کد خبر: ۴۷۰۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

با فراگیری سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه، مناطق و روستاهای اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر دچار سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، به دنبال وقع سیل در برخی از شهرستان های استان مدیر کل دامپزشکی خوزستان به همراه کارشناسان دامپزشکی به دامداران خسارت دیده خدمات رایگان ارائه کردند.

 «دکتر مصطفی کنارکوهی» با حضور در شهرستان هویزه گفت: عوارض سیل موجب ایجاد شرایط مناسب برای افزایش آلودگی دام‌ها به بیماری‌های انگل داخلی و خارجی بدن دام‌ها و ابتلای دام‌ها به بیماری‌هایی نظیر پنومونی‌ها، پاستورلوز و کاهش مواد معدنی و ویتامینه می‌شود .

دکتر کنارکوهی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی دامداران، دامپزشکی استان بعد از وقوع سیل آمادگی لازم را دارد تا خدمات رایگان در اختیار دامداران و روستائیان قرار دهد و بر آمادگی لازم برای همکاری در مایه کوبی، درمان حمایتی داروئی و همچنین مشارکت نسبت به جمع‌آوری و نظارت بر دفن بهداشتی و اصولی دام‌ها به جهت کنترل و پیشگیری از بروز عفونت‌های ثانویه تاکید کرد.

وی بیان داشت: دامداران شهرستان های سیل زده از چرای دام‌های خود در مسیر سیل و در زمان بارندگی در مراتع جدا خودداری کرده و حتی‌الامکان دام‌های خود را در اماکن مطمئن دامی نگهداری کنند و دامداران هر چه سریعتر نسبت به تامین علوفه مناسب و آب شرب در دامداری اقدام نمایند .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
1
1
چقد تبلیغ
پاسخ ها
دامپزشک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
ما ایرانیها یکی هم که کمک بکنه میگیم تبلیغ اگه کمک نکنه میگیم بیخیال!!!!!!! جهان سومی یعنی این !! بیکار تو ذوق زن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
خوب تبلیغ میکنی پرکار خوش ذوق
نظر شما
ادامه