کد خبر: ۴۷۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

 


رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: یک عقاب تالابی که در حالت ضعف شدید به اداره محیط زیست تحویل داده شده بود پس از یک هفته درمان، مراقبت های ویژه و بازیابی کامل قوای جسمی در طبیعت شوشتر رها شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهروز نجاتی» دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار اینا اظهار داشت: این عقاب از گونه های کمیاب و حفاظت شده سازمان محیط زیست و در شرف تهدید اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت است.

وی افزود: این عقاب قادر به غذا خوردن نبود اما با هماهنگی معاونت طبیعی اداره کل برای درمان به یک تیم بازپروری و درمان در اهواز تحویل داده شد و به مدت یک روز در دانشکده دامپزشکی اهواز تحت سرم درمانی و مراقبت های ویژه قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: این عقاب در مدت زمان یک هفته توسط تیم بازپروری مورد تیمار، تغذیه و مراقبت قرار گرفت و پس از اطمینان از بازیابی کامل سلامت، بازگشت قوای جسمی و قدرت پرواز در اراضی اطراف استخرهای پرورش ماهی کارون رها شد.

عقاب تالابی یا خال ‌دار بزرگ، نام علمی(Aquila clanga)  گونه‌ای پرنده شکاری از تیره عقابیان و راسته شاهین‌ سانان است که پرهای پرواز آنها تیره یا دارای سایه ‌ای روشن‌ تر از دیگر پرها است و رنگ بخش‌های زیرین و بالایی بدن آنها در پرنده بالغ قهوه‌ای تیره است

این پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده است و بنابراین، باید برای حفاظت آن به خصوص از مناطق تولید مثل این پرنده، اقدامات جدی صورت گیرد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
محیط زیست مجوز شکار برای ارضا به قول خودشان غریزه
حیوان کشی برخی از افراد سادیست صادر نکند خیلی عالی می شود.
بوم گردی و گشت و گذار در طبیعت با هدایت محیط بانان
عزیز بهترین جایگزین برای شکار کردن جانوران است.

اگر در طبیعت دخالت نکنیم خودش به بهترین شکل
در صورت تولیدمثل بیش از حد گونه ای خاص آن را به تعادل باز می گرداند.
همچنین شکارچیان کثیف وقتی مجوز حیوان کشی را از محیط زیست گرفتند خوی درندگی شان شعله ور شده و به هر جانوری که دست شان برسد شلیک می کنند!
نظر شما
ادامه