کد خبر: ۴۷۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
سازمان دامپزشکی درباره تمام فعالیت باغ وحش ارم از جمله کوتاهی‌هایی که صورت گرفته و غذای آلوده‌ای که به حیوانات داده شده باید پاسخگو باشد / دامپزشکی درباره غذای آلوده‌ای که به حیوانات باغ وحش از جمله ببر سیبری داده شده، باید پاسخگو باشد ...
mohamj

حکیم مهر - در پی ضعف شدید اطلاع‎رسانی سازمان دامپزشکی کشور ، برای چندمین بار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که خود باید در پروژه مرگ ببر وارداتی پاسخگو باشد و از مردم به دلیل عدم توانایی در مدیریت این پروژه و شکست آن عذرخواهی کند - که البته اینکار را هم نمی‎کند - سازمان دامپزشکی را آماج انتقادات خود قرار داد!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش ارم با دامپزشکی بوده است، گفت: دامپزشکی درباره غذای آلوده‌ای که به حیوانات باغ وحش از جمله ببر سیبری داده شده، باید پاسخگو باشد.

محمد جواد محمدی زاده که برای بازدید به منطقه حفاظت شده ورجین رفته بود،‌ درباره وضعیت اتفاقاتی که در باغ وحش ارم در پی یکدیگر رخ داده است، گفت: فعالیت باغ وحش ارم زیر نظر محیط زیست است و ما به دلیل بیماری‌هایی که وجود دارد اجازه فعالیت را نداده و نمی‌دهیم.

وی در ادامه گفت: محیط زیست اصرار دارد تا زمانی که سلامت حیوانات و واگیردار بودن بیماری‌ها برای انسان‌ها مشخص نشود فعالیتی در باغ وحش ارم صورت نگیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: مسئولیت سلامت حیوانات باغ وحش ارم با سازمان دامپزشکی است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: محیط زیست 2 ببر در باغ وحش ارم داشت که یکی از آنها از بین رفت اما ببر ماده در وضعیت خوبی قرار دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا مکان مناسبی را برای ببر ماده در نظر گرفته و نسبت به انتقال آن اقدام کنیم.

هنوز تصمیمی برای انتقال ببر ماده گرفته نشده است
------------------------------------------------------------------

وی در پاسخ به این پرسش که قصد دارید ببر ماده را به کجا منتقل کنید؟ تصریح کرد: هنوز این مسئله در دست بررسی است؛ اگر زیستگاه میانکاله آماده شده بود این انتقال صورت می‌گرفت اما چون میانکاله آماده نیست احتمال دارد برای مدت موقت به محلی مانند پارک پردیسان منتقل شود.

محمدی زاده با اشاره به از بین رفتن 3 شیر باغ وحش ارم، افزود: سازمان دامپزشکی درباره تمام فعالیت باغ وحش ارم از جمله کوتاهی‌هایی که صورت گرفته و غذای آلوده‌ای که به حیوانات داده شده باید پاسخگو باشد.

دامپزشکی باید درباره مرگ ببر و شیرهای باغ وحش ارم پاسخگو باشد
--------------------------------------------------------------------------------------

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تأکید کرد: مراقبتی در زمینه سلامت غذای حیوانات باغ وحش صورت نگرفته و محیط زیست این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی باید در این رابطه و اتفاقاتی که رخ داده پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: البته مسئولان دامپزشکی مدعی هستند که دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران طرف قرار داد بوده است که این مسئله به ما ربطی ندارد و قصد دخالت در این مسئله را نداریم.

محمدی‌زاده ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است این است که سازمان دامپزشکی با تمهیدات مناسبی از چنین حوادثی جلوگیری کند که به دلیل غذای آلوده شیر‌ها و ببرها از بین نروند.

وی در ادامه تأکید کرد: هنوز تصمیم قطعی درباره ببر ماده نگرفته‌ایم اما اولین گزینه پیشنهادی پارک پردیسان است و همچنان بررسی‌های همه جانبه ادامه دارد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک محیط زیست
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
0
0
اقای دکتر انوقت که .......... گرفته بودی و ........ باید فکرش را برای غذاشان هم میکردی هرکی جا شما بود یا استعفا داده بود یا عوض شده بود
سلیمی
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
0
0
سازمان دامپزشکی برای کشتار و بسته بندی گوشت تک سمی جهت مصارف ویژه مجوز میدهد ولی مگر باغ وحشی که پروانه اش را از محیط زیست گرفته ، گوشت مجازتهیه کرده است.اگر الاغها را خودشان کشتار کرده اند پس مدیریت باغ وحش و محیط زیست به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی باید مجازات شوند(بدلیل کشتار غیر مجاز در خارج از کشتارگاه) و اگر گوشت قاچاق بدون مهر خریده اند پس باید «هر کی هندونه میخوره باید پای لرزش بشینه»
نظر شما
ادامه