کد خبر: ۴۶۹۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر


حکیم مهر: یک دکتر دامپزشک گفت: باید قانونی جامع به منظور جلوگیری از سوء استفاده های مالی برخی از افراد تحت عنوان حمایت از حیوانات آسیب دیده و مدیریت کمک های مردمی تدوین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر احمدرضا الهیار ترکمن» افزود: در فضای مجازی تعداد بسیار زیادی از حیوانات بی سرپرست یا بد سرپرست دیده می‌شوند که هر روزه در حال آگهی شدن برای صاحب جدید یا حداقل نگهداری موقت هستند، در همین راستا برخی از افراد نیز به این حیوانات ترحم می‌کنند و در درجه اول بیماری‌ها را درمان می‌کنند ولی به علت گران بودن داروها و خدمات دامپزشکی، اغلب در همین بخش متوقف شده و اقدام به رها کردن حیوانات در محیط شهری می‌کنند.

این دامپزشک تصریح کرد: اگرچه برخی از افراد با توجه به موقعیت خود می توانند تعداد محدودی را تا بهبودی کامل حیوان نگهداری ‌کنند ولی واقعیت این است که برخی نیز از همین راه کسب درآمد کرده و با سوء استفاده از احساسات مردم، آن هم در فضای مجازی اقدام به جمع آوری مبالغ هنگفتی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از حامیان خاموش با تلاش فراوان سعی در حمایت از حیوانات می کنند اما تعدادی افراد سودجو، با ایجاد فضای احساسی و تاثیرگذاری روانی، جامعه را به سمت دیگری سوق می‌دهند که با نام حیوانات تنها کام خود را شیرین می کنند.

این دامپزشک تاکید کرد: در بیشتر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، مسیری برای ایجاد یک حقوق اولیه برای حیوانات وجود دارد و با توجه به شرایط و عوامل مداخله ای شهرها در محیط زیست، حداقل‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ و بهبود شرایط همزیستی با انسان، قوانین مختلف و حتی ردیف بودجه ای دولتی مشخصی در نظر گرفته شده که به نام حقوق حیوانات (Animal Rights) شهرت دارد، این درحالی است که در کشور ما نیز نیاز به یک قانون جامع و درگیر کردن گروههایی نظیر دامپزشکی، مدیریتی و مدیریت بودجه  نیاز است تا به شکل مناسب اقدام به متمرکز کردن کمک‌های مردمی برای حمایت از حیوانات کند.

وی اظهارداشت: حمایت از حیوانات شهری تنها وظیفه دوستداران محیط زیست و شهروندان نیست بلکه شهرداری و دولت نیز باید با اختصاص ردیف بودجه های مشخص، بخشی از حمایت های لازم از حیوانات بی سرپرست و آسیب دیده شهری را بپذیرد.  

الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: شکی نیست که هزینه های دامپزشکی بالاست و دوستداران محیط زیست و حامیان حیوانات نمی توانند به تنهایی از عهده هزینه های آن برآیند و در این بین بارها دیده شده که کمک های مردمی در مسیر دیگری قرار گرفته و به همین خاطر زمان آن رسیده تا قانون مدونی برای مدیریت بودجه مناسب و متمرکز کردن کمک‌های مردمی تدوین شود تا جلوی سوء استفاده‌های مالی تحت پوشش حمایت از حیوانات گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
5
خوب که بالاخره یه دامپزشک مدافع حقوق حیوانات که حرفش نوشته بشه تو رسانه تون دیدیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
4
کجای هزینه های دامپزشکی بالا است !!؟؟ مشکل در این است که جان و سلامتی حیوان در نظر این حامی نماها ارزش چندانی ندارد که لازم باشد هزینه ای هم برایشان بکنند و دامپزشک نماهای فراوان هم که طبعا" سوادی و تجربه ای ندارند و فقط با ارائه خدماتی نمایشی ،که ارزان هم میشود آن را فروخت ، بر فرهنگ بی ارزش بودن جان و سلامتی حیوان دامن میزنند.
البته ممکن است بعضی وقتها هم هزینه هایی غیر لازم و بیش از اندازه تحت تاثیر همان فرهنگ نمایشی بدون ارائه خدمات واقعی و موثر دریافت شود .
پاسخ ها
علی
| Australia |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اونجاهایی که بزرگترن، به مردم فشار میاره و پول های غیرمعقول می گیرند. مثلا بیمارستان ها برای پوشش هزینه های خودشون میان چند تا ایراد الکی میذارن خداد تومن از مردم میگیرن. منظور شما و دکتر درسته. همه چیز نمایشی شده‌. خودم با چشمای خودم دیدم که برای زدن پودر دو هزار تومنی، نزدیک به یک میلیون هزینه گرفتن. درد از اینهاست.
اما اینکه اکثر کلینیک ها قیمت های خوب و معقول دارن.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
3
اولا که ایشون در نوع خودشون یکی از بهترین دامپزشک هاست اما با این صحبت ها واقعا کار به جایی نمیرسه. خیلی خوبه که حامی دامپزشک داشته باشیم اما اگه حامی ها بذارن. انسجامی توی حامی ها نیست و اکثرا اونهایی که توی چشم هستند کلاهبرداری می کنن، قانون که باشه دست اینها رو میشه و کاسبی شون کساد میشه پس جمع نمی شن.
کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
4
خواهش میکنم این موضوع رو جدی پیگیری کنید. حیوانات داخل کشور ما آرامش ندارن و همیشه با استرس دنبال غذا میگردن. هزینه های درمانی خیلی بالاست و از توان حامیان خارج هست.
نظر شما
ادامه