرِ حاوی استدلال اگر منطقی و عقلانی باشد، پذیرفته می شود و اگر هم نباشد می توان با طرح انتقاد، غیرمنطقی و غیرعقلانی بودن آن را اثبات کرد. آن چه توسط این مقام مسوول مطرح شده بیشتر حال و هوای ............. را القا می کند تا یک آدمِ تحصیل کرده در قرن بیست و یکم و دورانی که در آن در تمام دنیا بر زندگی تاکید می شود و نه مرگ!!! .............. آیا این خصوصیت در مورد زنده ماندن و زندگی کردن هم صدق می کند؟! به نظرم، این نظر و خبر به قدری فاقد ارزش های اخلاقی و معیارهای علمی است که حتی ارزش پرداختن بیش از این را ندارد.
ستیا علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
2
چرا همیشه اولین وراحت ترین والبته اقتصادی ترین راهکاری رو که به نظرتون میرسه انجام میدین .آیا این شمابودین که به این حیوانات حق حیات دادین که الان می خواین در موردشون تصمیم بگیرین .چرا متوجه نیستید که کشتن این حیوانات بیگناه تأثیرات منفی زیادی روی زندگی شما خواهد داشت .معلوم نیست تا کی ما باید اسم انسان رو یدک بکشیم ولی از اصول انسانی تهی باشیم .امیدوارم روزی برسه که همه جاندارن از شر ما انسانها در امان باشن .
مریم
|
United States of America
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
2
با سلام
وقت به خیر


ایا واقعا فکر کردین تعداد سگ های ایران اونقدی زیاده که دست به کشتار زدین

من به عنوان شهروند ایرانی از اینکه تعداد حیوان های ایران کم هست ناراحتم

چرا تو هر پارک و باغ و امامزاده
نباید چند سگ باشه
چند گربه باشه
چند کلاغ باشه
چند پرنده باشه

که نظاره گر طبیعت باشیم و بهمون ارامش بده؟؟

همنین کارهارو میکنین نژاد سگ ها در حال انقراضه


شما نه به سگ غذا میدین نه درمان میکنین نه واکسینه

اونوقت جاتون رو انقدر تنگ کرده؟؟؟؟؟|
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
2
تا کی باید شاهد ترویج جنابت و قتل در جامعه باشیم آن هم دوباره از طرف یک مدیر کل و دکتر (که سوگند به سلامت حیوانات یاد کرده اند. )
آیا جامعه ما بخصوص جنوب کشور با این همه مشکلات ظرفیت این همه خشونت را دارد ؟
آیا نمی شود مانند کشور ترکیه با نصب غذا خوری در خیابان و پر کردن آن ظروف توسط شهرداری و واکسیناسیون سگ و گربه های آزاد ، اقدام کرد ؟
امیدوارم جناب مدبر کل قبل از تجویز روشهای وحشتناك کنترل جمعیت سگها یک مقداری هم به فکر پيامد های روانی این کار باشند.
جناب دکتر لطفا یک بار دیگر سوگندنامه ات را بخوانید.

به نام خداوند جان و خرد
سوگند نامه دامپزشکی

اکنون که به پیشه مقدس دامپزشکی گام می نهم سوگند یاد می کنم، با محافظت از سلامت حیوانات و کاهش درد و رنج آنها، کوشش برای حفظ منابع حیات دام ها، تلاش در بهبود بهداشت همگانی و پیشبرد دانش دامپزشکی و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و حیوان، دانش علمی و مهارت های خود را در راستای مصالح جامع به کار گیرم. من در انجام وظایف حرفه ای خود همواره به وجدان، شرف و اصول اخلاقی علم دامپزشکی پایبند خواهم بود.

تعهد می کنم همواره برای پیشبرد روزافزون دانش و شایستگی حرفه ای خود کوشا باشم.
حامی حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
1
آخه ........... چطوری دستور و پیشنهاد قتل صادر میکنه.باید حتما حامیان عزیز برخورد جدی با ایشان انجام دهند
سمیه
|
United States of America
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
1
واقعا شرم اوره توسل کردن به کشتن حیوانات که نمیتونند از خودشون دفاع کنند . و خجل تر از این که به خاطر سوء مدیریت نمیتونیم حیوانات این سرزمین کنار ما زندگی کنند و حق حیات داشته باشند تا کیییی میخواید به این رفتار هاااا ادامه بدیم ؟!!!!!!
نا امید نمی شیم یه روزی انشاءالله خواهد رسید حیوانات از جمله سگ هااا این سرزمین در ارامش رندگی خواهند کرد
محمدرضا باقرپور
|
Germany
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
4
متأسف شدم؛ تا کی باید این سگ کشی ادامه داشته باشد؟ معدوم کردن سگ ها، به هر بهانه ای که باشد، چه با ترحم، چه بی ترحم، چه بعد از بیهوشی که معمولاً در همان نوشته روی قرارداد مرگ باقی می ماند، چه قبل از بیهوشی و به هر طریق دیگر، با دست آویز قراردادن حفظ بهداشت و مواردی از این قبیل، یک عمل خشونت آمیز بوده و محکوم است و هیچ توجیه علمی، عقل، منطقی، شرعی و عرفی هم ندارد. اینجانب، به عنوان یک شهروند ایرانی، برای جلوگیری از تداوم چنین حرکاتی که گاهی اتفاق می افتد و خبرساز می شود و باعث ناراحتی عده زیادی از مردم می شود، تقاضای اقدام فوری و عاجل دارم از مسؤولان دلسوز که حتما واقف هستند که چنین حرکاتی، باعث رواج خشونت در بین مردم می شود، ..................... جلوی چنین اقداماتی در استان های دیگر نیز گرفته شود. اکثر مراجع تقليد در پاسخ به استفتای اتلاف سگ ها، اعلام کرده اند: چنين اقدامي، روا نيست و آن را جايز ندانسته اند؛ چه طور یک عده به خود جرأت کشتن یک حیوان را می دهند و آن را در رسانه ها هم منعکس می کنند؟! چرا یک عده مسؤولان ......... بدون توجه به شرایط روحی هموطنان، دست به کشتار سگ ها می زنند و صریحاً آن را بیان می کنند؟ جلوی این کار باید سریعاً گرفته شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
0
1
وقتی یه مقام مسؤل که تحصیلکرده هم هست جای سرو سامون دادن این حیوانات بیگناه که بزرگترین گناهشون اينه که تو کشوری بدنیا میان که مردمش فرهنگ رفتار با این حیوانات را ندارن،یه همچین راهکاری رو ارائه میده،بایدم مردم عادی این زبون بسته ها رو ببندن به ماشین،دارشون بزنن،با تیر بزننشون و ....،کشتن اینا با کشتن انسانها هیچ فرقی نداره
نظر شما
ادامه