کد خبر: ۴۷۱۷

حکیم مهر - سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: توجه به ارزش‌های دینی و مسائل مربوط به ذبح در کشتار حیوانات حلال گوشت به طور جدی باید صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد باقر لیاقتی با اشاره به صنعت کشتار دام و صنایع وابسته اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه فاصله بین مباحث ارزشی در بحث کشتارگاه‌ها با بینش‌های دینی دانشگاهی کم شده است، باید این توجه و تعامل بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مسائل شرعی و رعایت آن در ذبح و کشتار اسلامی است می‌خواهیم در دانشگاه‌ها با این مسائل شرعی آشنایی هرچه بیشتری صورت پذیرد.

وی درباره جایگاه ایران در زمینه ایجاد برند در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی ابراز کرد: در بحث برند در مقایسه با کشورهایی از جمله مالزی و ترکیه عقب هستیم اما در سال‌های اخیر تلاش خوبی شده است که در سال88 یک بررسی در خصوص استانداردها شد و قانونی در این زمینه تبیین شد که جایگاه خوبی برای برند حلال در ایران انجام شود.

لیاقتی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 900 کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌ها صنعتی عموما مربوط به طیور و کشتارگاه‌های سنتی مربوط به دام است که زیر نظر شهرداری‌هاست و به صورت کامل از نظر شرعی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 500 ناظر در سراسر کشور داریم که امر نظارت را در کشتارگاه‌ها انجام می‌دهند و در کشتارگاه‌های نیمه دام و طیور حجم کشتار کم است و ناظران به صورت مقطعی حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که رسالت اصلی اطمینان بخشی مسائل شرعی در ذبح دام است، اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان اطلاع‌رسان امر شرعی آن طور که باید نقش خود را ایفا نکرده‌اند که امیدواریم در این بخش بتوانند مفیدتر واقع شوند.

 

گفتنی است این خبر در حالی در خبرگزاری ایسنا منتشر شده که دقیقاً با همین متن و به همین صورت آذرماه سالجاری منتشر شده بود!

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه