کد خبر: ۴۷۱۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

طی نشست هم اندیشی در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی مسئولین این اتحادیه ها بر ایجاد وحدت و همدلی در بخش تولید و همسویی بخش دولتی با بخش خصوصی تاکید کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این نشست پس از سخنرانی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، ابتدا «دکتر احمد سلحشور» رییس انجمن صنفی کشتارگاه های طیور پشت تریبون رفت و گفت: توجه به اهداف و بلوغ انقلاب و اعتقاد به باورهای ارزشمند عظیم مردم، بایستی به نقش بخش دولتی و خصوصی پرداخته شود و در این زمینه بررسی های لازم و حمایت های کافی انجام شود.
وی افزود: در شرایط سختی قرار گرفته ایم و همه با تمام گرایش ها و نگرش ها در یک کشتی نشسته ایم و عملکرد تک تک ما با سرنوشت همه جامعه در ارتباط بوده و همگرایی و وحدت نیاز اصلی جامعه امروز است.
سلحشور عنوان داشت: اختلافات بایستی در درون خانواده حل شود و به بیرون راه نیافته و دشمن از آنها با خبر نشود چه بسا که از پس همین اختلافات ضربه های مهلکی را بخواهند وارد کنند.
سلحشور اظهار داشت: با برنامه ریزی هدفمند می توان در شرایط کنونی به پیروزی دست یافت و ما در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت ها که هر هزینه ای را برای نابودی نظام بکار می برند هستیم و پسندیده نیست آب به آسیاب دشمن بریزیم.
وی اعلام داشت: مدیران دامپزشکی از راس هرم در سازمان تا ادارات کل در حوزه های متعدد کمک های بسیاری به تولید کرده اند و از اصول بهداشتی خود نیز هیچ گاه کوتاه نیامده اند.
سلحشور گفت: حذف دستورالعمل های زاید از بهترین اقدامات سازمان دامپزشکی بود که کمک شایانی به تولید کرد.
وی اذعان داشت: بعضا به دلیل نظارت های بهداشتی خسارت های سنگینی به ما وارد شده اما همواره به اصول بهداشتی دامپزشکی احترام گذاشته و خواهیم گذاشت.
در ادامه این نشست «مهندس حسن سلیمی» رییس اتحادیه دامداران استان نیز افزود:  امروز میانگین وزنی بره های تولید شده در استان از 16 کیلوگرم به 24 کیلوگرم رسیده و این شاخص و دستاورد بزرگی است در حوزه تولید.
وی گفت: تقاضاهایی زیادی برای تولید دام سبک داریم و این مهم ایجاب می کند با پتانسیلی که داریم بایستی برنامه ریزی هدفمند تری در این حوزه صورت گیرد.
سلیمی یادآور شد: در اقصی نقاط استان در حال توسعه صنعت پرورش دام سبک هستیم تا به سیاست های تنظیم بازار هم کمک کنیم. وی افزود: باید تشکل ها را بیش از پیش باور کنیم و در حوزه های مختلف آسیب شناسی شوند و برنامه ریزی ها به سمت وحدت و همگرایی باشد.
سپس «مهندس موسوی نژاد» رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان نیز اظهار داشت: با توجه به اوضاع کنونی نیاز به حمایت از مرغدار داریم.
وی با انتقاد از برخی سیاست ها در حوزه تولید گفت: در حالی که تولید در کشور به اندازه کافی هست واردات 20 هزار تن تخم مرغ چه معنایی دارد؟
وی افزود: طی دو ماه گذشته مجبور شدیم دو ملیون قطعه مرغ تخم گذار را راهی کشتار گاه کنیم آن هم به دلیل عدم توجیه اقتصادی تولید و واردات بی رویه تخم مرغ.
موسوی نژاد یادآور شد: 26 میلیون قطعه در سال گذشته نابود شد ولی با تدابیر دامپزشکی استان در خراسان رضوی کمترین تلفات را داشتیم.
وی عنوان داشت: توان تولید در استان و حتی صادرات را داریم و با توجه به کاهش رخداد بیماری ها لازم است صادرات تخم مرغ و پولت آزاد شود.

«مهندس محمد پور» دبیر انجمن صنفی کشتارگاه های طیور استان به عنوان آخرین سخنران این نشست گفت: 16 کشتارگاه طیور در استان داریم که 450 تن گوشت مرغ هر شب از این واحدها استحصال می شود و 7000 نفر اشغال مستقیم و غیر مستقیم در این بخش وجود داشته و نیز12000 کامیون حمل کننده مرغ گوشتی نیز در این حوزه فعالیت دارند.

وی گفت: قبل از انقلاب هیچ کشتارگاه صنعتی طیور نداشتیم ولی الان 16 کشتارگاه صنعتی داریم.
او با تقدیر از دامپزشکی استان به جهت همکاری با کشتارگاه ها یادآور شد: امروز همه واحدها دارای پروانه بهداشتی هستند.
محمدپور افزود: دیدگاه های ما همواره از طرف دامپزشکی پی گیری شده و ما نیز همواره خود را تابع موازین بهداشتی دامپزشکی می دانیم.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی کشتارگاه های طیور دراستان یادآور شد: هر شب 40 تن خون در کشتارگاه های استان تولید شده و 12 تن سر مرغ هر شب به ضایعات می پیوندد که علاوه بر سایر قسمت های لاشه کشتار شده لازم است صنایع تبدیلی برای این فرآورده ها انجام شود تا این فرآورده ها به ضایعات تبدیل نشود. 

در پایان این جلسه که با پرسش و پاسخ همراه بود و با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان، معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران کل پشتیبانی امور دام و عشایری استان برگزار شد، از آقایان فریدون باقری در بخش کارخانجات خوراک دام، سعید صالحی در بخش مزارع مرغ مادر و آقای خزایی به عنوان پرواربند نمونه تقدیر و لوح اهدایی رییس سازمان دامپزشکی کشور به این برگزیدگان اهدا شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
تا زمانی که وزارت جهادکشاورزی به سیاست غلط فعلی یعنی تحت فشار قرار دادن دامداران و مرغداران به دلیل دادن یارانه های نیم بند خوراک دام و ایجاد محدودیت های گوناگون ادامه می دهد هیچ امیدی به اصلاح اساسی امور نیست و از سازمان دامپزشکی هم که نقش الزامی بهداشتی و اعتبار آفرین برای تولیدات دامی دارد هیچ کاری ساخته نیست!

بایستی تولیدکنندگان را آزاد گذاشت و جهادکشاورزی به جای دادن یارانه رانت و فسادآفرین آن را مستقیما با خریدن گوشت و مرغ از بازار آزاد به خود مردم بدهد.
نظر شما
ادامه