کد خبر: ۴۷۱۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر


کشورهای متعدد پس از انتشار یک فیلم مستند که کشتار گاوهای بیمار را نشان می‌داد، واردات گوشت گاو از لهستان را کاهش دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، یک خبرنگار پس از این که به یک کشتارگاه در خارج از شهر ورشو راه یافت، ماه گذشته تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد دام‌های بیمار کشتار شده و برای مصرف انسانی فرستاده می‌شوند.

رئیس دامپزشکی لهستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تیمی از بازرسان اتحادیه اروپا روز دوشنبه وارد ورشو شدند تا به تحقیقات در خصوص این گزارش‌ها بپردازند.

مدیر انجمن گوشت لهستان نیز به خبرنگاران گفت: هیچ کشوری واردات گوشت گاو از لهستان را لغو نکرده است اما بسیاری از کشورها وارداتشان را محدود کرده‌اند.

لهستان سالانه حدود ۵۶۰ هزار تن گوشت گاو تولید می‌کند که ۸۵ درصد آن به صادرات اختصاص دارد.

جین آردانوفسکی، وزیر کشاورزی لهستان اظهار کرد یک مورد بیش از حد مورد اغراق قرار گرفته و اکنون وجهه گوشت و مواد غذایی لهستان در سراسر جهان را مخدوش کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک انجمن تولیدکنندگان گوشت گاو اعلام کرد قیمت داخلی گوشت گاو در روزهای اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و اگر همین روند ادامه پیدا کند، ممکن است تولیدکنندگان لهستانی حداکثر ۶۰۰ میلیون زلوتی (۱۶۰.۲۷ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۹ ضرر کنند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
قابل توجه معاون محترم درمان سازمان دامپزشکی
که بر طبل پوسیده دامپزشکی یعنی فقط درمان گاو و گوسفند و طیور تولیدی و نفش سازمان در سلامت غذایی، بهداشت و سلامت انسان و مبارزه با زئونوزها را بخش بسیار کوچکی از دامپزشکی قلمداد می فرمایند؟؟!

ایشان متوجه نیستند که اگر بر سلامت غذایی دامها مهر تایید سازمان دامپزشکی نخورد هیچ کس دیگر این گوشت را نخواهد خرید و دامداران و مرغداران نابود خواهند شد.
دامپزشکی یک رشته بسیار پیچیده و چند بعدی است که اشراف به آن کار هر کسی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
نگاه کنید کشوری به کوچکی لهستان سالی 560 هزار تن
گوشت قرمز تولید می کند! و 85 درصد ِآن صادراتی است.

آن وقت به دلیل سوء مدیریت شدید معاونت امور دام وزارت ضعیف جهادکشاورزی ایران سالی 850 هزار تن گوشت قرمز تولید می کند و اینچنین هم دچار بحران گوشت شده است!
نظر شما
ادامه