کد خبر: ۴۷۲۲۷


معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ترخیص ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار کیلوگرم گوشت قرمز از گمرکات کشور خارج از تشریفات گمرکی خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به  به نقل از گمرک، «مهرداد جمال ارونقی» با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار کیلوگرم گوشت از گمرکات کشور در حال ترخیص است، گفت: این میزان گوشت طی بیش از ۴۰ فقره اظهارنامه به گمرکات آستارا، غرب تهران، شهید رجائی بندرعباس، فرودگاه امام خمینی (ره) و…. اظهار و تمامی تشریفات گمرکی آنها در مسیر سبز و خارج از نوبت انجام پذیرفته و این محموله ها در حال حاضر آماده خروج از گمرک است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران ادامه داد: علی‌رغم اینکه تعدادی از این اظهارنامه‌ها ظرف روز جاری به گمرکات اجرائی اظهار شده است، ظرف امروز با بررسی گمرک و اخذ مجوزهای قانونی برای این محموله‌ها پروانه ترخیص الکترونیکی صادر شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در مورد انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی نداشته و تمامی گمرکات مجاز به انجام تشریفات گمرکی این کالاها به صورت شبانه روزی آماده خروج این کالاها از گمرک هستند، افزود: چنانچه اعتبار مجوز ثبت سفارش این کالای اساسی منقضی شود، گمرک مجوز صادره اولیه را جهت اظهار پذیرفته و نیازی به تمدید اعتبار این مجوزها نیست.

ارونقی گفت: میزان گوشت وارده و درحال تخلیه در اماکن گمرکی و مناطق ویژه در خور قابل توجه و کافی بوده و آمار اقلامی که ظرف چند روز آینده به گمرکات کشور اظهار خواهند شد، متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسئول در گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: طبق تأکیدات و پیگیری های وزیر امور اقتصادی و همچنین رئیس کل گمرک ایران تشریفات گمرکی کالاهای اساسی در حداقل زمان ممکن صورت می‌گیرد و خروج این کالاها از گمرکات کشور به صورت شبانه روزی است.

 
 
نظر شما
ادامه