کد خبر: ۴۷۱۷۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:
«امیر خجسته» افزود: اینکه می‌گوییم روزی ۵۰ هزار گوسفند وارد کشور می‌کنیم افتخار نیست بلکه یک آسیب برای کشور است ...
 
 

حکیم مهر: عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت : اینکه می گوییم روزی ۵۰ هزار گوسفند وارد کشور می کنیم افتخار نیست بلکه یک آسیب برای کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اعتماد، «امیر خجسته» با انتقاد از افزایش قیمت گوشت، تاکید کرد: باید قیمت گوشت ۱۰۰ هزار تومان باشد؟ این چه کنترل و تثبیت بازاری است؟ اوضاع را رها کرده ایم و دلال ها بازار را مدیریت می‌کنند. در حال حاضر کشورهایی مانند اسرائیل، عربستان، امارات و آمریکا داخل کشور را مدیریت می کنند. آنها سرمایه های ما مانند گوسفند مولد را از کشور می برند و با این شرایط در سال آینده قطعا با قحطی گوسفند و گوشت قرمز مواجه خواهیم شد .

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، ادامه داد: مسئولان ما یا خواب هستند یا خود را به خواب زده اند. اینکه می گوییم روزی ۵۰ هزار گوسفند وارد کشور می کنیم افتخار نیست بلکه یک آسیب برای کشور است. مسئولین کشوری و وزارت جهاد کشاورزی بجای اعلام این مسئله، کنترل کنند که روزی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گوسفند از کشور خارج نشود.

خجسته گفت: با قاچاق گوسفند مولد برای سال آینده با کمبود گوشت قرمز مواجه می شویم که قابل تحمل نیست. آقایان دچار خواب غفلت هستند. ما مشکوک هستیم که چه کسی در حال مدیریت بازار است و زمانیکه این مورد را می گوییم آقایان ناراحت می شوند .
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
1
شما که مسئولی چیکار کردی؟؟؟ همه مسئولین یاد گرفتن فقط هشدار بدن.بابا مردم چرا اینقدر مسئولین رو ناراحت میکنید همش دارن هشدار میدن. رییس جمهور هشدار میده، رییس مجلس هشدار میده، نماینده هشدار میده وزیر هشدار میده. ای کاش بجای اینقدر سخنرانی و مصاحبه دردی از دردهای مردم رو درمان میکردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
1
پیش بینی حضرتعالی را بزرگان دامپزشکی 30 سال پیش متذکر شدند ولی از انجاییکه روند تخریب سیستم و صنعت دامپروری کلا توسط جهاد بطور حساب شده برنامه ریزی شده بود افراد دلسوز همگی کنار کشیدند چرا که قدرت دلالن مخرب انقدر زیاد بود که توان مقابله با انها را نداشتند. جنابعالی خود بهتر میدانید که علت این مشکل ریشه ور کجا دارد. بنده بعنوان یک دانشگاهی کلینیسین خدمتتان عرض میکنم فساد دلال ها انقدر زیاد است که تا ریشه کنی قطعی دامپوروری انها دست بردار نیستند. واین وظیفه جنابعالی است که بطور جد ریشه این فساد را مشخص نماییدِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
2
یک مثالی در اقتصاد هست که میگن سود مثل چاله میمونه و پول مثل آب!
یعنی همون جوری که شما وقتی آب رو در محلی بریزی آب اتوماتیک وار به سمت گودترین جا کشیده میشه، پول هم همینطوره و اتوماتیک وار به سمت جایی که سود وجود داره کشیده میشه.
خواه این سود در قاچاق مواد مخدر باشه یا سیگار یا واردات ماشین یا دلار یا طلا یا سیم کارت تلفن یا گوشی تلفن یا هر چیز دیگه ایی.
بنا بر این اصل، اصل دوم هم در اقتصاد به میدان میاد و اون هم اصل عرضه و تقاضا است. یعنی این دو باید در حالت طبیعی به تعادل برسند. هر گونه دخالت دولت به دلیل وجود فساد و به دلیل کندی و ناکارآمدی اون در طول تاریخ به شکست محکوم شده. تنها راه این قضیه یا اصلاح برابری ارزش دلار و ریال و قدرت خریده و یا آزاد گذاشتن قیمت گوشت و اون رو به دست عرضه و تقاضا سپردن.
الان در این مملکت قیمت گوشی 1 میلیونی 3 میلیون شده. قیمت پسته 60 هزار تومانی 200 هزار تومان شده. قیمت ساندروی 55 هزار تومانی 130 هزار تومان شده. دلار 3700 تومانی 12 هزار تومان شده و .... خوب چه جوریه که میخوایید گوشت قیمتش همونقدر بمونه؟؟؟ زور زیادی میزنید. ولش کنید مثل بقیه اقلام خودش به تعادل میرسه با توجه به ارزش ریال و قدرت خرید مردم. اینقدر هم آبروی ملت رو نبرید و سوژه دست خارجی ها ندید. هر وقت تونستید همه چی رو به قیمت سابقش برسونید این هم ارزون میشه در غیر اینصورت من بدو آهو بدو !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
خواب نیستند ............ و بی لیاقت هستند.افرادی که بدون صلاحیت وارد دانشگاه میشوند و با پارتی و خانواده ...... و ..... و... سمت میگیرن بدون اینکه اصلاحیت داشته باشند وحتی اندازه جلبک ....... ندارند و از مردم ساده مملکت نهایت سو استفاده را میکنند به امید خدا روزی ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
بایستی میلیارد دلار یارانه ای را از حلقوم دلالان رانت خوار گرگ صفت بیرون کشید و اگر می خواهید واقعا یارانه بدهید آن را به شکل کارت اعتباری پروتئین برای مردم در نظر بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
همین الان هم با قحطی روبه رو شدیم وقتی گوشت با کارت ملی توزیع میشه و مردم باید صف بکشن یا زنبیل بذارن ینی قحطی گوشت
دستتو در بیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
دوستان،اداره ایران الان به جایی رسیده که باید مواظب باشید از دولت پاتک زیاد نخوریم چه برسه به اینکه انتظار آبادانی و اصلاح و رسیدگی داشته باشیم.الان دست دولت رفته تو جیب مردم اونم تا چه حد!!!
نظر شما
ادامه